جدیدترین مدل های کانتر کورین و کوارتز

در هنگام ساخت و یا بازسازی آشپزخانه، گزینه هایی از متریال های مختلف برای انتخاب کانتر آشپزخانه وجود دارد، اما دو سنگ کورین و کوارتز از محبوب ترین و رایج ترین متریال ها به شمار می آیند. وقتی تصمیم می گیرید که بهترین متریال را برای کانتر و جزیره آشپزخانه خود انتخاب کنید ، ظاهر، هزینه، نگهداری و دوام از مهمترین عواملی هستند که در هنگام انتخاب متریال مورد توجه قرار می گیرند.

ما در این بخش قصد داریم نمونه های جدیدتر و متفاوت تری از کانتر و جزیره را ارائه نماییم که با متریال کورین و یا کوارتز کار شده اند. یکی از نکاتی که در این طرح ها و در کل قصد داریم بدان اشاره کنیم ترکیب طرح هاست. لزوما نیازی نیست که شما تنها از یک طرح و نقش کورین یا کوارتز برای ساخت کانتر استفاده نمایید. شما می توانید به عنوان مثال دو طرحی را که می پسندید انتخاب کنید و جزیره ای از ترکیب دو طرح داشته باشید. سنگ های مصنوعی کوارتز و کورین تفاوت هایی در ساختار و همچنین طرح و نقش با یکدیگر دارند.

کانتر آشپزخانه کوارتز

کوارتز یک سنگ مهندسی است که با نمرات واندازه های مختلف بلورهای کوارتز مخلوط با رزین و رنگدانه تولید می شود. اگرچه برای تولید سنگ مهندسی کوارتز از سنگ طبیعی (به طور معمول 93 درصد کوارتز) استفاده می شود، ولی کوارتز آن همانند سنگ گرانیت یک سنگ طبیعی نیست. کانتر های آشپزخانه کوارتز بسیار شبیه به کانتر های گرانیتی می باشند. از آنجا که سنگ کوارتز به صورت مهندسی طراحی شده است، ظاهر و طرح ها بسیار یکنواخت و کوچک هستند. سنگ کوارتز در رنگ های صورتی، آبی روشن، سرخ رنگ، سیاه دودی و سفید شیری یافت می شود. بعضی از انواع سنگ کوارتز در جواهر سازی به عنوان سنگ نیمه قیمتی مورد استفاده قرار می گیرد. سنگ کوارتز در مقایسه با دیگر سنگها کاملا با دوام و قوی است، ولی با تغییر ناگهانی یا سریع تغییرات درجه حرارت، تمام سطوح سنگ کوارتز وخصوصا در نزدیکی لبه ها آسیب می بیند.

 

کانتر کوارتز

  

کانتر کوارتز

 

کانتر کوارتز  

 

کانتر آشپزخانه کورین

سنگ کورین یک سنگ مهندسی شبیه به کوارتز است، سطوح کورین پوشش های 100 درصد آکرلیک هستند که دامنه وسیعی از ویژگیها را شامل می شوند. مهم ترین ویژگی آنها، دامنه بسیار وسیع از رنگ های گوناگون است که شامل بیش از 70 نوع رنگ برای هر نوع سطح داخلی می باشد. کورین می تواند در دمای 149 درجه سانتی گراد به عنوان ترمو فرمد ظاهر شود. دراین حالت کورین با توجه به ضخامتش قابلیت خم شدن تا شعاع 25 میلی متر را دارد و می توان فرم و شکل های منحصر به فردی را به وجود آورد. این خاصیت را می توان از ویژگیهای متمایز  اجرای کورین نام برد.

سطح کورین لمینت ندارد و به همین دلیل در برابر خراش مقاوم است. هم چنین به دلیل تخلخل و نفوذ پذیری سطح کورین، این متریال به راحتی تمیز شده و به درون آن لکه نفوذ نمی کند، از رشد و نمو قارچ، باکتری و کپک نیز جلوگیری می کند و مقاومت زیادی در برابر گرما دارد. کانترهای آشپزخانه کورین را می توان با مواد ضدعفونی کننده ی معمولی تمیز کرد، احتیاج به درز گیری سالیانه ندارد و در صورت آسیب دیدگی، می توان با سنباده و مواد پر کننده آن را ترمیم کرد. در کل کورین ماده ای بسیار مقاوم است و حدودا 20 تا 25 سال عمر مفید دارد. با این حال، سنگ کورین دارای سطوح و نرم است، و اغلب مستعد ابتلا به خراش است که می تواند در طول زمان خسته کننده باشد.

 

کانتر کوارتز

 

کانتر کورین

 

کانتر کورین

 

گروه تولیدی ایلکا در صنعت اجرای دکوراسیون با سنگ طبیعی (گرانیت) و مصنوعی( سنگ کوارتز و سنگ کورین) و در زمینه ی کانترتاپ آشپزخانه، کانترهای اداری، هتل ، بهداشتی وصفحه کابینت آشپزخانه فعالیت دارد. اگر قصد اجرای کوارتز و یا کورین برای ساخت کانتر و جزیره و در نهایت یک کار لوکس و مدرن را دارید، می توانید با مشاورین خود در گروه تولیدی ایلکا در تماس باشید.

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا