مزایا و معایب كفپوش سنگی، یکی از محبوب ترین کفپوش ها

ظرافت ابدی سنگ طبیعی طراحان و مالکان خانه ها را شگفت زده کرده است، به طوریکه از آنها در دکوراسیون داخلی ساختمان از سنگ های طبیعی استفاده می کنند. زیبایی سنگ های طبیعی نقص های ذاتی آنها را می پوشاند. قرنها سنگ طبیعی به عنوان عنصر برتر برای ساخت کفپوش سنگ در تمام دنیا مورداستفاده قرارگرفته است. علاوه بر زیبایی بی‌انتهای انواع کفپوش سنگی، نیاز کم به نگهداری و دوام بالای آن باعث شده به عنوان یک گزینه پایدار برای پوشش کف مطرح شود. سنگ‌های طبیعی برای پوشش کفپوش سنگی در منزل، بهترین گزینه هستند. زیرا مزیت هایی از جمله دوام بالا، ثبات رنگ، مقاومت در برابر خش پذیری، جلا پذی ری مجدد، نظافت و نگهداری آسان و خواص فیزیکی مناسب همچون انتقال گرمای مناسب نام برد. سنگ های طبیعی مانند سنگ های آهکی خیره کننده، سنگ مرمر و گرانیت ظریف و سنگ تراورتن گزینه های عالی و بی نظیر برای کف پوش سنگی ساختمان محسوب می شوند.

 

کفپوش سنگی

 

انواع سنگ ساختماني برای کفپوش سنگی

سنگ های طبیعی انواع مختلف با ویژگی های متفاوت دارند که تصمیم گیری برای انتخاب سنگ مناسب را برای شما دشوار می کنند. سختی و تخلخل سنگ های طبیعی جنبه های حیاتی است که نیاز به توجه شما دارد. همچنین، سنگهای متخلخل نسبت به لکه ها مقاومت کمتری دارند. بنابراین، برای مناطقی مانند ورودی و یا سالن که در آن جا رفت و آمد بیشتر است، گرانیت و یا سنگ لوح، انتخابی عاقلانه است. کفپوش مرمر ملایم تراست و اغلب در حمام و آشپزخانه استفاده می شود. براي آشنايي بيشتر شما به معرفي انواع سنگ هاي ساختماني  و در ادامه به مزایا و معایب کفپوش های سنگی مي پردازيم.

 

کفپوش سنگی در منزل

 

سنگ کفپوش مرمر

سنگ کف پوش مرمر یکی از  بهترین سنگ هابرای کف ساختمان است . هیچ چیز نمی تواند مانند کفپوش سنگ مرمر در اتاق نشیمن، اتاق خواب یا حمام شما را راضی کند. کفپوش های مرمر بسیار جذاب و براق هستند و هزینه ی بسیار بالایی دارند. با وجودی سنگ مرمر بسیار زود خش بر میدارد و سریع نیز لک می شود، ولی سنگی است دارای شخصیت و هویت که به ساختمان شما جمال و شکوه خاصی می بخشد که هیچ عنصر دیگری قادر به چنین کاری نیست، سنگ مرمر هرچند سخت تر و انعطاف پذیرتر از سنگ تراورتن است ولی برای نگهداری آن احتیاج به توجه بیشتری می باشد.

 

انواع کفپوش سنگی

 

سنگ کف پوش گرانیت

کفپوش گرانیت، یک سنگ مناسب برای کف پذیرایی است. زیرا مزیت هایی از جمله دوام بالا، ثبات رنگ، مقاومت در برابر خش پذیری، جلا پذیری مجدد، نظافت و نگهداری آسان از ویژگی های منحصربه فرد آن است. سنگ گرانیت با تنوع بی نظیرش، می تواند مناسب ترین سنگ برای کف پذیرایی ساختمان باشد. طراحان برای ایجاد طرح های منحصر به فرد سنگ گرانیت را با دیگر سنگ ها ترکیب می کنند.

 

سنگ کفپوش

 

کف پوش سنگ تراورتن

این سنگ شکننده است و فشار را تحمل نمیکند. علاوه براین تراورتن نوعي سنگ آهك متخلخل و از انواع سنگ هاي تزئيني است. از اين سنگ براي استفاده در كفپوش هال، راهرو و سالن استفاده مي شود. سنگ تراورتن درخشش ندارد، اما در صورتي كه به صورت طبيعي در كفپوش به كار رود يك فضاي گرما در خانه ايجاد مي كند. رنگ ها و نقوش آن متنوع تر از سنگ هاي ديگر است. يكي از بزرگترين معايب آن امكان خش افتادن روي آن است.

 

کفپوش سنگی

 

سنگ کفپوش لوح

از آن براي كفپوش سنگ برای ساختمان ها استفاده مي شود. هر چه متراكم تر باشد كيفيت آن بهتر است. يكي از سنگ هاي تيره است و تيرگي آن سبب جذاب تر شدن آن شده است. توجه داشته باشيد در هنگام نصب كفپوش با سنگ لوح حتما افراد متخصص و ماهر را به كار بگيريد.

 

مزایای استفاده از كفپوش سنگي

1- كفپوش های سنگی ماندگاری دایمی دارند. اگر بدنبال متریالی هستید  كه ساليان سال و حتي تا پايان عمر براي شما ماندگار باشد، سنگ تنها گزينه است.

2- کفپوش سنگی نیاز به تعمير و نگهداري كمي دارد. ماهيت كفپوش سنگ به گونه اي است كه نياز به بازسازي و نگهداري ويژه از آن ندارد. كفپوش چوبي نياز به پرداخت در دوره هاي زماني دارد اما كفپوش سنگ نياز كمتري به پرداخت در طول زمان دارد.

3- ماهيت كفپوش سنگ سرد است. اين ويژگي در ميان تمام كفپوش ها منحصر به فرد است. اگر شما نياز داريد تا فضاي خانه تان را خنك كنيد استفاده از اين كفپوش بهترين گزينه است. اين كفپوش به ويژه براي مناطق گرمسيري بسيار مناسب است.

4-کفپوش سنگی به خوبي گرما را انتقال مي دهد. در صورتي كه در مناطق سردسيري زندگي مي كنيد و تمايل به استفاده از كفپوش سنگ داريد، بايد حتما و قبل از نصب آنها براي گرمايش كف تمهيدات لازم را بيانديشيد. در اين صورت كفپوش سنگ به خوبي گرما را از كف انتقال داده و فضاي داخلي ساختمان كمك مي كند. بهتر است بدانید که كفپوش سنگی عايق گرما نيست.

5-سنگ خاصيت دفاعي در برابر گرد و غبار دارد. اگر شما به گرد و غبار در خانه حساسيت آلرژيك داريد حتما از كفپوش سنگ استفاده كنيد.كفپوش سنگ منفذي براي ماندن گرد و غبار در آن ندارد.

 6- به راحتي تميز مي شود. يكي از مهمترين ويژگي هاي كفپوش سنگ آساني تميز نگهداشتن آن است، كافي است شما با ساده ترين وسايل نظافت خانه آنها را تميز كنيد. سرعت اجراي نظافت هم بسيار بالاست.

7- كفپوش های سنگی بسيار زيباست و بی نظیرند. اين كفپوش زيبايي زيادي دارد و به تنهايي مي تواند هر خانه اي را لوكس جلوه دهد.

 

معایب استفاده از كف پوش سنگی

1- كفپوش سنگ بسيار سخت و در صورت برخورد اشيا و يا كودكان با آن امكان آسيب ديدگي وجود دارد.

2-كفپوش سنگ ليز است و امكان سر خوردن روي وجود دارد.

3-هنگام كشيدن وسايل روي آن سر و صداي زيادي براي طبقه پايين توليد مي كند.

4-قيمت آن بسيار گران است.

5-اين كفپوش بسيار سنگين است و نياز به مهارت در نصب دارد.

گروه تولیدی ایلکا در صنعت اجرای دکوراسیون با سنگ طبیعی (گرانیت) و مصنوعی( سنگ کوارتز، سنگ کورین ) و در زمینه ی کانترتاپ آشپزخانه، کانترهای اداری، هتل ، بهداشتی وصفحه کابینت آشپزخانه فعالیت دارد. اگر قصد خرید و اجرای گرانیت را در کفپوش ساختمان را دارید، می توانید با مشاورین خود در گروه تولیدی ایلکا در تماس باشید.

 

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا