چگونه از فضاهای خالی زیر جزیره آشپزخانه استفاده کنیم؟

امروزه آشپزخانه جزیره ای یکی از پرطرفدارترین نوع آشپزخانه است. واحدهای مسکونی نوساز به طور عمده با این نوع آشپزخانه طراحی می گردند و واحدهایی که بازسازی مجدد می شوند تا جایی که پلان اجازه دهد، به این سبک کار می شوند. اپن جزیره یکی از فضاهای اصلی آشپزخانه شما است. افراد خانواده برای میان وعده، چت و حتی سرگرمی در دور اپن جزیره ی آشپزخانه جمع می شوند.

جزیره اشپزخانه، پیشخوانی کاملا مستقل وجدا از سایر کابینت ها است که در وسط اشپزخانه قرار می گیرد. این قطعه چند کاره علاوه بر اینکه به کارایی اشپزخانه می افزاید، باعث زیبایی اشپزخانه نیز می شود. در طراحی دکوراسیون اشپزخانه های امروزی استفاده از جزیره به یک عنصر مهم و ضروری تبدیل شده و بیشتر کسانی که به دکوراسیون داخل خانه ی خود اهمیت می دهند از جزیره اشپزخانه استفاده می کنند. زیرا اپن جزیره نحوه کار در اشپزخانه را به کل تغییر می دهد.

 کانتر آشپزخانه در اپن جزیره حرف اول و آخر را می زند و به عنوان بخش اصلی آشپزخانه از آن یاد می شود. کانترهای اپن جزیره می توانند کاربری های متفاوتی داشته باشند. در برخی موارد سینک و گاز بر روی کانتر آشپزخانه قرار گرفته و همچنین می توان از فضاهای خالی زیر جزیره برای ذخیره سازی بهره برد. در بیشتر موارد از اپن جزیره برای امور آشپزی و میز ناهارخوری نیز استفاده می شود.

 

طراحی فضاهای خالی زیر جزیره آشپزخانه

 

اجرای کورین برای صفحه کابینت و کانتر آشپزخانه بهترین انتخاب است. زیرا صفحه کابینت کورین در برابر رطوبت سینک مقاوم بوده و عمر طولانی دارد. کورین بهترین سنگ  از لحاظ زیبایی و استحکام می باشد. مقاومت خش ناپذیری بالا و آنتی باکتریال بودن آنها از ویژگیهای منحصر به فرد سنگ کورین است. این سنگها تنوع بسیار زیادی در نوع رنگ، بافت و شکل دارند.

در هنگام طراحی دکوراسیون آشپزخانه، موارد زیادی وجود دارد که باید به آن ها توجه کنید و گزینه های بسیاری که باید ازبین آنها بهترین ها را انتخاب کنید. انتخاب سبک و رنگ کابینت، نوع متریال روی کانترآشپزخانه و لوازم خانگی عوامل بسیار مهمی هستند، زیرا دکوراسیون و عملکرد فضا را مشخص می کنند. اما توجه به جزییات کوچک تر نیز بسیار مهم و تأثیرگذار است، جزییاتی که شاید تابه حال به آنها فکر نکرده باشید.

طراح داخلی یا دکوراتور باید همیشه به دنبال ایده های جدید و نو باشد. آنها می توانند با دیدن نمونه های اجرا شده با کیفیت بالا و همچنین دیدن نمایشگاه های مختلف، دید فکری خود را گسترش دهند. یکی از ایده هایی که از همین روش به دست آمده، ترفندهای متنوع و هوشمندانه استفاده از فضای خالی زیر کابینت جزیره آشپزخانه می باشد. ترفندهایی که به راحتی فضای ذخیره سازی را به آشپزخانه شما هدیه می دهند تا شما بهترین استفاده را از این فضاهای خالی ببرید. با ما همراه شوید و ازطراحی های جذاب  جزیره های آشپزخانه های زیر، بهترین ایده ها را بگیرید.

 

جزیره اشپزخانه، پیشخوانی کاملا مستقل وجدا از سایر کابینت ها است که در وسط اشپزخانه قرار می گیرد و در دکوراسیون اشپزخانه های امروزی استفاده از آن به یک ضرورت تبدیل شده است. امروزه طراحان با ترفندهای متنوع و هوشمندانه از فضاهای خالی زیر جزیره بهترین استفاده را می برند و فضاهای ذخیره سازی زیادی را در آشپزخانه ایجاد می کنند.

 

طراحی فضاهای خالی زیر جزیره آشپزخانه

 

اگر به آشپزخانه بالا دقت کنید، حتما متوجه می شوید که جزیره زیبای متحرک به نقطه کانونی آشپزخانه تبدیل شده است. امروزه با مدرن سازی فضای آشپزخانه، کانترها و جزیره های ثابت و متحرک در جهت زیبا سازی آشپزخانه ساخته شده اند که علاوه بر حجم کم و اشغال فضای کمتر دارای زیبایی و قابلیت های بسیاری می باشند. طراح این جزیره زیبا را به گونه ای طراحی کرده است تا کاربر بتواند از فضای خالی زیر جزیره برای قرار دادن و نگهداری از ظروف بهترین بهره را ببرد.

 اپن جزیره ی متحرک در آشپزخانه مزیت های زیادی دارد؛ این میزها می توانند به راحتی در سراسر آشپزخانه حرکت کنند و به جاهای مختلف منتقل شوند تا فرایند آماده کردن غذا را راحت تر کنند، آنها می توانند برای پذیرایی از میهمانان و سرو غذا استفاده شوند. در زیر جزیره متحرک آشپزخانه چرخ هایی قرار دارد تا به راحتی بتواند با توجه به نیازهای فوری کاربر جابجا شود. این آزادی و تنوع در آشپزخانه بسیار مهم است. چنین طراحی هایی به شما امکان می دهد که جزیره را به هر کجا که به آن نیاز دارید حرکت دهید. البته، شما همچنین می توانید یک نقطه دائمی برای آن بقیه زمان پیدا کنید.

 

طراحی فضاهای خالی زیر جزیره آشپزخانه

 

جزیره آشپزخانه بالا نمونه ای منحصربه فرد از یک طراحی فوق العاده می باشد. این جزیره زیبا کاربردهای بسیاری دارد. کانتر این جزیره درست بر خلاف سینک روشویی قرار دارد و به همین دلیل کاربر می تواند از کانتر در هنگام پخت و پز و شستن ظروف استفاده های زیادی ببرد. در ادامه جزیره، نیمکتی در جلوی کانتر قرار می گیرد که کاربر از آنجا به چشم انداز زیبای بیرون دید کافی دارد. افراد خانواده برای میان وعده، چت و حتی سرگرمی می توانند بر روی نیمکت جزیره دور هم جمع شده و لحظات خوشی را در کنار هم سپری کنند. طول زیاد جزیره باعث می شود که این قسمت مانند یک ویترین زیبا عمل کرده و با قرار دادن ظروف کریستال و حتی عتیقه زیبایی اش دوچندان شود.

 

طراحی فضاهای خالی زیر جزیره آشپزخانه

 

جزیره رنگی با طراحی ساده این آشپزخانه بسیار چشم نواز و خیره کننده است. مهم نیست که شما آشپزخانه ی شما کوچک و یا بزرگ باشد، بلکه نکته این جاست که  جزیره ای حتی کوچک با یک رنگ متضاد با کابینت ها می تواند کنتراست زیبایی در آشپزخانه ی شما به وجود آورد. بهتر است جزیره آشپزخانه خود را با رنگهایی متفاوت و حتی از رنگ‌های جسورانه انتخاب کنید. زیرا جزیره رنگی آشپزخانه فضای کاری خیره کننده و بی نظیری را در آشپزخانه های مدرن و معاصر ایجاد می کند. جزیره آشپزخانه زیر علاوه بر داشتن سطح کارمناسب، در قسمت زیرین فضای بزرگ و بازی دارد که برای نگهداری ظروف کاربردی و دکوری بسیار مناسب است. کاربر از این فضا برای نگه داری از ظروف و حتی میوه استفاده کرده است.

شاید بهترین مدل های جزیره آشپزخانه، آنهایی باشد که برای فضاهای کوچک و تنگ طراحی شده است. اگر آشپزخانه کوچکی دارید دلیلی ندارد که قید استفاده از جزیره حتی با قفسه باز را بزنید. حتی جزیره های بسیار کوچک هم می توانند با قفسه های باز طراحی شوند. شاید عجیب باشد اما این کار باعث می شود فضای بسته آشپزخانه شما به نوعی جادار، باز و شیک به نظر بیاید.

 

طراحی فضاهای خالی زیر جزیره آشپزخانه

 

طراح برای این آشپزخانه زیبا، یک جزیره رنگی با قفسه و شلف های باز انتخاب کرده است. انتهای کانتر جزیره به سمت کابینت ها به گونه ای طراحی شده که کاربر می تواند لیوان و جام های شیشه ای را بر روی این شلف های باز قرار دهد. کانتر آشپزخانه با کابینت ها و دیوار سفید آشپزخانه تضاد زیبایی را ایجاد کرده است. سطح بزرگ کانتر جزیره و سینک روی آن می تواند به هنگام پخت و پز کمک شایانی به شما بکند. هرچه فضای روی کانتر بیشتر باشد، راحت‌تر می‌توانید آشپزی کنید یا حتی چندنفری به ‌اتفاق غذا بپزید. پیشخوان جزیره همچنین فضای مناسبی برای صرف غذاست. صفحه‌ی روی جزیره می‌تواند از جنس یا رنگ متفاوتی با سایر کابینت‌ها باشد. مثلا اگر سایر صفحات کابینت آشپزخانه کوارتز سیاه هستند، درعوض برای جزیره از کوارتز سفید یا پیشخوان چوبی رنگ تیره استفاده کنید. پیشتر در مقاله انواع متریال های صفحه کابینت آشپزخانه در مورد متریال های مناسب صفحه کابینت و کانتر آشپزخانه صحبت کرده ایم.

 

امروزه با مدرن سازی فضای آشپزخانه، جزیره های ثابت و متحرک در جهت زیبا سازی آشپزخانه ساخته شده اند که علاوه بر حجم کم دارای زیبایی و قابلیت های بسیاری می باشند. طول زیاد جزیره باعث می شود که قسمتی از جزیره را به صورت یک ویترین زیبا طراحی کرده و با قرار دادن ظروف کریستال و حتی عتیقه زیبایی اش را دوچندان کنید جزیره های رنگی آشپزخانه فضای کاری خیره کننده و بی نظیری را در آشپزخانه های مدرن و معاصر ایجاد می کنند.

 

 

طراحی فضاهای خالی زیر جزیره آشپزخانه

 

جزیره این آشپزخانه زیبا به شکل ال می باشد. کانتر سفید با جزیره سیاه کنتراست خیره کننده ای را ایجاد کرده است. در اپن جزیره این آشپزخانه، فضایی برای قرار دادن مایکروویو طراحی شده است. مایکروویوها یکی ازوسایل پر مصرف در آشپزخانه های امروزی به شمار می روند که در نظر گرفتن جایگاهی مناسب برای آنها به منظور سهولت در انجام فعالیت های روزمره، از مهمترین کارهایی است که باید در هر آشپزخانه ای انجام شود. قرار دادن مایکروویو در داخل جزیره می تواند آن را از دید مخفی کرده و بهترین راه دسترسی را در اختیار شما قرار دهد که البته مزایا و معایبی نیز دارد. از مزیت های مهم آن این است که فضای کابینت های اصلی برای نگهداری از وسایل حفظ می شود و از معایب آن می توان به این موضوع اشاره کرد که پایین بودن مایکروویو دسترسی به آن را سخت می کند.

 

طراحی فضاهای خالی زیر جزیره آشپزخانه

به یاد داشته باشید که آنچه باعث دکوراسیون مناسب آشپزخانه می شود تنها رنگ، چیدمان و کابینت با طراحی های زیبا نمی باشد. برای فردی که ساعات زیادی را در آشپزخانه می گذراند، دسترسی به آنچه نیاز دارد و نظم و ترتیب از مهمترین اصول در آشپزخانه است. معمولا جزایر آشپزخانه دارای قفسه ها و شلف های باز می باشند. البته دسترسی به بعضی از این قفسه ها راحت نیست زیرا ممکن است عمق قفسه زیاد باشد و یا در فضای بدی قفسه بندی شده باشد. با این همه شاید دور از دسترس باشند ولی وجود دارند. این قفسه ها بهترین مکان برای وسایل کم مصرف و اضافی آشپزخانه می باشند.

 

طراحی فضاهای خالی زیر جزیره آشپزخانه

 

این جزیره زیبا به عنوان نقطه کانونی این آشپزخانه محسوب می شود. سطح گسترده کانتر جزیره، فضای خالی زیادی را ایجاد کرده است. قفسه های این جزیره به شکل کابینت کشویی طراحی شده اند. کاربر می تواند وسایل کوچکی مانند دستمال، قاشق و چنگال و حتی وسایل بزرگ تری مثل قابلمه و ماهی تابه را در این کابینت های کشویی قرار دهد. کابینت‌های کشویی یکی از بهترین گزینه‌ها برای ذخیره و نگهداری مواد و وسایل در آشپزخانه هستند. این کابینت‌ها باعث می‌شوند شما به تمام محتویات داخل آن‌ها دسترسی داشته باشید و از طرفی نیز به راحتی باز و بسته می‌شوند.

گاهی اوقات کاربران، اهمیت و مفید بودن کشوها را نادیده می گیرند. در اکثر آشپزخانه تعداد کشوها به یک ردیف سه تایی برای قاشق و چنگال و اینگونه وسایل خلاصه می شوند. اما بیشتر طراحان طرفدار نظم می دانند که کشوها ابزاری مهم برای اکسسوری ها و لوازم دم دستی می باشند. پس چرا از آن ها در زیر جزیره استفاده نکنیم؟ فراموش نکنید که حتی کشوهای کم عمق و باریک در یک جزیره کوچک هم بسیار مفید خواهند بود و مکان مناسبی برای ابزارهای کوچک و هم برای مواد پخت و پز مانند ادویه جات، ترشی جات می باشند.

 

طراحی فضاهای خالی زیر جزیره آشپزخانه

 

طراح این جزیره آشپزخانه زیبا را به گونه ای طراحی کرده تا کاربر بتواند از قفسه های باز زیر جزیره برای قرار دادن وسایل سنگین آشپزخانه مانند قابلمه و ماهی تابه استفاده کند. از آنجا که اینگونه وسایل در طول روز به کرات استفاده می شوند پس لازم است در جایی قرار بگیرند که دسترسی به آنها آسان باشد. جنس این قفسه ها از فولاد است. این قفسه های فولادی بادوام و ضد زنگ بوده و نگاهی مدرن به آشپزخانه می دهد.

 

طراحی فضاهای خالی زیر جزیره آشپزخانه

 

طراح این جزیره از تمام فضاهای خالی زیر جزیره استفاده کرده است. این نشان دهنده ی خلاقیت آن است. گوشه های ستون این جزیره آشپزخانه به نظر بیشتر حالت تزئینی دارد. طراح فضای خالی داخل آن به صورت یک قفسه ی مخفی طراحی کرده که با فشار به آن باز می شود. شما می توانید از این قفسه برای نگه داری از وسایل گراقیمت و حتی کتاب های نفیس استفاده کنید.

 

از مهمترین اصول در آشپزخانه نظم، ترتیب و دسترسی آسان به وسایل است. کابینت‌های کشویی یکی از بهترین گزینه‌ها برای ذخیره و نگهداری مواد و وسایل در آشپزخانه هستند. قفسه های فولادی، بادوام و ضد زنگ بوده و نگاهی مدرن به آشپزخانه می دهد. قفسه های مخفی جزیره مکان خوبی برای نگهداری از وسایل گرانقیمت و نفیس می باشند.

 

گروه تولیدی ایلکا در صنعت اجرای دکوراسیون با سنگ طبیعی (گرانیت) و مصنوعی( سنگ کوارتز و سنگ کورین) و در زمینه ی کانترتاپ آشپزخانه، کانترهای اداری، هتل ، بهداشتی وصفحه کابینت آشپزخانه فعالیت دارد. اگر قصد خرید دارید، می توانید با مشاورین خود در گروه تولیدی ایلکا در تماس باشید.

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا