آشپزخانه ای به جذابیت و زیبایی سبک اسکاندیناوی

آشپزخانه یکی از مهمترین فضاهای خانه ی شما محسوب می شود که در آن جا قهوه صبحگاهی و صبحانه خود را میل می کنید تا انرژی روزانه خود را به دست بیاورید و در طول روز درکنار افراد خانواده برای میان وعده، چت، سرگرمی و دورهمی های دوستانه لذت برید. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، طراحی و دکوراسیون آشپزخانه های شیک و به روز از مهم ترین مسائل در طراحی دکوراسیون داخلی به شمار می رود. زیرا آشپزخانه از مهم ترین بخش های هر خانه محسوب می شود که چالش بزرگ طراحان نیز می باشد.

 از آنجا که خانم های خانه زمان زیادی را در آشپزخانه می گذرانند بنابراین آنها آشپزخانه ای را دوست دارند که هم خیلی شیک و زیبا باشد و هم بتوانند کارهایشان را در آنجا به راحتی انجام دهند. سبک اسکاندیناوی یکی از محبوب ترین سبک های دکوراسیون آشپزخانه است که بسیاری از افراد از آن به خاطر سادگی و زیبایی‌اش بهره می‌برند. در این مطلب از ایلکا، به بررسی ویژگی های آشپزخانه اسکاندیناوی خواهیم پرداخت تا ببینیم چطور می‌توان آشپزخانه ای به سبک اسکاندیناوی در منزل داشت؟

 

آشپزخانه ای به جذابیت و زیبایی سبک اسکاندیناوی

 

سبک اسکاندیناوی چیست ؟

سبک اسکاندیناوی از آن دسته سبک‌ها در دکوراسیون داخلی است که دکوراتورها و طراحان دکوراسیون توجه ویژه ای به آن دارند. درواقع این سبک نوعی سبک بی‌آلایش بوده که از لحاظ ساختاری ساده و بدون تجمل می باشد.

طراحی داخلی اسکاندیناوی توسط مینیمالیسم، سادگی و قابلیت شناخته می شود. استفاده از مواد طبیعی مانند چرم، چوب و کنف از ویژگی های بارز این سبک به شمار می رود. علاوه بر این، یک طراحی داخلی اسکاندیناوی اغلب تحت تأثیر اتصال به طبیعت، که ترکیبی از اشکال طبیعی، انتزاع و استفاده از عناصر طبیعی است.

سبک اسکاندیناوی از لحاظ مدیریت فضا به عنوان تمیز ترین و روشن ترین سبک شناخته می شود که در آن از مصالح طبیعی متنوع و هماهنگ با محیط زیست استفاده می شود. اگر شما نیز طرفدار خطوط تمیز، اشکال هندسی ساده و دسترسی به نور طبیعی هستید، دکوراسیون اسکاندیناوی می تواند انتخابی ایده آل برای آشپزخانه شما باشد. توجه عمیق به طبیعت و کار دست از شاخصه های سبک اسکاندیناوی می باشد و مطمئنا دکوراسیون اسکاندیناوی نمی تواند بدون وجود چوب های خوش رنگ، آهن چکش کاری شده و آلومینوم خام و لعاب بندی شده  ماهیت خارجی داشته باشد.

 

آشپزخانه از مهم ترین بخش های هر خانه محسوب می شود که چالش بزرگ طراحان می باشد. سبک اسکاندیناوی نوعی سبک بی‌آلایش بوده که از لحاظ ساختاری ساده و بدون تجمل می باشد. استفاده از مواد طبیعی مانند چرم، چوب و کنف از ویژگی های بارز این سبک به شمار می رود. اگر شما نیز طرفدار خطوط تمیز، اشکال هندسی ساده و دسترسی به نور طبیعی هستید، دکوراسیون اسکاندیناوی می تواند انتخابی ایده آل برای آشپزخانه شما باشد.

 

ویژگی های سبک اسکاندیناوی

 

استفاده از رنگ روشن

 

آشپزخانه ای به جذابیت و زیبایی سبک اسکاندیناوی

 

آشپزخانه های اسکاندیناوی معمولا بسیار روشن و ساده هستند. رنگ سفید به عنوان رنگ اصلی در این سبک جایگاه ویژه ای دارد و گاهی اوقات در کنار آن، رنگ مشکی این سبک را تکمیل می کند. بنابراین پالت رنگ را با دقت انتخاب کرده و سعی کنید به همان اندازه ساده نگه دارید. درواقع به کارگرفتن رنگ سفید در دکوراسیون آشپزخانه یکی از ویژگی های برجسته سبک اسکاندیناوی به شمار می رود. ظاهرا این ویژگی با اقلیم همیشه برفی و سرد کشورهای شمال اروپا ارتباط دارد و باعث افزایش دید بصری فضای اشپزخانه می شود.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید کابینت های سفید و ساده با کانتر آشپزخانه مشکی از ویژگی های بارز این آشپزخانه اسکاندیناوی می باشد که تضاد و کنتراست جذابی ایجاد کرده است. میز چوبی و صندلی سفید با پایه های چوبی از دیگر مشخصه ی این آشپزخانه اسکاندیناوی می باشد. همانگونه که در بالا گفتیم استفاده از متریال های طبیعی در این سبک از جایگاه والایی برخوردار است.

 

استفاده از دیوارپوش آجری

 

آشپزخانه ای به جذابیت و زیبایی سبک اسکاندیناوی

 

استفاده از دیوارپوش آجری در آشپزخانه های اسکاندیناوی از دیگر ویژگی این سبک می باشد. دیوارپوش آجری به نقطه کانونی در این آشپزخانه تبدیل شده است و کنتراست بی نظیری با دکور سفید آن دارد. همچنین این نوع دیوارپوش می تواند تنوع بصری چنین فضای تک رنگی را به شکلی محسوس افزایش دهد.

استفاده از یک متریال مناسب و جذاب دیوارپوش در دکوراسیون آشپزخانه می تواند فضای داخلی آن را بهتر و شادتر کند. بهتر است در دکوراسیون آشپزخانه خود، دیوار ها را فراموش نکنید و از آنها در جهت دکوراسیون مدرن وشیک بهترین استفاده را ببرید. دیوارهای آشپزخانه خود را با متریال های متنوع و طرح دار برجسته کنید. انتخاب بک اسپلشی با طراحی خاص و متفاوت می تواند نمای آشپزخانه شما را متحول سازد و مطمئنا دکوراسیون آشپزخانه شما با بک اسپلش، جذاب و ایده آل می شود.

 

رنگ سفید به عنوان رنگ اصلی در این سبک جایگاه ویژه ای دارد و گاهی اوقات در کنار آن، رنگ مشکی این سبک را تکمیل می کند. استفاده از دیوارپوش آجری در آشپزخانه های اسکاندیناوی از دیگر ویژگی این سبک می باشد. این نوع دیوارپوش می تواند تنوع بصری چنین فضای تک رنگی را به شکلی محسوس افزایش دهد.

 

استفاده از متریال چوب

 

آشپزخانه ای به جذابیت و زیبایی سبک اسکاندیناوی

 

استفاده از متریال چوب در این سبک جایگاه ویژه ای دارد و بطور معمول از چوب در این سبک بهره گرفته می شود. اگرچه آن جزء ملزومات نیست ولی یک آشپزخانه سفید با وسایل چوبی قطعا باعث جذابیت بیشتر دکوراسیون اسکاندیناوی می شود. همچنین سعی کنید از شلف های چوب، اپن جزیره چوبی و مبلمان چوبی استفاده کنید. در این آشپزخانه اسکاندیناوی، طراح شلف های چوبی را بر روی دیوار قرار داده است. این شلف های زیبا بسیار کاربردی هستند و هم به فضای ذخیره سازی آشپزخانه اضافه می کنند و هم  می توان از آن به عنوان فضایی برای نشان دادن وسایل دکوری زیبا بهره برد.

 

استفاده از بافت های مختلف

 

آشپزخانه ای به جذابیت و زیبایی سبک اسکاندیناوی

 

سعی کنید در دکوراسیون آشپزخانه خود از بافت های مختلف بهترین بهره را ببرید. به عنوان مثال مانند تصویر بالا، شما می توانید کابینت های براق با کانترچوبی، چراغ های صنعتی و یک قالیچه زیبا در آشپزخانه اسکاندیناوی خود داشته باشید. بهتر است یکی از دیوارها را با کاغذدیواری بپوشانید و آن را به نقطه کانونی اشپزخانه تبدیل کنید.

امروزه کاغذ دیواری ها دارای مدل های متنوعی مانند کاغذ دیواری سه بعدی و کاغذ دیواری پوستری هستند و شما می توانید با توجه به سبک دکوراسیون آشپزخانه خود یکی از طرح های کاغذ دیواری را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که شما باید در هنگام انتخاب کاغذ دیواری به نکات مهمی مانند بزرگی و کوچکی آشپزخانه، نورپردازی و رنگ بندی کابینت آشپزخانه دقت کنید. اگر آشپزخانه شما کوچک است می توانید فقط یک دیوار را برای کاغذ دیواری انتخاب نمایید زیرا شلوغی بیش از اندازه باعث دلگیر و کوچک تر شدن آن می شود، اما در صورت بزرگ بودن تعداد دیوارها را افزایش دهید. به طور کلی استفاده از کاغذ دیواری در کنار رنگ سفید کابینت ها و کانتر آشپزخانه جلوه ای خاص و متفاوت به فضا می بخشد.

 

استفاده از شلف باز

 

آشپزخانه ای به جذابیت و زیبایی سبک اسکاندیناوی

 

شاید کلید اصلی طراحی آشپزخانه اسکاندیناوی ساده و درخشان، شلف باز باشد. زیرا با چیدمان مرتب و انتخاب مناسب شلف ها در مکان مناسب و با تلفیق با کابینت ها می توان به زیبایی در این سبک از دکوراسیون ازآن ها استفاده کرد و فضایی زیبا ساخت.

برخی آشپزخانه ها طوری طراحی می شوند که در همان نگاه اول متفاوت بودن خود را نسبت به سایر مدل ها به بیینده نشان می دهند. مدل آشپزخانه به خودی خود نمی تواند آن تاثیر را داشته باشد، در حقیقت بعضی ریزه کاری ها و جزئیات هستند که آن چهره خاص و متفاوت را به آشپزخانه می دهند. یکی از این ویژگی ها، استفاده از شلف های باز در آشپزخانه و چیدمان مرتب قفسه هاست که خیلی عالی در آشپزخانه های اسکاندیناوی جواب می دهد.

 

استفاده از متریال چوب در این سبک جایگاه ویژه ای دارد و بطور معمول از چوب در این سبک بهره گرفته می شود. در هنگام انتخاب کاغذ دیواری به نکات مهمی مانند بزرگی و کوچکی آشپزخانه، نورپردازی و رنگ بندی کلی آشپزخانه دقت کنید. شلف باز می تواند شاه کلید اصلی طراحی و دکوراسیون آشپزخانه اسکاندیناوی ساده و درخشان باشد.

 

گروه تولیدی ایلکا در صنعت اجرای دکوراسیون با سنگ طبیعی (گرانیت) و مصنوعی( سنگ کوارتز و سنگ کورین) و در زمینه ی اجرای کورین، اجرای کوارتز، کانترتاپ آشپزخانه، کانترهای اداری، هتل ، بهداشتی وصفحه کابینت آشپزخانه فعالیت دارد. اگر قصد خرید دارید، می توانید با مشاورین خود در گروه تولیدی ایلکا در تماس باشید.

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا