6 ایده نورپردازی سینک آشپزخانه

نورپردازی و روشنایی کار در دکوراسیون آشپزخانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است، به خصوص زمانیکه چراغ ها و منابع اصلی نور نمی توانند برای همه ی مناطق خاص آشپزخانه نور کافی و مناسب فراهم کنند. سینک ظرفشویی یکی از این موارد است. اگرچه روشنایی سینک ظرفشویی بسیار ضروری به نظر می رسد اما بسیاری از صاحبان و طراحان آشپزخانه، از این ویژگی غافل می شوند. هنگام نصب منابع نوری در این قسمت، حتما آنها را در فاصله مناسب از سقف تا کانتر آشپزخانه آویزان کنید و همچنین مدلی را انتخاب کنید که در صورت رسیدن آب به آن خطری ایجاد نکند زیرا همیشه خطر پاشیدن آب وجود دارد.

 

نورپردازی سینک آشپزخانه

 

نورپردازی نامناسب از اشتباهات رایجی است که معمولا افراد در آشپزخانه خود انجام می دهند. به یاد داشته باشید که در دکوراسیون آشپزخانه، نورپردازی مناسب و مطابق با فضا را حتما در دستور کار خود قرار دهید. راث، طراح برجسته بیان می کند: "نورپردازی ضعیف یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که من در بسیاری از آشپزخانه های مردم مشاهده می کنم ." او به صاحبان خانه توصیه می کند در دکوراسیون آشپزخانه به خصوص در مورد آشپزخانه هایی که ممکن است پنجره یا نور طبیعی نداشته باشد، تا آنجا که می توانید منابع نور اضافه کنید.

فراموش نکنید که در نورپردازی آشپزخانه مدرن خود، جدا از نورپردازی سینک، همچنین نورپردازی سقف آشپزخانه، نورپردازی روی اپن آشپزخانه و کابینت ها را در دستور کار خود قرار بدهید. ایده های مختلفی از نورپردازی سینک آشپزخانه وجود دارد که ما امروزدر ایلکا شما را بیشتر با آنها آشنا می کنیم.

 

ایده های نورپردازی سینک آشپزخانه

 

نورپردازی سینک آشپزخانه

 

هنگام انتخاب روشنایی برای قسمت بالای سینک آشپزخانه ، باید به ارتفاع نصب شده، مدل روشنایی و همچنین فضای آشپزخانه توجه داشته باشید. این آشپزخانه دارای چند پنجره بزرگ در پشت سینک ظرف شویی است که می تواند تا حدودی نور آشپزخانه را تامین کند، بنابراین طراح از آویزهای کوچک برای روشنایی سینک ظرف شویی استفاده کرده است. این آویزهای کوچک و زیبا می توانند نور کافی و مناسبی را برای کاربر به خصوص در هنگام شب فراهم کنند.

 

نورپردازی سینک آشپزخانه

 

در این آشپزخانه، سینک بخشی از جزیره محسوب می شود که واقعا این یک ایده کابردی و عالیست. زیرا به هر حال شما می توانید از نورپردازی جزیره بهترین استفاده را ببرید. انتخاب و نصب مجموعه ای از آویزهای کوچک و زیبا در بالای جزیره شگفت انگیز به نظر می رسد.

نورپردازی جزیره آشپزخانه جدا از نورپردازی کل آشپزخانه به شمار می آید. اپن جزیره از فضاهای اصلی آشپزخانه است که افراد خانواده برای میان وعده، چت و حتی سرگرمی به دور آن جمع می شوند. بنابراین لازم است که نورپردازی بالای جزیره کاربردی و اصولی باشد. همانطور که بارها بیان کردیم، نورپردازی بالای جزیره بدلیل درخشش، زیبایی و کارایی بیشتر امری مهم و اجتناب ناپذیر می باشد. از این رو توصیه می کنیم که از آویزهای زیبا و کارامد با طراحی های متفاوت با توجه به سبک و سلیقه خود بهره ببرید.

 

در این رابطه بخوانید: نورپردازی آشپزخانه های جزیره ای

 

 

نورپردازی سینک آشپزخانه

 

این آشپزخانه زیبا به گونه ای طراحی شده که در واقع دارای دو سینک ظرف شویی می باشد که یکی از آنها بر روی جزیره آشپزخانه قرار دارد. نورپردازی هر دوی آنها با آویزهای لوکس به صورت اصولی و کاربردی انجام گرفته است. ارتفاع آویزها از سقف تا کانتر با استانداردهای جهانی همخوانی دارد و نور آنها کاربر را اذیت نمی کند.

طراح این آشپزخانه زیبا برای نورپردازی سقف آشپزخانه از لامپ های ال ای دی استفاده کرده است. LED  ها یا دیودهای نورافكن، منابع نوری هستند كه انرژی زیادی مصرف نمی‌كنند، دوام زیادی دارند و دارای انعطاف‌پذیری زیادی برای پروژه طراحی شما هستند.

 

نورپردازی سینک آشپزخانه

 

لامپ های آویز تنها یکی از گزینه های زیادی هستند که به واسطه آنها می توانید فضای اطراف سینک ظرفشویی آشپزخانه خود را روشن کنید. طراح این آشپزخانه از روشنایی های دیواری زیبا برای نورپردازی بالای سینک استفاده کرده است که در فاصله کمی بالاتر از پنجره قرار می گیرند. شما می توانید انواع مختلفی از این دیوارکوب ها را در فروشگاه ها و بازار ببینید. بهتر است در خرید آنها صبور باشید و با توجه به سبک، تم و فضای آشپزخانه خود یک انتخاب مناسب داشته باشید. زیرا این دیوارکوب ها در زیبایی دکوراسیون آشپزخانه بسیار تاثیرگذارند.

 

این مطلب را از دست ندهید: جدیدترین ایده های سینک آشپزخانه

 

 

نورپردازی سینک آشپزخانه

 

آویزهای چندتایی و یا لوستر های کوچک نیز می توانند ایده ای عالی برای برای روشنایی سینک آشپزخانه شما باشند. برخی افراد تصور می کنند که آویزهای تکی بهترین انتخاب هستند در صورتیکه انتخاب آویزهای چندتایی و یا لوستر های کوچک نیز می تواند علاوه بر فراهم کردن نور کافی و مناسب، باعث زیباتر دیده شدن دکوراسیون آشپزخانه شما شود. طراح این آشپزخانه با وجود پنجره های بزرگ پشت سینک، از یک آویز دوتایی با طراحی متفاوت برای روشنایی سینک استفاده کرده است که می تواند یک ایده الهام بخش باشد.

 

 

اگر ظاهر لامپ های آویز را دوست ندارید و یا اگر با سبک آشپزخانه شما همخوانی ندارد، لامپ های سقفی ال ای دی بهترین انتخاب برای نورپردازی سینک می باشد. لامپ های ال ای دی، طراحی ساده و نوردهی بالا دارند. آنها می توانند انتخابی عالی برای افرادی باشند که دوستدار سادگی و از تجملات بیزارند.

شناسایی انواع منابع نوری و نحوه استفاده درست از آنها یکی از نکات کلیدی نورپردازی مناسب می‌باشد. بعنوان مثال استفاده از لامپ های LED کمک بزرگی به شما در صرفه جویی انرژی و کاهش هزینه برق مصرفی شما خواهد نمود. آیا می دانستید طراحی نورپردازی نیز رشته ای تخصصی است؟ پس به صرف اینکه چند لامپ رنگی و خوش بر و رو به سقف و دیوارهای منزل خود آویزان کنیم، نمی توان گفت که به نورپردازی ایده آلی رسیده ایم. انتخاب لوازم روشنایی، تعیین مکان مناسب برای نصب آنها و نوع رنگ و شدت آنها از جمله مواردی است که باید کاملا هوشمندانه و دقیق انجام شود.

 

گروه تولیدی ایلکا در صنعت اجرای دکوراسیون با سنگ طبیعی (گرانیت) و مصنوعی( سنگ کوارتز و سنگ کورین) و در زمینه ی اجرای کورین، اجرای کوارتز، کانترتاپ آشپزخانه، کانترهای اداری، هتل ، بهداشتی وصفحه کابینت آشپزخانه فعالیت دارد. اگر قصد خرید دارید، می توانید با مشاورین خود در گروه تولیدی ایلکا در تماس باشید.

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا