طراحی آشپزخانه هایی زیبا به سبک معاصر

طراحی معاصر تمیز، براق و مینیمالیستی است. معاصر، به طور معمول به معنی لحظه یا جریان است و در دکوراسیون داخلی به معنای طراحی در حال حاضر می باشد. مطمئنا بین طراحی آشپزخانه های به سبک معاصر و مدرن تفاوت های زیادی وجود دارد. آشپزخانه‌های معاصرعلاوه بر اینکه می‌توانند مدرن باشند، در عین حال می‌توانند عناصری از دیگر سبک‌ها را نیز در خود جای دهند. طراحی‌های جسورانه، استفاده از فناوری و متریالهای جدید از ویژگی های مهم در طراحی و دکوراسیون آشپزخانه های معاصر می باشد. طراحان در دکوراسیون معاصر از متریال های جدید مانند سنگ کوارتز، سرامیک پرسلان و کورین برای کانتر و پیشخوان آشپزخانه استفاده می کنند.

انتخاب مناسب طرح و رنگ کابینت، کانترآشپزخانه و نورپردازی عالی از تصمیمات مهم طراحی و دکوراسیون آشپزخانه های معاصر به شمار می آید. تنوع رنگ و طرح انواع مختلف متریال های صفحه کابینت آشپزخانه با هر نوع سبکی از دکوراسیون آشپزخانه امکان پذیر می باشد. اجرای کورین برای صفحه کابینت و کانتر آشپزخانه معاصر بهترین انتخاب است. زیرا صفحه کابینت کورین در برابر رطوبت سینک مقاوم بوده و عمر طولانی دارد. کورین بهترین سنگ  از لحاظ زیبایی و استحکام می باشد. مقاومت خش ناپذیری بالا و آنتی باکتریال بودن آنها از ویژگیهای منحصر به فرد سنگ کورین است.

 

طراحی دکوراسیون آشپزخانه های معاصر

 

 

اولین و مهم‎ترین ویژگی سبک طراحی آشپزخانه های معاصر، کارایی و عملکرد بالای آن می‌باشد. در واقع هدف از طراحی آشپزخانه های معاصر این است که شما هر چیزی که نیاز دارید را بدون اینکه فضای آشپزخانه شما بهم‌ریخته یا کوچک بنظر برسد، در اختیار داشته باشید. بنابراین لازم است تغییراتی را در دکوراسیون داخلی آشپزخانه‌ خود انجام دهید. معمولا مبلمان آشپزخانه‌ی معاصر کاملا مینیمالیستی بوده و دارای طراحی اولیه، شکل ساده و خطوط صاف و مستقیم می‌باشد. در سبک معاصر لازم نیست هر چیزی در فضا گنجانده شود. شما باید بتوانید سادگی دکوراسیون آشپزخانه را کاملا حفظ کرده و استفاده‌ی بهینه‌ای از فضای آشپزخانه خود ببرید. از آنجا که در طراحی آشپزخانه‎های معاصر بیشترین تاکید بر روی سادگی است پس بهتر است تا از رنگ های ساده و خنثی در این سبک طراحی استفاده کنید.

 فضای آشپزخانه‌ی معاصر باید بسیار تمیز و باطراوات باشد به طوری که شما بتوانید آزادانه در آن حرکت کرده و، وسایل مورد نیاز خود براحتی را پیدا کنید. سفید و سیاه، از محبوب‌ترین رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون آشپزخانه معاصر به شمار می آیند و البته اگر به رنگ چوب علاقه دارید، می‌توانید سایه‌های چوبی رنگ را به پالت رنگی خود اضافه کنید. علاوه بر این‌ شما باید از یک رنگ تند و پویا در تم رنگ آشپزخانه خود استفاده کنید تا بتوانید فضای آشپزخانه را از یکنواختی خارج کنید. شما می‌توانید این رنگ تاکید را روی مبلمان، گلدان یا ظروف پذیرایی خود استفاده کرده و فضای آشپزخانه خود را گرم و صمیمی بسازید. معمولا استیل در سبک معاصر کاربرد بالایی دارد و می‎تواند زیبایی خاصی را به آشپزخانه‌تان اضافه کند.

 

مهم‎ترین ویژگی سبک طراحی آشپزخانه های معاصر، کارایی و عملکرد بالا می باشد. طراحی‌های جسورانه، استفاده از فناوری و متریالهای جدید از دیگر ویژگی های مهم در طراحی و دکوراسیون آشپزخانه های معاصربه شمار می رود. طراحان دکوراسیون معاصر از متریال های جدید مانند سنگ کوارتز، سرامیک پرسلان و کورین برای کانتر و پیشخوان آشپزخانه استفاده می کنند.

 

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا نمونه هایی زیبا و بی نظیر از طراحی آشپزخانه های معاصر را مشاهده کنید.

 

طراحی و دکوراسیون آشپزخانه های معاصر

 

دلیل محبوبیت آشپزخانه های معاصر، ظاهر تمیز و ساده آنهاست. برای رسیدن به این هدف، سطوح طراحی باید مستمر و تقریبا بدون درز بوده و آشپزخانه شما با کابینت هایی بسیار ساده، بدون هیچ زرق و برق و با خطوط پیوسته طراحی شوند. در آشپزخانه بالا، کابینت ها با درهای سفید ساده و بدون دستگیره به صورت پیوسته و در کنار هم قرار گرفته اند.

در این آشپزخانه معاصرکابینت ها و جزیره آشپزخانه در عین سادگی، بسیار زیبا طراحی شده است. جزیره چوبی با کانتر مرمر سفید نمونه ای زیبا از انواع جزایر آشپزخانه معاصر می باشد. جزیره آشپزخانه لزوما نباید مانند یک قطعه مستقل باشد. جزیره آشپزخانه می تواند مانند یک دیوار، فضای بین آشپزخانه و نشیمن را جدا کند و همچنین به عنوان یک بار عمل کند. به عنوان مثال در تصویر بالا، شما می توانید از جزیره آشپزخانه و کانترتاپ بزرگ آن به عنوان یک سطح کار عالی استفاده کنید. نورپردازی مناسب، جزیره و کفپوش چوبی فضای آشپزخانه را بسیار گرم و صمیمی نشان می دهد. به یاد داشته باشید که نورپردازی جزیره ی آشپزخانه جدا از نورپردازی کل آشپزخانه می باشد. زیرا اپن جزیره یکی از فضاهای اصلی آشپزخانه محسوب می شود و افراد خانواده برای میان وعده، چت و حتی سرگرمی در دور اپن جزیره ی آشپزخانه جمع می شوند. بنابراین لازم است که نورپردازی بالای جزیره کاربردی و اصولی باشد.

 

طراحی و دکوراسیون آشپزخانه های معاصر

 

دکوراسیون این آشپزخانه شیک به شکلی مدرن و ترکیبی از سبک معاصر و کلاسیک طراحی شده است. کابینت ها با گوشه های مربعی به طور قابل توجهی به سبک معاصر در کنار هم قرار گرفته اند، در حالی که جنس چوب و رنگ قهوه ای تیره کابینت ها به سبک کلاسیک نزدیک است. طراح با انتخاب وسایل استیل براق بر جذابیت و زیبایی دکوراسیون آشپزخانه افزوده است. جزیره آشپزخانه ترکیبی از جنس چوب و استیل می باشد. طراح با استفاده از صفحه کابینت و کانتر شیشه ای، دکوراسیون این آشپزخانه زیبا را تکمیل کرده است. کانترهای شیشه ای بسیار بادوام و محکم و غیر متخلخل هستند. درنتیجه نگهداری و تمیز کردن آنها آسان است. این صفحات در برابر حرارت و لکه مقاوم بوده و مستعد شکاف و یا ترک خوردگی نیستند.

کوین ریتر، طراح کابینت آشپزخانه می گوید: " جزیره یک فرصت طلایی برای طراحی تضادهای جسورانه و دکور های غیر منتظره می باشد.

طراح چند صندلی در فضای خالی زیر جزیره قرار داده است تا بتوان از آن به عنوان میز غذا خوری نیز استفاده کرد. نورپردازی مناسب، یکی از نکات ضروری در هنگام طراحی و نصب جزیره معاصر به شمار می آید.

 

طراحی و دکوراسیون آشپزخانه های معاصر

 

آشپزخانه بالا نمونه ای تمیز و بی نظیر از یک آشپزخانه معاصر می باشد. طراحی باز و بدون پیچیدگی لازمه ی یک آشپزخانه معاصر و مدرن است. اگر به دقت به این آشپزخانه زیبا و ساده نگاه کنید، می بینید که چگونه طراح با ظرافت و نکته سنجی این آشپزخانه معاصر را به زیبایی دکور کرده است. قفسه های باز زیر کابینت، فضای مناسبی برای نگهداری از ظروفی است که شما در طول روز زیاد از آنها استفاده می کنید. کابینت ها، جزیره و کفپوش چوبی همه در کنار هم فضای آشپزخانه را بسیار گرم و صمیمی نشان می دهد. علاوه بر این کانتر مرمر جزیره و بک اسپلش براق زیبایی این آشپزخانه معاصر را دو چندان کرده است.

 

طراحی و دکوراسیون آشپزخانه های معاصر

 

طراحی و دکوراسیون این آشپزخانه معاصر بسیار چشمگیر و خیره کننده است. جزیره چوبی سفید با کانتر گرانیت به نقطه کانونی این آشپزخانه معاصر تبدیل شده است. وسایل استیل براق و بک اسپلش سنگی در کنار هم ترکیبی منحصربه فرد ایجاد کرده اند. طراحی جزیره این آشپزخانه بسیار خاص و بی نظیر است به گونه ای که در نگاه اول، چشم ها را به خود خیره می کند. کانتر گرانیت این جزیره بسیار زیبا و پرزرق و برق است. این صفحات از ظرافت کلاسیک و دوام قابل ملاحظه ای برخوردار هستند. صفحه کابینت سنگ گرانیتی دارای مزایایی از قبیل زیبایی چشم گیر، کیفیت عالی، قدرت و دوام بالا، مقاوم در برابر خراشیدگی، گرما، لکه است و به آسانی تمیز می شوند. و در مقابل صفحات کابینت گرانیتی تنوع رنگ زیادی ندارند و اگر اجسام سنگین بر روی آنها می افتند، گوشه ها ممکن است تراشیده یا شکسته شوند.

 

اپن جزیره از فضاهای اصلی آشپزخانه محسوب می شود و افراد خانواده برای میان وعده، چت و حتی سرگرمی در دور اپن جزیره ی آشپزخانه جمع می شوند. بنابراین لازم است که نورپردازی بالای جزیره کاربردی و اصولی باشد. کانترهای شیشه ای آشپزخانه بسیار بادوام و محکم و غیر متخلخل هستند. طراحی باز و بدون پیچیدگی لازمه ی یک آشپزخانه معاصر و مدرن است.

 

طراحی و دکوراسیون آشپزخانه های معاصر

 

تنوع رنگ در دکوراسیون فضای این آشپزخانه، آن را به یک آشپزخانه معاصر متفاوت و بی نظیر تبدیل کرده است. طراح در کنار رنگ های خنثی از رنگ های شاد استفاده کرده تا فضای آشپزخانه شاداب و پر از انرژی باشد. از ویژگیهای مهم دیگر این آشپزخانه معاصر، قفسه های باز است. به یاد داشته باشید که استفاده از قفسه های باز و چیدمان مرتب قفسه ها در آشپزخانه های به سبک معاصر بازخورد خوبی دارد و البته که جسارت زیادی نیز می خواهد. زیرا آنچه که دکوراسیون یک آشپزخانه را به دیگر آشپزخانه ها متمایز می سازد، توجه به جزئیات و ریزه کاری هایی است که ظاهر آشپزخانه را خاص و متفاوت نشان می دهد. جزیره قرمز آشپزخانه نقطه قوت و کانونی این آشپزخانه معاصر محسوب می شود. زیرا جزیرهای رنگی آشپزخانه رنگارنگ فضای کاری خیره کننده و بی نظیری را در آشپزخانه های مدرن و معاصر ایجاد می کنند.

 

طراحی و دکوراسیون آشپزخانه های معاصر

 

کابینت آشپزخانه یکی از مهم ترین وسایلی است که از نظر بصری و کارکردی نقش مهمی را در طراحی و دکوراسیون داخلی آشپزخانه معاصر ایفا می کند. طراح این آشپزخانه معاصر از کابینت های نارنجی در دکوراسیون و طراحی آن بهره برده است. فراموش نکنید که رنگ های الهام گرفته از مرکبات جسورانه، غم انگیز و پر انرژی هستند. اگر شما رنگ نارنجی را دوست دارید اما نمی توانید تم اصلی آشپزخانه خود را نارنجی انتخاب کنید، آن را در ترکیب با رنگ های دیگر امتحان کنید. فقط فراموش نکنید که انتخاب رنگ های متضاد در هنگام کار با رنگ های روشن ضروری است.

ترکیب جزیره ی نارنجی با صفحه کابینت تیره و بک اسپلش موزاییکی در عین پیچیدگی، زیبا و سحرانگیز است. نورپردازی مناسب بر زیبایی این آشپزخانه معاصر افزوده است. نورپردازی از دیگر گزینه های فوق العاده مهم در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه معاصر است. منظور از نورپردازی آشپزخانه ای جزیره ای، صرفا استفاده از لوسترها و چراغ های خیلی گرانقیمت و فانتزی نیست بلکه منظور، بکارگیری یک نورپردازی صحیح و مناسب در آشپزخانه است که با طراحی داخلی آشپزخانه هماهنگ باشد و به زیبایی و وقار آشپزخانه بیافزاید.

 

طراحی و دکوراسیون آشپزخانه های معاصر

 

طراح این آشپزخانه زیبا از رنگ های گرم در دکوراسیون معاصر و مدرن فضای آشپزخانه استفاده کرده است. جزیره وکابینت های چوبی در کنار وسایل استیل فضای آشپزخانه را بسیار گرم و صمیمی نشان می دهد و صندلی های بار زرد کاملا در کنتراست با جزیره چوبی با کانتر سنگی می باشد.

 

طراحی و دکوراسیون آشپزخانه های معاصر

 

پنجره های بزرگ از ویژگی مهم این آشپزخانه معاصر به شمار می رود. به طور کلی آشپزخانه های نورگیر را به سبک معاصر و مدرن و آشپزخانه هایی که نور کافی ندارند به سبک کلاسیک طراحی می کنند. تابش نور خورشید و نورپردازی عالی باعث روشنی و دلبازی این آشپزخانه معاصر شده است. جزیره چوبی با طراحی خاص و متفاوت از نقاط قوت این آشپزخانه معاصر می باشد.

 

طراحی و دکوراسیون آشپزخانه های معاصر

 

درب های شیشه ای مات کابینت در طراحی معاصر آشپزخانه محبوبیت زیادی دارد. همانطور که در تصویر بالا می بینید طراح از درب های شیشه ای مات در دکوراسیون این آشپزخانه معاصر استفاده کرده است. مدل کابینت شیشه ای از انواع کابینت ها با طرح های لوکس و متفاوت است که شما می توانید با نصب این کابینت ها دکوراسیون زیبا و مدرنی را در فضای آشپزخانه معاصر خود بوجود آورید. اگر شما نیز مانند بیشتر افراد تمایل دارید که ظروف و وسایل لوکس را در دکوراسیون آشپزخانه خود به نمایش بگذارید بهتر است از کابینت های شیشه ای با شیشه شفاف استفاده کنید. این مدل کابینت ها فضای آشپزخانه را دلباز و روشن تر می کنند و برای دکوراسیون آشپزخانه های کوچک می توانند گزینه مناسبی باشند.

 

طراحی و دکوراسیون آشپزخانه های معاصر

 

دکوراسیون این آشپزخانه روشن با  طراحی خطی ساده از سبک مدرن اسکاندیناوی الهام گرفته شده است. در نگاه اول طراحی کابینت ها از سبک صنعتی سخن می گوید، اما انتخاب متفکرانه متریال و رنگ خاص آن باعث جذابیت بیشتر آنها شده است . جزیره و کفپوش چوبی گرما و نشاط را به این آشپزخانه زیبا بخشیده اند. جزیره آشپزخانه به گونه ای طراحی شده است که از آن می توان به عنوان میز غذا خوری نیز استفاده کرد. طراح در دکوراسیون این آشپزخانه به مقدار زیادی چوب به کار برده است زیرا متریال چوب زیبایی و گرما دارد و استرس را از ما دور می کند. فراموش نکنید که متریال چوب کاملا بادوام است و به ما دهها سال خدمات ارائه می دهد. طراح برای نورپردازی این آشپزخانه بزرگ از لامپ های LED استفاده کرده است.

 

طراحی و دکوراسیون آشپزخانه های معاصر

 

آشپزخانه معاصر تصویر بالا نمونه ای زیبا از طراحی دکوراسیون سفید آشپزخانه می باشد. رنگ سفید، از جمله رنگ هایی است که نسبت به سایر رنگ ها بیشتر مورد توجه طراحان و ایده پردازان دکوراسیون قرار می گیرد. این رنگ به علت روشنایی ذاتی که در خود دارد، در عین سادگی باعث دلباز شدن فضای آشپزخانه می شود. رنگ زرد دیوارها فضای این آشپزخانه سفید را از حالت یکنواختی خارج کرده و رنگ و حال تازه ای به آن بخشیده است. طراح برای نورپردازی این آشپزخانه زیبا از آویزهای شیک و سیستم مونوریل بهره برده است. نورپردازی مونوریل یکی از سیستم های جدید نورپردازی به شمار می رود که امروزه طرفداران زیادی را به سوی خود جلب کرده است.

 

استفاده از قفسه های باز و چیدمان مرتب قفسه ها در آشپزخانه های به سبک معاصر بازخورد خوبی دارد و البته که جسارت زیادی نیز می خواهد. نورپردازی از دیگر گزینه های فوق العاده مهم در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه معاصر است. درب های شیشه ای مات کابینت در طراحی معاصر آشپزخانه محبوبیت زیادی دارد. نورپردازی مونوریل یکی از سیستم های جدید نورپردازی به شمار می رود که امروزه طرفداران زیادی را به سوی خود جلب کرده است.

گروه تولیدی ایلکا در صنعت اجرای دکوراسیون با سنگ طبیعی (گرانیت) و مصنوعی( سنگ کوارتز و سنگ کورین) و در زمینه ی کانترتاپ آشپزخانه، کانترهای اداری، هتل ، بهداشتی وصفحه کابینت آشپزخانه فعالیت دارد. اگر قصد خرید دارید، می توانید با مشاورین خود در گروه تولیدی ایلکا در تماس باشید.

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا