12 ایده جذاب و متفاوت برای انتخاب رنگ آشپزخانه های مدرن

یکی از با اهمیت ترین طراحی های منزل، دکوراسیون آشپزخانه است که برای داشتن دکوراسیونی متفاوت و ایده آل در درون فضای آشپزخانه باید به استانداردها و همچنین اصول کاربردی مهم در زمینه طراحی آشپزخانه توجه کنید تا بتوانید فضایی مدرن را در درون آشپزخانه خود ایجاد کنید. انتخاب مناسب طرح و رنگ کابینت، کانترآشپزخانه و نورپردازی عالی از تصمیمات مهم و بزرگ در طراحی و دکوراسیون آشپزخانه به شمار می آید.

امروزه دیگر خبری از آشپزخانه های تنگ و تاریک و جدا از فضاهای دیگر خانه نیست. درگذشته که آشپزخانه ها ازدیگر فضاهای خانه به دور بودند، شاید دکوراسیون و یا انتخاب رنگ کابینت و نوع کانتر آشپزخانه اهمیت چندانی نداشت. اما امروزه که خانه ها مدرن شده اند و آشپزخانه ها در دید کامل به نشیمن و دیگر فضاهای خانه هستند، اهمیت استفاده از رنگ و حتی جنس کابینت بر دکوراسیون کل منزل بیش از پیش افزایش یافته است. به یاد داشته باشید که قبل از انتخاب رنگ کابینت های آشپزخانه، باید به ابعاد آشپزخانه، روشنایی و نورپردازی محیط دقت کنید.

بیشتر طراحان دکوراسیون داخلی، از رنگ‌های خنثی مانند سفید و کرم در دکوراسیون آشپزخانه استفاده می‌کنند. ولی واقعا هیچ اجباری در استفاده از این رنگ‌ها برای آشپزخانه نیست. رنگ‌های شاد و روشن می‌توانند فضای آشپزخانه را زیبا و متفاوت کنند. پس بهتر است برای انتخاب رنگ آشپزخانه مدرن خانه‌ خود کمی جسور باشید و با دیدی متفاوت به آن فکر کنید.

 

طراحی آشپزخانه های رنگی

 

اپن جزیره یکی از فضاهای اصلی آشپزخانه محسوب می شود. اینکه آیا شما آشپزخانه ای کوچک و یا بزرگ دارید مهم نیست، بلکه نکته این جاست که  جزیره ای حتی کوچک با یک رنگ متضاد با کابینت ها و یا تم اصلی آشپزخانه می تواند کنتراست زیبایی در آشپزخانه ی شما به وجود آورد.

انتخاب مناسب صفحات کابینت و کانتر آشپزخانه از تصمیمات مهم و بزرگ در طراحی و دکوراسیون آشپزخانه می باشد. تنوع رنگ و طرح انواع مختلف متریال های صفحه کابینت آشپزخانه با هر نوع سبکی امکان پذیر می باشد. کانتر آشپزخانه از قسمتهای مهم فضای داخلی آشپزخانه بدلیل کاربرد بالا می باشد و لذا باید زیبا و مستحکم باشد. سنگ از مقاوم ترین مصالح موجود برای دکوراسیون داخلی است که علاوه بر زیبایی، دوام آن نیز بر ارزشش می افزاید.

از قدیم تا به امروز استفاده از سنگ های طبیعی یکی از بهترین و مناسب ترین متریال ها در فضای آشپزخانه بوده است. ولی امروزه سنگ های مهندسی ساز مانند کورین و کوارتز به دلیل ویژگیهای بی نظیر و منحصر به فرد در بین طراحان و مالکان از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. اجرای کورین برای صفحه کابینت و کانتر آشپزخانه بهترین انتخاب است. زیرا صفحه کابینت کورین در برابر رطوبت سینک مقاوم بوده و عمر طولانی دارد. کورین بهترین سنگ  از لحاظ زیبایی و استحکام می باشد. مقاومت خش ناپذیری بالا و آنتی باکتریال بودن آنها از ویژگیهای منحصر به فرد سنگ کورین است. این سنگها تنوع بسیار زیادی در نوع رنگ، بافت و شکل دارند.

 

برای دکوراسیون متفاوت و ایده آل رنگی فضای آشپزخانه باید به استانداردها و همچنین اصول کاربردی مهم در زمینه طراحی آشپزخانه توجه کنید تا بتوانید فضایی مدرن را در درون آشپزخانه خود ایجاد کنید. رنگ‌های شاد و روشن می‌توانند فضای آشپزخانه را زیبا و متفاوت کنند. پس بهتر است برای انتخاب رنگ آشپزخانه مدرن خانه‌ خود کمی جسور باشید و با دیدی متفاوت به آن فکر کنید.

 

طراحی آشپزخانه های آبی سفید و خاکستری

 

این آشپزخانه روشن و دلباز، پر از نور است. فاکتور های تابش نور طبیعی، سقف و کابینت های سفید، احساس تمیزی و بزرگی را به فضای آشپزخانه منتقل می کند. صفحه کابینت مرمر کنتراست قوی و سحر انگیزی با  جزیره آبی یخی آشپزخانه دارد. نورپردازی مناسب و بک اسپلش براق بر زیبایی آشپزخانه افزوده است. طراح دکوراسیون این آشپزخانه زیبا را با انتخاب کفپوش چوبی تکمیل کرده است. کفپوش چوبی آشپزخانه، زیبایی غنی و خیره کننده ای را به فضای آشپزخانه شما می دهد. کفپوش های چوبی زیبایی و گرما دارند و استرس را از ما دور می کنند. متریال چوب کاملا بادوام است و به ما دهها سال خدمات ارائه می دهد.

 

طراحی آشپزخانه سبز سفید قهوه ای

 

در نگاه اول طراحی کابینت ها از سبک صنعتی سخن می گوید، اما انتخاب متفکرانه متریال و رنگ خاص آن باعث جذابیت بیشتر آنها شده است. سبز و قهوه ای در کنار هم فضای گرم و زیبا در عین سادگی بوجود می آورند. کنتراست بین کابینت های مدرن سبز و جزیره چوبی، دکوراسیون این آشپزخانه را خاص و منحصر به فرد نشان می دهد. آویزهای ساده فلزی، صندلی های بار فلزی و کابینت های سبز دید صنعتی این آشپزخانه زیبا را تقویت کرده است.

جزیره و کفپوش چوبی گرما و نشاط را به این آشپزخانه زیبا بخشیده اند. جزیره آشپزخانه به گونه ای طراحی شده است که از آن می توان به عنوان میز غذا خوری نیز استفاده کرد. طراح در دکوراسیون این آشپزخانه به مقدار زیادی چوب به کار برده است زیرا متریال چوب زیبایی و گرما دارد و استرس را از ما دور می کند.

 

آشپزخانه های آبی سفید

 

طراح این آشپزخانه مدرن برخلاف لوازم استیل براق از کفپوش چوبی برای تکمیل دکوراسیون آشپزخانه استفاده کرده است. کابینت های ساده و آبی در تضاد با کانتر سفید آشپزخانه است و کنتراست جذاب و خیره کننده ای را ایجاد کرده است. بک اسپلش سنگی سفید بر جذابیت و زیبایی دکوراسیون این آشپزخانه افزوده است و احساس آرامش و پاکیزگی را به آشپزخانه منتقل می کند.

 

آشپزخانه با طراحی مسی سفید

 

طراح این آشپزخانه زیبا از ترکیب رنگ های کرم و مسی در دکوراسیون آشپزخانه استفاده کرده است. ترکیب این دو رنگ فضای آشپزخانه را منحصربه فرد و خاص نشان می دهد. طراحی آشپزخانه با رنگ کرم یکی از محبوب‌ترین سبک‌های دکوراسیون آشپزخانه به شمار می آید. ترکیب این رنگ با رنگ‌های دیگر نظیر مسی، سفید کدر و شیری به زیبایی آشپزخانه می‌افزاید. در این آشپزخانه رنگ کرم به عنوان پیش زمینه ای ملایم برای خودنمایی کانتر چوبی جزیره و وسایل آشپزخانه به کار رفته است در حالی که ارتباط رنگی خود را با فضای داخلی آشپزخانه حفظ کرده است. طراح این آشپزخانه مدرن با اضافه کردن تزیینات مسی، بُعد کلاسیک و لاکچری محیط را افزایش داده و جلوه ی متفاوتی از دکوراسیون داخلی را به نمایش گذاشته است. بک اسپلش موزاییکی و براق آشپزخانه که ترکیبی از رنگ های شکلاتی، کرم، مسی و آبی است به نقطه کانونی این فضا تبدیل شده و بر زیبایی آشپزخانه افزوده است.

 

آشپزخانه یی با طراحی سفید آبی کبالت

 

دکوراسیون آبی و سفید یکی از بهترین ترکیب ها برای طراحی و دکوراسیون آشپزخانه است. همانطور که می دانید، رنگ آبی باعث تفکر و آرامش ذهن می شود و رنگ سفید احساس پاکیزی و تمیزی در انسان ایجاد می کند. کابینت های سفید با کانتر آشپزخانه آبی، کنتراست جذاب و خیره کننده ای را ایجاد می کند. طراح تلاش کرده است تا با استفاده از تن های گرم کانتر چوبی جزیره و آویز های شیک مسی در کنار رنگ های سرد، گرما و صمیمیت را به این آشپزخانه زیبا منتقل کند.

 

آشپزخانه سفید خاکستری

 

دکوراسیون خاکستری سفید این آشپزخانه، ترکیب رنگی آرام و به دور از هیجان است. استفاده از رنگ سفید با خاکستری می تواند فضای دکوراسیون شما را تا حد زیادی روشن کند. استفاده از رنگ چوب در کنار این ترکیب تا حد زیادی می تواند تعادل را در فضای آشپزخانه شما به وجود آورد. طراح در دکوراسیون این آشپزخانه شیک از کابینت هایی با رنگ خاکستری براق استفاده کرده است زیرا ترکیب رنگ های سفید و خاکستری در دکوراسیون آشپزخانه، فضایی متفاوت و مدرنی را ایجاد می کند. کانتر آشپزخانه و بک اسپلش سفید با کفپوش چوبی آشپزخانه در تضاد است و باعث زیباتر شدن آشپزخانه شده است.

 

کفپوش های چوبی زیبایی و گرما دارند و استرس را از ما دور می کنند. رنگ های سبز و قهوه ای در کنار هم فضای گرم و زیبایی را در عین سادگی بوجود می آورند. رنگ آبی باعث تفکر و آرامش ذهن می شود و رنگ سفید احساس پاکیزی و تمیزی در انسان ایجاد می کند. ترکیب رنگ های سفید و خاکستری در دکوراسیون آشپزخانه، فضایی متفاوت و مدرنی را ایجاد می کند.

 

آشپزخانه کرم سبز

 

کابینت های کرم و سبز دکوراسیون این آشپزخانه مدرن را بسیار متفاوت ساخته اند. ترکیب صفحه کابینت گرانیت سیاه با کابینت های سبز، خیره کننده و چشم گیر می باشد. همچنین بک اسپلش پرزرق و برق در کنار کانتر آشپزخانه گرانیت سیاه و سفید، دکوراسیون آشپزخانه را عجیب غریب و متفاوت کرده است. نورپردازی مناسب و آویز های زیبای بالای جزیره، فضا را روشن و دلباز نشان می دهد.

 

آشپزخانه نارنجی

 

دکوراسیون این آشپزخانه زیبا، ترکیبی از رنگ های نارنجی، سیاه و خاکستری است. طراح این آشپزخانه معاصر از کابینت های نارنجی در دکوراسیون و طراحی آن بهره برده است. فراموش نکنید که رنگ های الهام گرفته از مرکبات جسورانه، غم انگیز و پر انرژی هستند. اگر شما رنگ نارنجی را دوست دارید اما نمی توانید تم اصلی آشپزخانه خود را نارنجی انتخاب کنید، آن را در ترکیب با رنگ های دیگر امتحان کنید. فقط فراموش نکنید که انتخاب رنگ های متضاد در هنگام کار با رنگ های روشن ضروری است.

ترکیب جزیره ی نارنجی با صفحه کابینت تیره و بک اسپلش موزاییکی در عین پیچیدگی، زیبا و سحرانگیز است. نورپردازی مناسب بر زیبایی این آشپزخانه معاصر افزوده است. نورپردازی از دیگر گزینه های فوق العاده مهم در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه معاصر است. منظور از نورپردازی آشپزخانه ای جزیره ای، صرفا استفاده از لوسترها و چراغ های خیلی گرانقیمت و فانتزی نیست بلکه منظور، بکارگیری یک نورپردازی صحیح و مناسب در آشپزخانه است که با طراحی داخلی آشپزخانه هماهنگ باشد و به زیبایی و وقار آشپزخانه بیافزاید.

 

آشپزخانه ای با رنگ های آبی شکلاتی و سیاه

 

کابینت آشپزخانه خاکستری، جزیره شکلاتی، کانتر آشپزخانه سیاه و کفپوش چوبی، دکوراسیون آشپزخانه را کاملا سنتی نشان می دهد. طراح با انتخاب جزیره قهوه ای شکلاتی، تلاش کرده است تا با یک رنگ گرم خاص مثل قهوه‌اي شکلاتي به بخش‌هاي مختلف آشپزخانه گرما ببخشد.

طراح از لامپ های LED و آویز های زیبا برای نورپردازی آشپزخانه استفاده کرده است. البته همانطور که در مقالات قبلی گفتیم نورپردازی جزیره ی آشپزخانه جدا از نورپردازی کل آشپزخانه می باشد. زیرا اپن جزیره یکی از فضاهای اصلی آشپزخانه محسوب می شود و افراد خانواده برای میان وعده، چت و حتی سرگرمی در دور اپن جزیره ی آشپزخانه جمع می شوند. بنابراین لازم است که نورپردازی بالای جزیره کاربردی و اصولی باشد.

 

آشپزخانه ای سفید نارنجی و کانتر آشپزخانه سفید

 

دکوراسیون این آشپزخانه جذاب، نمونه ای از دکوراسیون آشپزخانه سفید می باشد. دیوار های نارنجی به این آشپزخانه سفید رنگ و روحی تازه بخشیده است. نارنجی یک رنگ شیک، گرم و زیبا برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه استفاده می شود. نارنجی به خوبی با رنگ های سفید، قهوه ای و زرد و کرم ست می شود.  اگر شما نیز تمایل دارید در دکوراسیون آشپزخانه تان فضایی جذاب و متفاوت را ایجاد کنید بهتر است از این رنگ برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه استفاده کنید تا فضای آشپزخانه از این رو به آن رو شود.

 

آشپزخانه ای با تم سفید سبز

 

تم اصلی این آشپزخانه مدرن، سفید است. طراح با استفاده از دیوارهای مرجانی و صندلی های سبز، شادابی و انرژی را به فضای آشپزخانه آورده است. رنگ سبز به آشپزخانه عمق داده و تضادی دلنشین با کابینت و صفحه کابینت سفید آشپزخانه ایجاد کرده است. تابش نور خورشید و آویز زیبای بالای میز غذاخوری، فضای آشپزخانه را روشن و دلباز می کند.

 

آشپزخانه ای با تم سفید بنفش و سیاه

 

پنجره های بزرگ برای این آشپزخانه مدرن، گرما و حرارت به ارمغان آورده و احساس کسل کنندگی را از آنجا دور کرده است. کابینت های سیاه، کانتر آشپزخانه سفید و دیوار های بنفش همه در کنار هم دکوراسیون این آشپزخانه شیک را متفاوت و منحصربه فرد ساخته اند.

 

ترکیب صفحه کابینت گرانیت سیاه با کابینت های سبز، خیره کننده و چشم گیر است. رنگ های الهام گرفته از مرکبات جسورانه، غم انگیز و پر انرژی هستند. نارنجی یک رنگ شیک، گرم و زیبا برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه استفاده می شود. نارنجی به خوبی با رنگ های سفید، قهوه ای و زرد و کرم ست می شود.

 

گروه تولیدی ایلکا در صنعت اجرای دکوراسیون با سنگ طبیعی (گرانیت) و مصنوعی( سنگ کوارتز و سنگ کورین) و در زمینه ی کانترتاپ آشپزخانه، کانترهای اداری، هتل ، بهداشتی وصفحه کابینت آشپزخانه فعالیت دارد. اگر قصد خرید دارید، می توانید با مشاورین خود در گروه تولیدی ایلکا در تماس باشید.

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا