چگونه کابینت آشپزخانه خود را سازماندهی کنیم؟

آشپزخانه یکی از مهمترین فضاهای هر خانه است. سازماندهی و چیدمان درست آشپزخانه یک راه مناسب برای نظم بخشیدن به کل خانه محسوب می شود، زیرا آشپزخانه تنها محلی برای پخت و پز و صرف غذا نیست، بلکه محلی برای گردهمایی و دورهمی های خانوادگی و دوستانه صبحگاهی و شبانه می باشد.

 آشپزخانه مركز زندگی روزانه و جایی است كه 24 ساعته در خدمت اعضاء خانواده است. اگر شما نتوانید به راحتی چیزی را پیدا كنید، پس به داشتن آشپزخانه‌ای صرفا زیبا نیز نمی توانید دل‌خوش نباشید. به یاد داشته باشید که یک آشپزخانه مرتب و منظم می‌تواند آشپزی را برای شما لذت بخش تر کرده و همچنین میزان ضایعات غذایی و به صورت کلی هزینه غذا را در خانه شما پایین آورد.

کابینت آشپزخانه مهم ترین عنصری است که از نظر بصری و کارکردی نقش مهمی را در طراحی و دکوراسیون داخلی آشپزخانه ایفا می کند. هنگام طراحي و دکوراسیون آشپزخانه، مدل کابينت آشپزخانه يکي از مهم‌ترين چيزهايي است که بايد در نظر داشته باشيد و به یاد داشته باشید که فضاي کابينتي هميشه در اولويت اول قرار دارد. براي اين‌که بتوانید از بی نظمی و به هم ریختگی در آشپزخانه جلوگیری کنید، بايد براي آماده‌سازي غذا، قرار دادن ظروف آشپزي، و وسايل آشپزخانه فضاي کافي داشته باشيد. علاوه بر فضاي ذخيره‌سازي و صفحه روي کانتر آشپزخانه، دکوراسیون کلي آشپزخانه نيز تا حد زيادي به مدل کابينت و رنگ آن بستگی دارد.

 

قفسه بندی کابینت آشپزخانه برای ساماندهی به آن

 

انتخاب مناسب طرح و رنگ کابینت، محل قرار گرفتن و فضا سازی داخل کابینت آشپزخانه و کانترآشپزخانه از چالش های مهم و بزرگ در طراحی و دکوراسیون آشپزخانه محسوب می شود. تنوع رنگ و طرح انواع مختلف متریال های صفحه کابینت آشپزخانه با هر نوع سبکی از دکوراسیون آشپزخانه امکان پذیر می باشد. امروزه متریال های مختلفی برای صفحه کابینت و کانتر آشپزخانه در بازار موجود می باشد. سنگ مصنوعی کورین یکی از محبوبترین انواع متریال های صفحه کابینت آشپزخانه می باشد. اجرای کورین برای صفحه کابینت و کانتر آشپزخانه بهترین انتخاب است. زیرا سنگ کابینت کورین در برابر رطوبت سینک مقاوم بوده و عمر طولانی دارد. کورین بهترین سنگ از لحاظ زیبایی و استحکام می باشد. مقاومت خش ناپذیری بالا و آنتی باکتریال بودن آنها از ویژگیهای منحصر به فرد سنگ کورین است.

امروزه در دکوراسیون آشپزخانه چیدمان وسایل مهم و طراحی هوشمندانه حرف اول را می‌زند. مطمئنا اهمیت طراحی داخل كابینت‌ها كمتر از ظاهر بیرونی آن‌ها نیست. یكی از مواردی كه باید در طراحی داخلی كابینت‌ها به آن توجه شود، داشتن قفسه و كشوهایی است كه راحت باز و بسته شوند و وسایل داخل آن‌ها به ‌راحتی در دسترس باشند. به این ترتیب از فضا حداكثر استفاده و زمانی كه صرف پیدا كردن اشیاء می‌شود به حداقل خواهد رسید.

سازماندهی و چیدمان کابینت آشپزخانه کار سختی نیست. اگر امروز با ما همراه شوید، طی چند قدم به شما خواهیم آموخت که چگونه آشپزخانه تان را مرتب کرده و کاربری آن را بهبود ببخشید. هرج و مرج را در آشپزخانه خود قرار دهید تا با این روش های هوشمند و مقرون به صرفه برای سازماندهی کابینت های آشپزخانه خود سفارش دهید. یک مکان برای همه چیز پیدا کنید و دوباره از آشپزخانه خود لذت ببرید.

 

انتخاب مناسب طرح و رنگ کابینت، محل قرار گرفتن و فضا سازی داخل کابینت آشپزخانه و کانترآشپزخانه از چالش های مهم و بزرگ در طراحی و دکوراسیون آشپزخانه محسوب می شود. اگر شما نتوانید به راحتی  وسیله مورد نیاز خود را پیدا كنید، پس مسلما آشپزخانه‌ای صرفا زیبا نیز نمی تواند برای شما رضایت بخش باشد. کابینت آشپزخانه مهم ترین عنصری است که از نظر بصری و کارکردی نقش مهمی را در طراحی و دکوراسیون داخلی آشپزخانه ایفا می کند.

 

قفسه بندی کابینت آشپزخانه برای ساماندهی به آن

 

کابینت آشپزخانه باز از مشخصه و ویژگی بارز این آشپزخانه زیبا می باشد. طراح از فضای عمودی دیوار در جهت نصب کابینت آشپزخانه باز استفاده کرده است تا هم به فضای ذخیره سازی آشپزخانه اضافه شود و هم به عنوان فضایی برای نشان دادن وسایل دکوری زیبا بهره برد. کابینت های باز به شما اجازه می دهند تا وسایل دکوری زیبای خود را در آشپزخانه نشان دهید. به عنوان نمونه، برخی از بشقاب های تزیینی آنقدر زیبا هستند که می توان آنها را به عنوان دکوراتیو در دکوراسیون آشپزخانه قرار داد.

ترکیب رنگ سفید کابینت های باز با رنگ زرد درب کابینت های آشپزخانه زیبایی متفاوتی به آشپزخانه بخشیده است. طراح با استفاده از رنگ سفید غالب و نورپردازی مناسب توانسته است تا فضای آشپزخانه را بسیار روشن و دلباز کند.

 

قفسه بندی کابینت آشپزخانه برای ساماندهی به آن

 

کابینت آشپزخانه زیر ظرفشویی، اکثر افراد فکر می کنند که این کابینت آشپزخانه به دلیل لوله های نفوذی لوله کشی، پایین سینک و شلنگ های خروجی بی مصرف و غیر قابل استفاده می باشد. ولی در تصویر بالا مشاهده می کنید که چگونه طراح توانسته است از این فضای کوچک به عنوان یک فضای ذخیره سازی بزرگ و جادار بهره ببرد.  قفسه سیمی  یو شکل در زیر سینک، فضای مناسبی برای نگهداری از مواد شوینده، دستمال و .. می باشد. طراح حتی از فضای پشت درب کابینت برای افزایش فضای ذخیره سازی استفاده کرده است. شما نیز می توانید کابینت زیر ظرف شویی خود را به این شکل قفسه بندی کنید تا کمک بزرگی به شما در مرتب کردن و ساماندهی وسایل شوینده و بهداشتی اضافی به خصوص در آشپزخانه کوچک باشد.

 

قفسه بندی کابینت آشپزخانه برای ساماندهی به آن

 

کشو های کم ارتفاع با عمق زیاد بهترین جا برای قرار دادن ماهی تابه، قابلمه و دیگر وسایل بزرگ و جاگیر می باشد. در تصویر بالا مشاهده می کنید که طراح این آشپزخانه ، کابینت آشپزخانه زیر گاز را به صورت دو کشو با دو ارتفاع مختلف طراحی کرده است. از آنجا که وسایلی مانند قابلمه و ماهی تابه از وسایل ضروری در آشپزی می باشد، در دسترس بودن آنها بسیار مهم است. کیفیت سخت افزار کشو، خیلی مهم است. پس از محکم بودن آن اطمینان حاصل کنید تا در هنگام استفاده از آن با مشکل مواجه نشوید.

 

قفسه بندی کابینت آشپزخانه برای ساماندهی به آن

 

شاید شما نیز در آشپزخانه خود، کابینت های باریکی داشته باشید که خالی و بی مصرف باقی مانده اند. اگر به تصویر بالا دقت کنید، متوجه می شوید که چگونه می توان از این کابینت های کوچک و باریک بهترین استفاده را برد. شما نیز می توانید با قرار دادن کشوهای سیمی در داخل این کابینت ها، فضای مناسبی برای شیشه های ادویه و بطری های خود ایجاد کنید. اگر این کابینت ها در نزدیکی گاز باشند که دیگر بهتر، زیرا به آسانی می توانید در هنگام آشپزی از در دسترس بودن شیشه های ادویه لذت ببرید و یک آشپزی راحت و خیال انگیز داشته باشید. 

 

قفسه بندی کابینت آشپزخانه برای ساماندهی به آن

 

تا به حال شده که با چراغ قوه بدنبال وسیله ای در انتهای یک کابینت تاریک باشید؟ قفسه های کشویی، راه حل این کابینت های باریک و طویل می باشند. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، طراح این کابینت باریک و دراز را به قفسه های کشویی مجهز کرده است. کاربر براحتی می تواند قفسه کشویی را به جلو بکشد و وسیله مورد نیاز خود را بردارد و دیگر نیازی به چراغ قوه نیست.

 

کابینت های باز به شما اجازه می دهند تا وسایل دکوری زیبای خود مانند بشقاب های تزیینی را در آشپزخانه نشان دهید. قفسه های کشویی، راه حل کابینت های باریک و طول زیاد می باشند. کابینت زیر ظرف شویی خود را قفسه بندی کنید تا کمک بزرگی به شما در مرتب کردن و ساماندهی وسایل شوینده و بهداشتی اضافی به خصوص در آشپزخانه کوچک باشد. با قرار دادن کشوهای سیمی در داخل کابینت، فضای مناسبی برای شیشه های ادویه و بطری های خود ایجاد کنید.

 

قفسه بندی کابینت آشپزخانه برای ساماندهی به آن

 

طراحی کشو کابینت آشپزخانه با قسمت های جداگانه برای هر خانم خانه داری می تواند آرزو و ایده آل می باشد. مطمئنا شما نیز تجربه کرده اید که پیدا کردن یک وسیله در داخل یک کشو شلوغ و در هم ریخته چقدر مشکل است. طراحی داخل این کشو با قسمت های مجزا بسیار کاربردی و منحصر به فرد است. شما می توانید هر قسمت را به یک وسیله ی خاص مانند قاشق، چنگال، چاقو و ... اختصاص دهید تا هم کشویی مرتب داشته باشید و هم براحتی وسایل مورد نظر خود را پیدا کنید.

 

قفسه بندی کابینت آشپزخانه برای ساماندهی به آن

 

هر آشپزخانه ای به یک فضایی برای نگه داری از وسایلی مانند تخته برش، سینی و دیگر موارد این چنینی دارد. شما می توانید مانند تصویر بالا، فضای خالی بین دو کابینت را به این کار اختصاص دهید و آن را به قسمت های مختلف تقسیم کنید تا مکانی ایده آل برای نگه داری از این وسایل به صورت عمودی باشد.

 

قفسه بندی کابینت آشپزخانه برای ساماندهی به آن

 

هر بار که درب کابینت خود را باز می کنید، با ظرف های غذا با درب های پلاستیکی و یا شیشه ای روبرو می شوید. برای اینکه با این صحنه نه چندان قشنگ روبرو نشوید، بهتر است با قفسه بندی یک کابینت کوچک، فضایی مناسب و جادار برای این ظروف فراهم کنید. تصویر بالا نمایانگر یک طراحی کاربردی و مناسب می باشد.

 

قفسه بندی کابینت آشپزخانه برای ساماندهی به آن

 

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید طراح کابینت پایین کابینت دکوری این آشپزخانه را به صورت قفسه های کشویی با عرض کم طراحی کرده است. این کشوها بهترین جا برای نگهداری از وسایل سبک با حجم کم مانند سفره، دستمال خشک کن، دستمال سفره، پلاستیک فریزر و ... می باشد. شما نیز می توانید از این تصویر ایده بگیرید و فضایی مناسب برای مرتب کردن و نظم دهی به وسایل سبک از قبیل سفره و.. فراهم کنید.

 

قفسه بندی کابینت آشپزخانه برای ساماندهی به آن

 

آشپزخانه ها از جمله فضاهایی در دکوراسیون منزل هستند که حتی اگر کوچک باشند، خوشبختانه با ترفند های دکوراسیون آشپزخانه و وسایل متنوعی که امروزه براحتی در بازار در دسترس مردم قرار می گیرد، می توان آن ها را به راحتی مجهز کرد و با کمبود فضا مواجه نشد. از طراح آشپزخانه تان بخواهید تا کابینت هایی را همانند تصویر بالا برای نگهداری از وسایل برقی شما طراحی کند. زیرا کابینت‌های امروزی همه بلند بوده و نزدیک به سقف هستند. اگر سقف آشپزخانه شما بلند است و شما نگران این هستید که نمی توانید از کابینت های بالا به خوبی استفاده کنید، می توانید قسمت بالا کابینت ها را به صورت ویترین شیشه ای طراحی کنید. و اگر دوست نداشتید که کابینت ها خانه تان تا بالای سقف باشد، هرگز به این فکر نکنید که می توانید قابلمه های اضافی و وسایل برقی را در بالای آنها قرار دهید، چراکه اشتباه خیلی بزرگی است.

 

طراحی کشو کابینت آشپزخانه با قسمت های جداگانه برای هر خانم خانه داری می تواند آرزو و ایده آل می باشد و فضایی مناسب برای وسایلی مانند قاشق، چنگال، چاقو و ... باشد. ، فضای خالی بین دو کابینت مکانی ایده آل برای نگه داری از وسایلی مانند تخته برش و سینی به صورت عمودی می باشد. کشوها بهترین جا برای نگهداری از وسایل سبک با حجم کم مانند سفره، دستمال خشک کن، دستمال سفره، پلاستیک فریزر و ... می باشند. هرگز به این فکر نکنید که می توانید قابلمه های اضافی و وسایل برقی خود را در بالای کابینت آشپزخانه قرار دهید، چراکه اشتباه خیلی بزرگی است.

 

گروه تولیدی ایلکا در صنعت اجرای دکوراسیون با سنگ طبیعی (گرانیت) و مصنوعی( سنگ کوارتز و سنگ کورین) و در زمینه ی کانترتاپ آشپزخانه، کانترهای اداری، هتل ، بهداشتی وصفحه کابینت آشپزخانه فعالیت دارد. اگر قصد خرید دارید، می توانید با مشاورین خود در گروه تولیدی ایلکا در تماس باشید.

 

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا