4 نکته مهم و کاربردی درچیدمان آشپزخانه های کوچک

طراحان زیادی معتقدند که متراژ بزرگ آشپزخانه از الزامات دکوراسیون بهتر نیست، همانطور که این آشپزخانه های کوچک با دکوراسیون فوق العاده این ادعا را به اثبات می رسانند. مسلما در تعریف یک آشپزخانه خوب می توان به آشپزخانه ای اشاره کرد که افراد خانواده در آن در هنگام آماده سازی غذا، صرف وعده های غذایی و همین طور نشستن و خوردن غذا احساس راحتی و آرامش داشته باشند.

 

نکات مهم و کاربدی در دکوراسیون اشپزخانه های کوچک

 

برخی از افراد احساس می کنند هرقدر آشپزخانه بزرگتر باشد، کارایی و زیبایی آن نیز به همان نسبت بیشتر است در صورتیکه این تصور کاملا اشتباه است. باید بدانید که درصد زیادی از این حس مربوط به متراژ نیست بلکه دلباز بودن و داشتن فضای دوست داشتنی فقط به متراژ آشپزخانه ارتباط ندارد بلکه به دکوراسیون داخلی حرفه ای آن مربوط است. به این معنا که طراحی و دکوراسیون آشپزخانه است که آن را شیک و زیبا یا دلگیر و بی روح نشان می دهد .

مسلما اگر آشپزخانه کوچک خود را با یک چیدمان درست و خلاقانه دکورکنید، می توانید فضایی دلنشین، جادار و دلباز داشته باشید. همیشه به یاد داشته باشید اگر دکوراسیون خود را هوشمندانه و با برنامه ریزی اجرا کنید، حتی کوچکترین آشپزخانه ها هم می توانند طراحی لوکس و زیبا با ایجاد حس بزرگنمایی داشته باشند.

اگر آشپزخانه ای کوچک دارید و در مورد چگونگی دکوراسیون آن دچار تردید هستید با ایلکا همراه شوید و از نکات کاربردی و مهم در دکوراسیون آشپزخانه های کوچک بهره ببرید.

 

نصب کانتر یکپارچه

 

نصب کانتر یکپارچه در دکوراسیون اشپزخانه کوچک

 

نصب کانتر یکدست شاید خیلی ضروری به نظر نرسد ولی یک انتخاب مناسب در دکوراسیون آشپزخانه های کوچک محسوب می شود. زمانیکه کانتر آشپزخانه شما در ارتفاع های متفاوت، بالا و پایین نصب شده و روی آنها پر از وسایل باشد، بی تردید با وارد شدن به این فضا احساس دلگیری، بی نظمی و شلوغی می کنید. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید طراح این آشپزخانه کوچک، یک کانتر مرمر یکدست بر روی کابینت ها نصب کرده است که البته این مدل کانتر مرمر کنتراست زیبایی با کابینت ها به وجود آورده است.

سنگ مرمر نمونه ای زیبا از سنگ هایی است که می توان برای ساخت کانتر آشپزخانه از آن استفاده کرد. سنگ مرمر جزو سنگ های لوکس به شمار می رود که با هر سبکی از دکوراسیون داخلی آشپزخانه تطبیق پذیر می باشد. از آنجا که کانتر مرمر باعث ایجاد نمای بسیار زیبا و خیره کننده ای در آشپزخانه می شود در بین مردم از محبوبیت زیادی برخوردار است.

 

نصب شیرآلات مدرن

 

نصب شیرآلات مدرن در دکوراسیون آشپزخانه کوچک

 

شیرآلات مدرن سینک آشپزخانه را تکمیل و برجسته نشان داده و قابلیتی چندکاره و تطبیق پذیر دارد. این شیرآلات با متریال و رنگ های گوناگون ساخته می شوند و  امکان ترکیب و تطبیق با هر نوع سینکی را دارا می باشند.

این مدل شیرآلات مانند تصویر بالا به جای سینک مستقیما بر روی صفحه ی کانتر نصب می شوند. دیوارپوش سفید بر جذابیت شیر افزوده است. اگر سینک شما زیر کانتر نصب شده، شما این انتخاب را دارید که شیر آب تان را مستقیما بر روی کانتر نصب کنید. هنگام چنین نصبی در پشت شیر فضایی بیش از یک انگشت برای تمیز کردن قرار دهید.

 

جزیره متحرک

 

جزیره متحرک در دکوراسیون آشپزخانه های کوچک

 

یک جزیره متحرک فضای کمتری نسبت به یک جزیره استاندارد اشغال می کند و در صورت لزوم می توان آن را بنابر کاربرد جا به جا کرد. جزیره چند منظوره بالا دارای کانتر چوبی است که به عنوان میز آماده سازی مواد غذایی، میز غذا خوری و سرویس بار عمل می کند. قفسه های زیر جزیره فضای ذخیره سازی اضافی را برای نگهداری از مواد غذایی و دیگر متریال ها تأمین می کند.

اپن جزیره ی متحرک در آشپزخانه مزیت های زیادی دارد؛ این میزها می توانند به راحتی در سراسر آشپزخانه حرکت کنند و به جاهای مختلف منتقل شوند تا فرایند آماده کردن غذا را راحت تر کنند، آنها می توانند برای پذیرایی از میهمانان و سرو غذا استفاده شوند. در زیر جزیره متحرک آشپزخانه چرخ هایی قرار دارد تا به راحتی بتواند با توجه به نیازهای فوری کاربر جابجا شود. این آزادی و تنوع در آشپزخانه بسیار مهم است. چنین طراحی هایی به شما امکان می دهد که جزیره را به هر کجا که به آن نیاز دارید حرکت دهید. البته، شما همچنین می توانید یک نقطه دائمی برای آن بقیه زمان پیدا کنید.

 

شلف های باز

 

شلف های باز در دکوراسیون آشپزخانه کوچک

 

نصب شلف های باز فضای آشپزخانه های کوچک را بسیار دلباز، جادار و بزرگتر از اندازه خود نشان می دهد. راحتی عملکرد، دسترسی آسان و هزینه کمتر از جمله مزیت های بارز شلف های باز در دکوراسیون آشپزخانه های کوچک به شمار می آید. با چیدمان مرتب و انتخاب مناسب شلف ها در مکان مناسب و با هماهنگی با کابینت ها می توان از آنها به زیبایی و متناسب با هر سبک از دکوراسیون استفاده کرد و فضایی زیبا ایجاد نمود. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید در دو طرف کابینت بالا شلف هایی در سه ردیف به طور منظم و هماهنگ با رنگ کابینت نصب شده است. این شلف ها علاوه بر اینکه فضای آشپزخانه را بسیار دلباز و روشن نشان می دهند، مکانی مناسب برای قراردادن ظروف دکوری و تزیینی شما نیز می باشند.

 

نصب کانتر یکدست شاید خیلی ضروری به نظر نرسد ولی یک انتخاب مناسب در دکوراسیون آشپزخانه های کوچک محسوب می شود. نصب شلف های باز فضای آشپزخانه های کوچک را بسیار دلباز، جادار و بزرگتر از اندازه خود نشان می دهد. یک جزیره متحرک فضای کمتری نسبت به یک جزیره استاندارد اشغال می کند.

 

گروه تولیدی ایلکا در صنعت اجرای دکوراسیون با سنگ طبیعی (گرانیت) و مصنوعی( سنگ کوارتز و سنگ کورین) و در زمینه ی اجرای کورین، اجرای کوارتز، کانترتاپ آشپزخانه، کانترهای اداری، هتل ، بهداشتی وصفحه کابینت آشپزخانه فعالیت دارد. اگر قصد خرید دارید، می توانید با مشاورین خود در گروه تولیدی ایلکا در تماس باشید.

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا