5 اشتباه رایج در دکوراسیون آشپزخانه

حال دیگر از آشپزخانه های تنگ در یک فضای چاردیواری و تاریک خبری نیست. آشپزخانه های امروزی به یکی از جذاب ترین مکان های خانه تبدیل شده اند چراکه بسیاری از افراد بر این باورند که آشپزخانه قلب خانه است و قلب خانه در آن می تپد. بیشتر این آشپزخانه ها به صورت اپن طراحی می شوند و بدون هیچ دیواری به هال و پذیرایی خانه مشرف می باشند. از این رو دکوراسیون آنها مانند دیگر فضاهای خانه از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا کوچک ترین اشتباهی در چیدمان آن ممکن است زیبایی دکوراسیون کل خانه را به زیر سوال ببرد.

 

 اشتباه رایج در دکوراسیون آشپزخانه

 

طراحان داخلی به احترام سالها تجربه، حتی جزئی ترین اشتباهات دکوراسیونی را تشخیص می دهند. در جائیکه ما فقط شاهد دیوارپوش زیبا و کانترهای مرمر در آشپزخانه هستیم، آنها کابینت هایی را مشاهده می کنند که تا سقف امتداد ندارند، کانترهای آشپزخانه با متریال های متخلخل که به راحتی لکه دار می شوند و وسایل نورپردازی که برای فضای آشپزخانه کافی نیستند. هنگامی که ما در زرق و برق کاشی ها و کفپوش غرق می شویم، آنها به کمبود فضای ذخیره و استفاده از لوازم اضافی اشاره می کنند.

خلاصه که ممکن است فکر کنیم که همه چیز در مورد دکوراسیون و چیدمان آشپزخانه ها می دانیم اما در حقیقت، هیچ ایده ای نداریم. مطمئناً ما می توانیم از ایده و علایق خود خبرداشته باشیم، اما در دکوراسیون و طراحی آشپزخانه، مواردی است که فقط از طریق آزمایش و خطا قابل یادگیری است. اگر هنوز هم می خواهید آشپزخانه خود را تغییر دهید، با ایلکا همراه شوید تا با رعایت کردن این اشتباهات رایج، دکوراسیون آشپزخانه خود را به زیباترین و درست ترین شکل ممکن انجام دهید.

 

*استفاده بیش از حد از قفسه های باز

 

*استفاده بیش از حد از قفسه های باز

 

به طور باور نکردنی، تقریبا همه طراحان موافقند كه بزرگترین اشتباهات دکوراسیون آشپزخانه مربوط به فضای ذخیره سازی است. استفانی اشتاین، طراح داخلی، می گوید: "در یک آشپزخانه عالی، زیبایی و کارکرد قطعات با هم برابر است." اگرچه قفسه های باز برای نشان دادن وسایل دکوری و تزیینی در طراحی آشپزخانه عالی به نظر می رسند، اما فراموش نکنید که این به این معنا نیست که می توان همه چیز را در معرض نمایش گذاشت.

طراح داخلی لیندسی چمبرز نیز نظر مشابهی دارد: "قفسه بندی باز بسیار عالی به نظر می رسد، اما صادقانه بگوییم: عملی نیست. قفسه های باز بیشتر برای نمایش وسایلی است که هر روز مورد استفاده قرار نمی گیرند. من هنوز دوست دارم قفسه های باز را نصب کنم زیرا نمای ویترین آنها می تواند بر زیبایی طراحی آشپزخانه بیافزاید، اما باید فضای کافی برای مخفی کردن لوازمی که هر روزه مورد استفاده قرار می گیرند، وجود داشته باشد. "

پس در استفاده از قفسه های باز در طراحی آشپزخانه خود زیاده روی نکنید زیرا اگرچه قفسه های باز بسیار زیبا و چشم نواز به نظر می رسند، اما بیشتر اوقات به هم ریختگی وگرد و غبار روی آنها می تواند آزار دهنده باشد.

 

*انتخاب نامناسب متریال کانترتاپ آشپزخانه

 

*انتخاب نامناسب متریال کانترتاپ آشپزخانه

 

دومین اشتباه رایج در دکوراسیون آشپزخانه مربوط به کانترها است. راث می گوید: "وقتی نوبت به انتخاب متریال مناسب برای کانتر آشپزخانه می رسد، مردم غالباً از یک سنگ طبیعی با رگه ها زیبا بسیار هیجان زده می شوند." اما به یاد داشته باشید که سنگ مرمر یکی از ظریف ترین متریال هایی است که می توانید درکانتر  آشپزخانه خود استفاده کنید. توصیه من این است که واقعیت ها را در نظر بگیرید. اگر نمی خواهید دائما استرس تمیز کردن کانتر داشته باشید، سنگ مرمر را نخرید. زیرا صفحه کابینت سنگ مرمر متخلخل است، در برابر مواد اسیدی مانند آب گوجه فرنگی مقاومت زیادی ندارد و توسط اقلام سنگین شکسته و یا ترک خورده می شود.

 در مقابل شما می توانید سنگ آهک و یا سنگ های مهندسی شده مانند کورین و کوارتز را جایگزین سنگ طبیعی مرمر کنید. سنگ آهک یک ماده ارگانیک است که بیشتر به سنگ مرمر شباهت دارد، اما صفحه کابینت آشپزخانه سنگ آهک نسبت به صفحه کابینت مرمر سخت تر و مقاومت بیشتری دارد. سنگ آهک بدلیل سطح صاف، خاکستری و تنوع رنگ طبیعی از گزینه های مناسب صفحه کابینت آشپزخانه به حساب می آید. مهم ترین مزایای سنگ کوارتز تنوع زیاد رنگ، الگو و بافت، دوام فوق العاده، آنتی باکتریال، مقاومت زیاد در برابر خراش و اتصالات بین اسلب ها کمتر از بین اسلب های بتنی یا سنگ های طبیعی قابل مشاهده است.

 

اگرچه قفسه های باز برای نشان دادن وسایل دکوری و تزیینی در طراحی آشپزخانه عالی به نظر می رسند، اما فراموش نکنید که این به این معنا نیست که می توان همه چیز را در معرض نمایش گذاشت. دومین اشتباه رایج در دکوراسیون آشپزخانه مربوط به کانترها است. استفاده از رنگ های شاد و پر انرژی به مقدار کم در یک آشپزخانه خنثی می تواند یک انتخاب عاقلانه باشد که در طولانی مدت نیز از مد نمی افتد.

 

*نصب کابینت های کوتاه

 

نصب کابینت کوتاه از اشتباهات رایج در دکوراسیون آشپزخانه

 

کابینت هایی که تا سقف امتداد ندارند، از دیگر اشتباهات رایجی است که طراحان آشپزخانه به آن اشاره می کنند. اسمیت می گوید: "این باعث می شود تا سقف آشپزخانه کوتاه تر به نظر برسد و تنها فضایی را ایجاد می کند که فقط گرد و غبار را در خود جمع می کند." برای رفع این مشکل کابینت های بالایی را تا سقف نصب کنید. زیرا علاوه بر اینکه فضای اضافی را در اختیار شما قرار می دهد، باعث بلندتر شدن فضا نیز می شود. درب های شیشه ای کابینت های بالایی امکان نمایش وسایل تزئینی و دکوری را برای شما فراهم می کند.

کابینت آشپزخانه مهم ترین عنصری است که از نظر بصری و کارکردی نقش مهمی را در طراحی و دکوراسیون داخلی آشپزخانه ایفا می کند. فراموش نکنید که کابینت ها منحصرا اجزایی برای قرار دادن وسایل آشپزخانه به شمار نمی آیند، بلکه شما باید به جزییات دیزاین کابینت ها نیز دقت کنید تا بتوانید دکوراسیونی متفاوت و ایده آل را در فضای آشپزخانه خود به وجود آورید. کابینت‌های امروزی همه بلند بوده و نزدیک به سقف هستند. اگر دوست نداشتید که کابینت ها خانه تان تا بالای سقف باشد، هرگز به این فکر نکنید که می توانید قابلمه های اضافی و وسایل برقی را در بالای آنها قرار دهید، چراکه اشتباه خیلی بزرگی است.

 

*نورپردازی نامناسب آشپزخانه

 

نورپردازی نامناسب در دکوراسیون آشپزخانه

 

در دکوراسیون آشپزخانه، نورپردازی مناسب و مطابق با فضا را حتما در دستور کار خود قرار دهید. راث، طراح برجسته بیان می کند: "نورپردازی ضعیف یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که من در بسیاری از آشپزخانه های مردم مشاهده می کنم ." او به صاحبان خانه توصیه می کند در دکوراسیون آشپزخانه به خصوص در مورد آشپزخانه هایی که ممکن است پنجره یا هر نور طبیعی نداشته باشند، تا آنجا که می توانید منابع نور اضافه کنید. یک نوار LED که در زیر کابینت های فوقانی شما قرار دارد، می تواند به روشنایی کانتر کمک کند و اگر جایی برای دیوارکوب های تزئینی دارید، حتماً باید یکی اضافه کنید. LED ها یا دیودهای نورافكن، منابع نوری هستند كه انرژی زیادی مصرف نمی‌كنند، دوام زیادی دارند، و دارای انعطاف‌پذیری زیادی برای پروژه طراحی شما هستند. لامپ های LED برای نورپردازی در زیر سقف و کابینت ها مناسب هستند. این لامپ نسبت به لامپ های فلورسنت و هالوژن ها دوام و عمر طولانی تری دارند.

 

*زیاده روی در تنوع زیاد رنگ در دکوراسیون آشپزخانه

 

استفاده از تنوع رنگ زیاد در دکوراسیون آشپزخانه

 

بهتر است در دکوراسیون آشپزخانه از تنوع رنگ کمتری استفاده کنیم. طراح داخلی کیتی هاجز می گوید: "یک آشپزخانه رنگارنگ لزوماً به معنای نیاز شما به کابینت های رنگین کمانی نیست. اگرچه کابینت های رنگارنگ می توانند خیره کننده باشند، اما اگر این یک تصمیم احساسی و آنی باشد، لازم نیست که در استفاده از آن زیاده روی کنید. استفاده از رنگ های شاد و پر انرژی به مقدار کم در یک آشپزخانه خنثی می تواند یک انتخاب عاقلانه باشد که در طولانی مدت نیز از مد نمی افتد.

 

کابینت آشپزخانه مهم ترین عنصری است که از نظر بصری و کارکردی نقش مهمی را در طراحی و دکوراسیون داخلی آشپزخانه ایفا می کند. در دکوراسیون آشپزخانه به خصوص در مورد آشپزخانه هایی که ممکن است پنجره یا هر نور طبیعی نداشته باشند، تا آنجا که می توانید منابع نور اضافه کنید.

 

گروه تولیدی ایلکا در صنعت اجرای دکوراسیون با سنگ طبیعی (گرانیت) و مصنوعی( سنگ کوارتز و سنگ کورین) و در زمینه ی اجرای کورین، اجرای کوارتز، کانترتاپ آشپزخانه، کانترهای اداری، هتل ، بهداشتی وصفحه کابینت آشپزخانه فعالیت دارد. اگر قصد خرید دارید، می توانید با مشاورین خود در گروه تولیدی ایلکا در تماس باشید.

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا