6 ترفند ارزان و راحت در به روز کردن آشپزخانه

اگر از دکوراسیون آشپزخانه خود خسته شده اید و تصمیم به بازسازی آن دارید، بهتر است عجله نکنید. امروزه با افزایش قیمت مصالح، برای بازسازی یک آشپزخانه در حد معمولی حداقل 20 میلیون، و برای یک آشپزخانه لوکس بیش از 50 میلیون باید هزینه کنید. صحبت از کلی پول نقد است. حال سوال مهم این است که وقتی شما می توانید با چند ترفند ساده و ارزان، دکوراسیون آشپزخانه خود را به روز و مدرن کنید، دیگر چه نیازی به سرمایه گذاری سنگین دارید؟ ایلکا در مطلب زير چندين ترفند ارزان، راحت و سريع براي اين هدف به شما عزیزان پيشنهاد می دهد. خوشحال می شویم که تا پایان با ما همراه باشید.

 

استفاده از کاغذ دیواری طرح دار

 

نصب شلف های دیواری

 

شاید در انتخاب کاغذ دیواری طرح دار برای دیوارهای آشپزخانه خود تردید داشته باشید، بهتر است با جسارت تمام یک کاغذ دیواری زیبا و مطابق با سبک و تم آشپزخانه خود انتخاب کنید. دیوارهای کاغذ دیواری فضای آشپزخانه شما را بزرگتر و جلوه ای تازه می بخشند و می تواند یک تجربه ی لذت بخش برای شما باشد.

 همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید طراح از کاغذ دیواری سیاه و سفید در این آشپزخانه سفید استفاده کرده است. کنتراست و تضاد بین دیوارها و کابینت های سفید بسیار گیرا و جذاب است، به گونه ای که در نگاه اول بسیار به چشم می آید.

 

در این رابطه بخوانید: 10 مدل از طراحی های زیبای آشپزخانه های امروزی با کاغذدیواری

 

نصب شلف های دیواری

 

نصب شلف های دیواری

 

نصب شلف های دیواری از دیگر ترفندهای ساده و ارزان قیمت است که می تواند فضایی جدید در آشپزخانه ی شما ایجاد کند. شما می توانید با نصب شلف های دیواری، فضای خالی روی دیوار را پرکرده و از مزایای آن بهره ببرید. امروزه شلف های دیواری در طرح، رنگ های متنوع و از جنس چوب، شیشه و ... در بازار موجود می باشند که شما می توانید با توجه به دکوراسیون آشپزخانه و سلیقه ی خود، فضای خالی روی دیوار را با آنها به نحوی زیبا تزیین کنید. در تصویر بالا، طراح از سه ردیف شلف دیواری چوبی در بالای سینک ظرف شویی در این آشپزخانه مدرن استفاده کرده است. شلف های دیواری بسیار کاربردی هستند و می توانند فضایی برای قرار دادن وسایل و نشان دادن ظروف تزیینی و آنتیک می باشند.

 

صندلی های بار رنگی

 

صندلی های بار رنگی

 

از جادوی صندلی های بار رنگی غافل نشوید. صندلی بار، نسبت به دیگر وسایل مبلمان یک قطعه ارزان قیمت است که در تغییر و به روز کردن فضای کسل کننده آشپزخانه شما نقشی تاثیرگذار دارد. بهتر است به جای استفاده از صندلی های یک رنگ از صندلی های بار در چند رنگ شاد و زیبا در فضای جدید آشپزخانه خود استفاده کنید و از دیدن آنها لذت ببرید.

تصویر بالا این حقیقت را به شما ثابت می کند. صندلی های رنگارنگ در کنار جزیره سفید، تصویری زیبا و پر انرژی خلق کرده اند که با دیدن آنها وجود شما سرشار از زندگی می شود.

 

تعویض لوستر و لامپ

 

تعویض لوستر و لامپ

 

تعویض لامپ و لوستر از دیگر ترفندهای ساده و ارزان می باشد که تاثیر زیادی در تغییر فضای آشپزخانه شما ایفا می کند. به یاد داشته باشید همانطور که چشم پنجره روح است، وسایل نورپردازی نیز چشم اتاق محسوب می شوند. با انتخاب و نصب آویز های جدید و شیک، فضای آشپزخانه خود را به روز و مدرن کنید.

 بارها در مطالب قبل گفتیم که انتخاب مناسب صفحات کابینت، کانتر آشپزخانه و نورپردازی مناسب از تصمیمات مهم و بزرگ در طراحی و دکوراسیون آشپزخانه می باشد. فراموش نکنید نورپردازی در طراحی هر فضایی بسیار مهم است، اما نورپردازی بالای جزیره آشپزخانه بدلیل درخشش، زیبایی و کارایی بیشتر امری مهم و اجتناب ناپذیر می باشد. حتی اگر آشپزخانه شما از یک نورپردازی خوب و کامل برخوردار باشد، باز هم لازم است که در بالای جزیره ی آشپزخانه خود، چراغ های اضافی مانند یک آویز زیبا نصب کنید.

 

این مطلب را از دست ندهید: نکات کلیدی و مهم در نورپردازی آشپزخانه ها

 

تبدیل دیوار آشپزخانه به نقطه کانونی

 

 تبدیل دیوار آشپزخانه به نقطه کانونی

 

تغيير رنگ یکی از ارزانترین ترین و سریعترین ترفندها در به روز کردن دکوراسیون آشپزخانه می باشد. هیچ چیز فضای آشپزخانه را بیشتر از یک رنگ شاد و تازه، روشن و جذاب نمی کند. به یاد داشته باشید چه دکوراسیون آشپزخانه را به طور کامل تغییر دهید و چه اینکه تغییرات کمی در دکوراسیون خود ایجاد کنید، تغییر رنگ دیوارها فضای آشپزخانه را به طور کامل تغییر می دهند. پس بیایید همانند تصویر آشپزخانه بالا یکی از دیوارهای آشپزخانه خود را با تمی شاد و پر انرژی رنگ کرده و آن را به نقطه کانونی تبدیل کنید. طراح این آشپزخانه مدرن در یک انتخابی هوشمندانه، دیوار پشت سینک ظرف شویی را به رنگ زرد درآورده و آن را به نقطه کانونی مبدل کرده است. همانطور که مشاهده می کنید هارمونی بین دیوار، کابینت ها و شلف های روی دیوار بسیار چشمگیر و لذت بخش است.

 

نصب یک جزیره زیبا

 

نصب یک جزیره زیبا

 

یک جزیره شیک و زیبا حتی در اندازه کوچک می تواند فضای آشپزخانه شما را کاملا تغییر دهد. به این نکته توجه کنید که نصب یک اپن جزیره نسبت به کاربرد و مزایای آن، هزینه بالایی ندارد. جزیره آشپزخانه پیشخوانی کاملا مستقل وجدا از سایر کابینت ها است که در وسط آشپزخانه قرار می گیرد. این قطعه چند کاره علاوه بر اینکه به کارایی آشپزخانه می افزاید، باعث زیبایی آشپزخانه نیز شده و می تواند نحوه کار در آشپزخانه را به کل تغییر می دهد. امروزه بیشتر آشپزخانه ها به سبک طراحی باز ساخته می شوند و جزیره عضو اصلی آشپزخانه محسوب می شود.

 

در این رابطه بخوانید: انواع مدل های خیره کننده جزیره اشپزخانه های جدید با طراحی خلاقانه

 

گروه تولیدی ایلکا در صنعت اجرای دکوراسیون با سنگ طبیعی (گرانیت) و مصنوعی( سنگ کوارتز و سنگ کورین) و در زمینه ی اجرای کورین، اجرای کوارتز، کانترتاپ آشپزخانه، کانترهای اداری، هتل ، بهداشتی وصفحه کابینت آشپزخانه فعالیت دارد. اگر قصد خرید دارید، می توانید با مشاورین خود در گروه تولیدی ایلکا در تماس باشید.

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا