5 ترند برتر نورپردازی در آشپزخانه

نورپردازی از امور مهم در طراحی و دکوراسیون آشپزخانه است که انتخاب تجهیزات مناسب و محل قرار گرفتن آنها باید مورد دقت و بررسی قرار بگیرد. همانطور که بارها بیان کردیم، آشپزخانه قلب یک خانه به حساب می آید. زیرا خانم خانه بیشترین زمان روز خود را در آشپزخانه می گذراند و افراد خانواده نیز برای گپ و گفت های دوستانه، چت، میل کردن غذا و نوشیدنی و... فضای گرم و صمیمی آشپزخانه را به دیگر فضاهای خانه ترجیح می دهند. ازاین‌رو نورپردازی این محیط از اولویت‌ها محسوب می شود. شاید در طول روز نورپردازی عمومی و موردی کافی باشد ولی درواقع آن چیزی که است، نورپردازی در هنگام شب است. بنابراین بهتر است برای تاثیر بیشتر نورپردازی در شب از نورهای مختلف و تجهیزات متفاوت استفاده کنید تا حسی مناسب به شما و خانواده‌تان القا شود.

 

ترند بر نورپردازی در دکوراسیون آشپزخانه

 

نورپردازی نامناسب از اشتباهات رایجی است که معمولا افراد در آشپزخانه خود انجام می دهند. به یاد داشته باشید که در دکوراسیون آشپزخانه، نورپردازی مناسب و مطابق با فضا را حتما در دستور کار خود قرار دهید. راث، طراح برجسته بیان می کند: "نورپردازی ضعیف یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که من در بسیاری از آشپزخانه های مردم مشاهده می کنم ." او به صاحبان خانه توصیه می کند در دکوراسیون آشپزخانه به خصوص در مورد آشپزخانه هایی که ممکن است پنجره یا نور طبیعی نداشته باشد، تا آنجا که می توانید منابع نور اضافه کنید.

 

در این رابطه بخوانید: نکات کلیدی و مهم در نورپردازی آشپزخانه ها

 

امروز در ایلکا ما تصمیم داریم تا در مورد 5 ترند برتر نورپردازی صحبت کنیم. خوشحال می شویم که تا پایان ما را همراهی کنید و بر اطلاعات و دانستنی های خود بیافزایید.

 

فناوری LED

 

فناوری ال ای دی در نورپردازی آشپزخانه

 

با کنار گذاشتن لامپ های رشته ای قدیمی، فناوری LED اکنون در خط مقدم طراحی مدرن قرار دارد. برخلاف لامپ های سنتی ، کاربردهای فناوری LED تقریباً بی حد و مرزاست. درواقع نسل سوم تکنولوژی روشنایی موسوم به LED مبتنی بر فناوری نیمه‌هادی‌ الکترونیک بوده و در دهه اخیر رشد روزافزونی داشته است. استفاده از لامپ های LED نقش مهمی در صرفه جویی انرژی و کاهش هزینه برق مصرفی ایفا می کنند. به همین دلیل این محصولات می توانند جایگزینی مناسب برای لامپ‌های روشنایی متداول در کلیه بخش‌های خانگی، اداری و تجاری را ‌باشند.

در تصویر بالا مشاهده می کنید که طراح از آویزهای ال ای دی با طراحی متفاوت و زیبا برای نورپردازی بالای جزیره استفاده کرده است. تضاد و کنتراست بین آویزهای ال ای دی و کانتر اپن جزیره بسیار جذاب و غیر قابل انکار می باشد و توانسته است بر زیبایی این آشپزخانه مدرن بیافزاید.

 

آویزهایی زیبا با وسایل طبیعی

 

نورپردازی آشپزخانه با آویزهایی زیبا با وسایل طبیعی

 

در این ترند نورپردازی بر روی ارتباط با طبیعت متمرکز شده است. متریال هایی از قبیل چوب، طناب، کتان و کرباس مستقیماً در طبیعت یافت می شوند و هنگامی که با مواد پیشرفته تری ، مانند کریستال ترکیب شوند، نتیجه آن تولید یک آویز با ظاهری شیک و زیبا است که مراحل ساخت آسانی داشته است. اگر آشپزخانه ی شما به سبک روستیک است، این مدل نورپردازی می تواند می تواند باعث زیباتر شدن آشپزخانه شما بشود. در تصویر بالا می توانید نمونه ای زیبا از این ترند نورپردازی مشاهده کنید. شما نیز می توانید با استفاده از چند ریسمان، فلز و لامپ های کریستالی یک آویز ساده و متفاوت درست کنید.

 

آویزهای خوشه ای

 

آویزهای خوشه ای در نورپردازی آشپزخانه

 

در این ترند نورپردازی، گروه هایی از آویزهای نصب شده در ارتفاعات مختلف، تصویری خیره کننده در فضای آشپزخانه ایجاد می کنند و در عین حال باعث افزایش نور در بالای اپن جزیره می شوند. آویزهای خوشه ای زیبا، محبوب و پرطرفدار هستند و می توانند به نقطه کانونی آشپزخانه شما تبدیل شوند. در این آشپزخانه برای نورپردازی بیشتر علاوه بر آویزهای خوشه ای از لامپ های ال ای دی نیز در سقف استفاده شده است. ال ای دی ها یا دیودهای نورافكن، منابع نوری هستند كه انرژی زیادی مصرف نمی‌كنند، دوام زیادی دارند، و دارای انعطاف‌پذیری زیادی برای پروژه طراحی شما هستند.

 

آویزهای مدور با طراحی متفاوت

 

آویزهای مدور با طراحی متفاوت

 

آویزهای مدور در دکوراسیون آشپزخانه هایی به سبک مدرن و معاصر محبوبیت زیادی را به دست آورده اند. در تصویر بالا نمونه ای چشم نواز از این ترند نورپردازی مشاهده می کنید که توانسته است نورکافی و مناسب را برای این جزیره دوبل فراهم کند. فراموش نکنید برای نورپردازی مناسب آشپزخانه های مدرن با سقف بلند مانند این آشپزخانه زیبا به لامپ های ال ای دی در سقف و آویز های بزرگ به تعداد کافی نیاز دارید. آویزهای زیبا با طراحی نامتعارف و شیک در بالای جزیره این آشپزخانه بسیار چشمگیر و خیره کننده است.

دکوراسیون آشپزخانه های مدرن پویا هستند و با خطوط روشن و تیز و ایده های هوشمندانه برای ذخیره سازی و ظاهر خوب مشخص می شوند. این آشپزخانه آفتاب گیر مدرن دارای جزایر دوبل با صفحه کابینت مرمر می باشد. سطح گسترده روی جزیره کاربر را در هنگام آشپزی دچار چالش نمی کند. طراح در دکوراسیون این آشپزخانه از رنگ های زرد کره ای، عسلی و قهوه ای استفاده کرده است.

 

لوسترهای کریستالی لوکس

 

لوسترهای کریستالی لوکس

 

برخی از افراد از لوسترهای کریستالی لوکس به عنوان وسایل تزیینی در نورپردازی آشپزخانه خود استفاده می کنند. فلزات گرانبها یی نظیر طلا، نقره و برنز در این لوسترهای لاکچری می توانند جلوه ای زیبا و خیره کننده به فضای آشپزخانه شما بدهند. بهتر است برای آشپزخانه های به سبک سنتی و کلاسیک از لوسترهای پر تلالو با آویزهای کریستال استفاده کنید. البته باید لوستر آشپزخانه در هر سبک و مدلی که است ، شاخه های آن کم باشد و تنها از لوستر با شاخه های زیاد در فضاهای خانوادگی مانند اتاق غذاخوری استفاده کنید.

 

این مطلب را نیز از دست ندهید: 10 ایده ی مدرن نورپردازی در آشپزخانه زیبا و لاکچری

 

گروه تولیدی ایلکا در صنعت اجرای دکوراسیون با سنگ طبیعی (گرانیت) و مصنوعی( سنگ کوارتز و سنگ کورین) و در زمینه ی اجرای کورین، اجرای کوارتز، کانترتاپ آشپزخانه، کانترهای اداری، هتل ، بهداشتی وصفحه کابینت آشپزخانه فعالیت دارد. اگر قصد خرید دارید، می توانید با مشاورین خود در گروه تولیدی ایلکا در تماس باشید.

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا