چه رنگی مناسب کابینت آشپزخانه شماست؟

آشپزخانه یکی از بخش های مهم خانه است که باید به زیبایی آن بیشتر اهمیت بدهید و یکی از عناصر اصلی زیبایی آشپزخانه، مرتب بودن وسایل داخلی آن محسوب می شود پس برای اینکه یک آشپزخانه ای مرتب و زیبا داشته باشید باید به کابینت هایی با طرح و رنگ های زیبا فکر کنید تا علاوه بر اینکه به زیبایی دکوراسیون آشپزخانه خودکمک می کنید، آشپزخانه ای مرتب و تمیز نیز داشته باشید. برای انتخاب رنگ کابینت ها در آشپزخانه حتما درباره ابعاد فضا و متریال های به کار رفته در کف و سطوح و همینطور دیوارها و رنگ های به کار رفته در آن ها از نظرات تخصصی طراحان بهره ببرید زیرا در آشپزخانه عملکرد و زیبایی دو نکته حائز اهمیت و مکمل در فضا محسوب می شوند.

کابینت آشپزخانه خانه مهمترین و اولین چیزی است که در بدو ورود به آشپزخانه به چشم می آید و با توجه به نوع دکوراسیون طراح ممکن است که کابینت ها همه فضای دیوار و یا بخشی از فضای دیوار آشپزخانه را اشغال کنند. از این رو انتخاب رنگ کابینت از اولویت های بسیار مهم در آشپزخانه محسوب می شود. شاید انتخاب رنگ از میان طیف وسیع و تم های رنگی متفاوت، چالش برانگیز و گاهی سخت باشد اما استفاده از رنگ های مکمل می تواند ایده ی مناسبی باشد زیرا با افزایش هارمونی فضا را متعادل و زیبا می سازد.

استفاده از رنگ هاي گرم براي کابينت آشپزخانه می تواند به سطح صاف و يک دست آشپزخانه شما گرما ببخشد و همچنین مي‌توانيد انواع رنگ ها را ترکيب کنيد تا با دکوراسيون آشپزخانه شما هماهنگی بیشتری داشته باشد. رنگ هاي تند را با آبي سرد يا رنگ هاي خنثي و ملايم ترکيب کنيد تا حس طبيعت را در آشپزخانه القا کنيد. ولي اگر مي‌خواهيد آشپزخانه اي دنج داشته باشيد از رنگ هاي گرم و ترکيب رنگ هاي جديد برای کابينت آشپزخانه‌تان استفاده کنيد.

 

کابینت آشپزخانه زرذ

 

همانطور که در مقالات پیشین گفته شد: انتخاب مناسب طرح و رنگ کابینت، کانترآشپزخانه و نورپردازی عالی از تصمیمات مهم و بزرگ در طراحی و دکوراسیون آشپزخانه به شمار می آید. تنوع رنگ و طرح انواع مختلف متریال های صفحه کابینت آشپزخانه با هر نوع سبکی از دکوراسیون آشپزخانه امکان پذیر می باشد. امروزه متریال های مختلفی برای صفحه کابینت و کانتر آشپزخانه در بازار موجود می باشد. سنگ مصنوعی کورین یکی از محبوبترین انواع متریال های صفحه کابینت آشپزخانه می باشد. اجرای کورین برای صفحه کابینت و کانتر آشپزخانه بهترین انتخاب است. زیرا سنگ کابینت کورین در برابر رطوبت سینک مقاوم بوده و عمر طولانی دارد. کورین بهترین سنگ از لحاظ زیبایی و استحکام می باشد. مقاومت خش ناپذیری بالا و آنتی باکتریال بودن آنها از ویژگیهای منحصر به فرد سنگ کورین است.

امروزه که خانه ها مدرن شده اند و آشپزخانه ها دارای دید کامل به نشیمن و دیگر فضاهای یک خانه هستند، اهمیت استفاده از رنگ و حتی جنس کابینت بر دکوراسیون کل منزل بیش از پیش بیشتر شده است. در انتخاب رنگ کابینت های آشپزخانه قبل از هر چیزی باید به ابعاد آشپزخانه، روشنایی و نورپردازی محیط و مدت زمان صرف شده برای پاکسازی آنها دقت کنید. در این بخش شما را با پرطرفدارترین رنگ های کابینت آشنا می سازیم.

 

انتخاب رنگ کابینت از اولویت های بسیار مهم در آشپزخانه محسوب شده و شاید انتخاب رنگ از میان طیف وسیع و تم های رنگی متفاوت، چالش برانگیز و گاهی سخت باشد. برای انتخاب رنگ کابینت ها در آشپزخانه حتما درباره ابعاد فضا و متریال های به کار رفته در کف و سطوح و همینطور دیوارها و رنگ های به کار رفته در آن ها از نظرات تخصصی طراحان بهره ببرید زیرا در آشپزخانه عملکرد و زیبایی دو نکته حائز اهمیت و مکمل در فضا محسوب می شوند.

 

کابینت آشپزخانه به رنگ سبز نعنایی

 

کابینت آشپزخانه سبز نعنایی

 

اگرچه رنگ سبز بسیار شاد و پر انرژی است ولی استفاده از رنگ سبز به میزان زیاد، کسالت و خستگی ایجاد می کند؛ بنابراین حتما میزان استفاده از آن را با ابعاد فضا هماهنگ انتخاب کنید. اگر فضای آشپزخانه شما وسیع است، می توانید تمام کابینتهای آشپزخانه را به رنگ سبز طراحی کنید، اما درصورتی که فضای کوچکی دارید حتما این رنگ را در کنار رنگ های دیگر به کار ببرید.

در تصویر بالا، رنگ شاد سبز نعنایی جزیره و کابینت های آشپزخانه، فضا را بسیار لطیف و آرامبخش ساخته اند. طراح سعی دارد تا با استفاده ازکاسه های رنگی قرمز، زرد و لیمویی انرژی مثبت بیشتری به افراد خانواده القا کند. کانتر آشپزخانه و کفپوش چوبی در کنار کابینت های سبز و دیوار های سفید زیبایی متفاوتی را ایجاد کرده است.

 

کابینت آشپزخانه به رنگ چوب

 

کابینت آشپزخانه به رنگ چوب

 

طراح در دکوراسیون آشپزخانه تصویر بالا از کابینت های چوبی به رنگ طبیعی استفاده کرده است. لوازم جانبی استیل،کابینت ها و کفپوش چوبی، فضای این آشپزخانه زیبا را به سبک کلاسیک نزدیک کرده است.

 کابینت های چوبی به دو دسته تقسیم می شوند، کابینت های تمام چوب و کابینت روکش چوب که طبیعتا چون چوب متریال ارزانی نیست کابینت تمام چوب خیلی گران و مقاومتر از روکش چوب است. رنگ چوبی یا همان قهوه ای چوب در طیف های مختلف از رنگ های پرکاربرد و اصیل برای کابینت آشپزخانه است. این رنگ زیبا می تواند فضای آشپزخانه شما را به محیطی مدرن و زیبا تبدیل کند. بهتر است در انتخاب رنگ های ترکیبی از به کار بردن چوب و رنگ قهوه ای پرهیز نمایید. فراموش نکنید به کار بردن گیاهان خانگی به دلیل طبیعی بودن در کنار چوب بسیار زیبا و احساسی لطیف در فضا ایجاد می کند.

 

کابینت آشپزخانه به رنگ سبز لیمویی

 

کابینت آشپزخانه به رنگ سبز لیمویی

 

 رنگ غالب این آشپزخانه مدرن، سفید است. طراح با انتخاب کابینت های آشپزخانه به رنگ سبز لیمویی، زیبایی بی نظیر و متفاوتی را در این آشپزخانه مدرن ایجاد کرده است. همانطور که مشاهده می کنید، کنتراست و تضاد چشمگیری بین کابینت ها و کانترآشپزخانه دیده می شود تا جاییکه کابینت ها به عنوان نقطه کانونی این آشپزخانه مدرن تلقی می شوند.

رنگ سبزلیمویی، آشپزخانه شما را به فضایی مطلوب تبدیل می کند، از لحاظ بصری به آشپزخانه وسعت می بخشد و فضا را به شدت برای میهمانان و اعضای خانواده دلپذیر و خوشایند می کند. سبز لیمویی از جمله تناژهای بسیار جذاب و دوست داشتنی رنگ سبز است که در دکوراسیون آشپزخانه به زیبایی جلوه می کند. پس اگر طرفدار آشپزخانه ای مدرن و خلوت هستید، رنگ سبز لیمویی گزینه مناسبی برای شما خواهد بود، زیرا با حضور این رنگ در فضای مدرن، جلوی خلوت بودن بیش از اندازه فضا و نظم و ترتیب حاکم بر چنین دکوراسیونی گرفته شده و فضا آشپزخانه از کسالت بار و بی روح خارج شده و جلوه ای نافذ و چشم نواز به خود می گیرد.

 

کابینت آشپزخانه به رنگ آبی

 

کابینت آشپزخانه ابی

 

رنگ آبی می تواند برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه رنگی کاربردی و مدرن محسوب شود که اگر با سایر رنگ ها به درستی ترکیب شود می تواند در محیط آشپزخانه زیبایی و جذابیت خاصی را ایجاد کند. برای اثرگذاری بیشتر این رنگ می توانید آبی را به صورت ترکیبی با سایر رنگ ها در طراحی داخلی آشپزخانه به کار ببرید. برای کابینت هایی به سبک کلاسیک مانند تصویر بالا رنگ آبی می تواند بهترین انتخاب باشد. رنگ آبی روشن می تواند نور را جذب کند بنابراین برای آشپزخانه هایی که همیشه گرم و پرنور هستند، این رنگ می تواند برای کابینت ایده مناسبی باشد. این کابینت های آبی رنگ در کنار جزیره و کفپوش چوبی و بک اسپلش سنگی دکوراسیون این آشپزخانه کلاسیک را تکمیل کرده اند. کفپوش چوبی به عنوان یکی از ترفندهای دکوراسیونی آشپزخانه، زیبایی غنی و خیره کننده ای را به فضای آشپزخانه شما می دهد. متریال چوب یک ماده ی طبیعی در یک طیف گسترده ای از سبک ها و رنگ است که می تواند یک انتخاب ایده آل برای آشپزخانه های سنتی و مدرن می باشد و با هر نوع سبکی سازگار است. 

 

اگرچه سبز از رنگ های بسیار شاد و پر انرژی به شمار می آید ولی به یاد داشته باشید که استفاده از رنگ سبز به میزان زیاد، باعث احساس کسالت و خستگی می شود. رنگ چوبی یا همان قهوه ای چوب در طیف های مختلف از رنگ های پرکاربرد و اصیل برای کابینت آشپزخانه است. سبز لیمویی از جمله تناژهای بسیار جذاب و دوست داشتنی رنگ سبز است که در دکوراسیون آشپزخانه به زیبایی جلوه می کند. رنگ آبی روشن می تواند نور را جذب کند بنابراین برای آشپزخانه هایی که همیشه گرم و پرنور هستند، این رنگ می تواند برای کابینت ایده مناسبی باشد.

 

کابینت آشپزخانه به رنگ قرمز

 

کابینت آشپزخانه قرمز

 

ممکن است همه افراد برای انتخاب رنگ مناسب کابینت آشپزخانه، به سراغ رنگ‌ قرمز نروند. ولی شاید رنگ قرمز برای اضافه کردن روح و نشاط به آشپزخانه، مناسب باشد. ولی به یاد داشته باشید که نباید تمام کابینت های آشپزخانه را به رنگ قرمز انتخاب کرد. زیرا اگر چند واحد کابینت را به این رنگ اختصاص دهید، جلوه و تاثیر بسزایی در دکوراسیون آشپزخانه شما خواهد داشت. همانطور که درتصویر بالا مشاهده می کنید تنها کابینت های جزیره به رنگ قرمز هستند و بقیه کابینت و قفسه ها ازمتریال چوب طبیعی می باشند. تنوع رنگ در دکوراسیون فضای این آشپزخانه، آن را به یک آشپزخانه معاصر متفاوت و بی نظیر تبدیل کرده است. طراح در کنار رنگ های خنثی از رنگ های شاد استفاده کرده تا فضای آشپزخانه شاداب و پر از انرژی باشد. جزیره قرمز آشپزخانه نقطه قوت و کانونی این آشپزخانه معاصر محسوب می شود. زیرا جزیرهای رنگی آشپزخانه رنگارنگ فضای کاری خیره کننده و بی نظیری را در آشپزخانه های مدرن و معاصر ایجاد می کنند.

 

کابینت اشپزخانه به رنگ خاکستری

 

کابینت آشپزخانه خاکستری

 

دکوراسیون خاکستری سفید این آشپزخانه، ترکیب رنگی آرام و به دور از هیجان است. انتخاب کابینت های خاکستری با کانتر آشپزخانه سفید می تواند فضای دکوراسیون شما را تا حد زیادی روشن کند. استفاده از رنگ چوب در کنار این ترکیب تا حد زیادی می تواند تعادل را در فضای آشپزخانه شما به وجود آورد. طراح در دکوراسیون این آشپزخانه شیک از کابینت هایی با رنگ خاکستری مات استفاده کرده است زیرا ترکیب رنگ های سفید و خاکستری در دکوراسیون آشپزخانه، فضایی متفاوت و مدرنی را ایجاد می کند. کانتر آشپزخانه و بک اسپلش آبی با کفپوش چوبی آشپزخانه در تضاد است و باعث زیباتر شدن آشپزخانه شده است.

 

کابینت آشپزخانه به رنگ زرد کره ای

 

کابینت آشپزخانه زرد کره ای

 

آشپزخانه اغلب جايي شلوغ و پر رفت و آمد است که استفاده‌هاي زيادي از آن مي‌شود. براي همين انتخاب رنگ کابينت مي‌تواند تاثير زيادي در آرامش محيط داشته‌باشد. زرد از دسته رنگ های گرم چرخه رنگ است. زرد به راحتی، شادی را القا می کند و با احساس انرژی زایی و تشویق در ارتباط است. این رنگ بسیار مهیج است و به همه چیز حس روشنایی می بخشد. از طیوف رنگ زرد، بهترین و مناسب ترین رنگ برای کاربرد دائمی و همیشگی کابینت آشپزخانه، زرد کره ای است. زرد ملایمی که تندی زرد آفتابی را ندارد و در ترکیب با سایر رنگ ها زیبایی دلچسبی دارد. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید طراحی منحصر به فردکابینت ها و انتخاب رنگ زرد کره ای برای آنها ، دکوراسیون این آشپزخانه مدرن را متفاوت کرده است.

 

کابینت آشپزحانه به رنگ نارنجی

 

کابینت آشپزخانه نارنجی

 

دکوراسیون این آشپزخانه زیبا، ترکیبی از رنگ های نارنجی و سفید است. طراح این آشپزخانه معاصر از کابینت های نارنجی- سفید در دکوراسیون و طراحی آن بهره برده است. فراموش نکنید که رنگ های الهام گرفته از مرکبات جسورانه، غم انگیز و پر انرژی هستند. اگر شما رنگ نارنجی را دوست دارید اما نمی توانید تم اصلی آشپزخانه خود را نارنجی انتخاب کنید، آن را در ترکیب با رنگ های دیگر امتحان کنید. فقط فراموش نکنید که انتخاب رنگ های متضاد در هنگام کار با رنگ های روشن ضروری است.

 

کابینت آشپزخانه به رنگ سیاه و سفید

 

کابینت آشپزخانه سیاه و سفید

 

کنتراست و تضاد بالا بین رنگ کابینت ها می تواند یک اثر چشمگیر ایجاد کند. در دکوراسیون این آشپزخانه معاصر، طراح از کابینت های سیاه و سفید براق و مدرن بهره برده است. سفید و سیاه، از محبوب‌ترین رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون آشپزخانه معاصر به شمار می آیند و البته اگر به رنگ چوب علاقه دارید، می‌توانید سایه‌های چوبی رنگ را به پالت رنگی خود اضافه کنید. علاوه بر این‌ شما باید از یک رنگ تند و پویا در تم رنگ آشپزخانه خود استفاده کنید تا بتوانید فضای آشپزخانه را از یکنواختی خارج کنید. شما می‌توانید این رنگ تاکید را روی مبلمان، گلدان یا ظروف پذیرایی خود استفاده کرده و فضای آشپزخانه خود را گرم و صمیمی بسازید. معمولا استیل در سبک معاصر کاربرد بالایی دارد و می‎تواند زیبایی خاصی را به آشپزخانه‌تان اضافه کند.

 

 شما می توانید با انتخاب رنگ قرمز برای کابینت آشپزخانه، نشاط و شادابی را به آشپزخانه خود بیاورید. ترکیب رنگ های سفید و خاکستری در دکوراسیون آشپزخانه، فضایی متفاوت و مدرنی را ایجاد می کند. از طیوف رنگ زرد، بهترین و مناسب ترین رنگ برای کاربرد دائمی و همیشگی در کابینت آشپزخانه، زرد کره ای می باشد. رنگ های الهام گرفته از مرکبات جسورانه، غم انگیز و پر انرژی هستند. سفید و سیاه، از محبوب‌ترین رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون آشپزخانه معاصر به شمار می آیند.

 

گروه تولیدی ایلکا در صنعت اجرای دکوراسیون با سنگ طبیعی (گرانیت) و مصنوعی( سنگ کوارتز و سنگ کورین) و در زمینه ی کانترتاپ آشپزخانه، کانترهای اداری، هتل ، بهداشتی وصفحه کابینت آشپزخانه فعالیت دارد. اگر قصد خرید دارید، می توانید با مشاورین خود در گروه تولیدی ایلکا در تماس باشید.

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا