دکوراسیون آشپزخانه های خود را با ترکیب فلزات زیباتر کنید.

همانطور که می دانید آشپزخانه های شیک ومدرن از جذابیت خاصی برخوردارهستند. نحوه چیدمان وسایل, تناسب و هماهنگی رنگ های موجود در آشپزخانه, استفاده از مدل کابینت های زیبا، کانتر آشپزخانه و … از جمله فاکتورهای مورد توجه در دکوراسیون داخلی آشپزخانه های مدرن و لوکس است.

اگرچه انتخاب فلزات و ترکیب آنها یکی از ترفندهای دکوراسیونی آشپزخانه های مدرن است، اما می‌تواند نقش مهم و موثری در زیباترشدن آشپزخانه شما ایفا کند. ترکیب فلزاتی مانند نقره، طلا، برنج، آهن، مس و ... یک استراتژی عالی برای افزودن جذابیت بصری و عمق به فضای اشپزخانه به شمار می آید. کاربران همواره به فضاهای دارای بافت، لایه‌دار و گلچین شده علاقه مند هستند و ترکیب فلزات با هم یک راه آسان برای ایجاد این تصور است که لوازم فضایتان را طی چندین سال جمع‌آوری نموده‌اید.

 

ترکیب فلزات در دکوراسیون آشپزخانه

 

اگر دوست دارید فضای آشپزخانه‌ شما نیز گرم و دنج باشد، لازم نیست حتما دیوارهای آشپزخانه را زرشکی کنید. روش های ساده‌تری برای گرم کردن فضای آشپزخانه وجود دارد. شما می توانید به عنوان مثال از فلزات گرم و سرد و ترکیب آنها استفاده کنید. فلزاتی مانند مس، برنج و طلایی جزو فلزات گرم و فلزات کروم، استیل و نقره جزو فلزات سرد محسوب می شوند. با استفاده از این فلزات در دکوراسیون آشپزخانه می‌توانید علاوه بر گرم کردن فضای آشپزخانه، سبک دکوراسیون آن را نیز به روز و شیک کنید.

 به یاد داشته باشید که فلزات گرم ترکیب رنگ دکوراسیون آشپزخانه را تغییر می‌دهند. در استفاده از ترفند ترکیب فلزات در دکوراسیون آشپزخانه، نکات زیر را در نظر بگیرید.

*یک فلز را به عنوان فلز غالب در دکور آشپزخانه خود انتخاب نمایید و از ترکیب فلزات دیگر به مقدار کمتر در تکمیل فلز غالب استفاده کنید.

* نگران ترکیب فلزات گرم و سرد نباشید. زیرا فلزات گرم (مانند طلا و برنج) وقتی در کنار فلزات سرد مانند نقره و کروم قرار می‌گیرند، رنگ و بافت غالب فضا را تعیین می‌کنند.

*از فلز آهن به عنوان یک متریال خنثی در دکوراسیون آشپزخانه بهره ببرید. آهن در میان دیگر فلزات، خنثی محسوب می‌شود. آهن یک متریال صنعتی است که برای تعدیل مجموعه‌های رنگی تند و نامتعادل به کار می‌رود. فلز آهن با سایر فلزات مغایرت ندارد.  

انتخاب مناسب طرح و رنگ کابینت، کانترآشپزخانه و نورپردازی عالی از تصمیمات مهم طراحی و دکوراسیون آشپزخانه های مدرن به شمار می آید. تنوع رنگ، ترکیب فلزات و طرح انواع مختلف متریال های صفحه کابینت آشپزخانه با هر نوع سبکی از دکوراسیون آشپزخانه امکان پذیر می باشد. اجرای کورین برای صفحه کابینت و کانتر آشپزخانه بهترین انتخاب است. زیرا صفحه کابینت کورین در برابر رطوبت سینک مقاوم بوده و عمر طولانی دارد. کورین بهترین سنگ  از لحاظ زیبایی و استحکام می باشد. مقاومت خش ناپذیری بالا و آنتی باکتریال بودن آنها از ویژگیهای منحصر به فرد سنگ کورین است.

 

انتخاب فلزات و ترکیبات آنها یکی از ترفندهای طراحی دکوراسیون است که می‌تواند نقش مهم و موثری در زیباترشدن آشپزخانه شما ایفا کند. ترکیب فلزاتی مانند نقره، طلا، برنج، آهن، مس و ... یک استراتژی عالی برای افزودن جذابیت بصری و عمق به فضای اشپزخانه به شمار می آید. فلزاتی مانند مس، برنج و طلایی جزو فلزات گرم و فلزات کروم، استیل و نقره جزو فلزات سرد محسوب می شوند.

 

ترکیب مس و نقره در دکوراسیون آشپزخانه

 

ترکیب دو فلز مس و نقره در دکوراسیون آشپزخانه

 

استفاده از فلزات در دکوراسیون آشپزخانه های ساده نمود و جلوه ی بیشتری دارد. هنگامی که آشپزخانه شما فقط با چند رنگ خنثی مانند سفید و خاکستری دکور شده باشد، براحتی می توانید از فلزات گرم برای زیباتر شدن آشپزخانه خود بهره ببرید. زیرا آشپزخانه های سفید فضای بسیار مناسبی را برای استفاده از عناصر رنگارنگ و ایجاد تضاد در دکوراسیون فراهم می کنند. درخشش  فلزات نقره‌ای صیقل خورده، توجه هرکسی را به خود جلب می‌کند و باعث می‌شوند تا دیگر المان‌های دکوراسیون نیز به چشم بیایند. خاصیت انعکاسی آن ها به آینه شبیه است و باعث می‌شود فضا بزرگ‌تر به‌نظر بیاید. از آن‌جایی که این نوع فلزات نور را منعکس می‌کند، برای استفاده در دکوراسیون آشپزخانه های کوچک بسیار مناسب است. رنگ مسی یک از پرطرفدارترین رنگ‌ها برای فلزات است. استفاده از رنگ مسی در آشپزخانه های سفید بسیار مناسب است، زیرا گرما و لطافت را با خود به همراه دارند.

به تصویر بالا با دقت نگاه کنید. آشپزخانه بالا نمونه ای زیبا از یک آشپزخانه سفید می باشد.کابینت آشپزخانه با کانتر مرمر سفید در کنار شیرآلات نقره ای ترکیبی خیره کننده و بی نظیر ایجاد کرده است. از آنجا که نورپردازی یکی از گزینه های فوق العاده مهم در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه به شمار می آید، طراح تلاش کرده است تا با نصب آویزهای مسی با طراحی متفاوت، گرما و نشاط بیشتری به این آشپزخانه زیبا ببخشد.

 

ترکیب نقره و طلا در دکوراسیون آشپزخانه

 

ترکیب دو فلز نقره و طلا در دکوراسیون آشپزخانه

 

طراح در این آشپزخانه زیبا به سبک کلاسیک از ترکیب دو فلز نقره و طلا برای زیبایی و جلوه ی بیشتر استفاده کرده است. لوستر و دیوارکوب های طلایی نقره ای با طراحی خاص در این آشپزخانه بسیار چشمگیر است. جزیره وکابینت های چوبی با دستگیره های طلایی، کفپوش وکانتر آشپزخانه سنگی از ویژگیهای بارز این اشپزخانه لوکس کلاسیک به شمار می آید. این روزها که چیدمان منزل و دکوراسیون آشپزخانه به صورت تخصصی تر انجام می شود بسیاری از افراد و متخصصین از معجزه و تاثیر اعجاب انگیز رنگ طلایی و نقره ای برای ایجاد فضایی لاکچری و لوکس استفاده می کنند. بهتر است بدانید که رنگ نقره ای انرژی زیادی را به بیننده انتقال می کند و تاثیرات مثبت زیادی بر بدن و سلامت آن دارد. ظروف نقره به دلیل درخشندگی و تشعشع خود نقش زیادی بر زیبایی و شکوه آشپزخانه شما دارد.

لوازم طلایی و نقره‌ای بیش از آن که جنبه ابزاری داشته باشند جنبه درخشندگی دارند. ترکیب فلزات نقره و طلا در لوازم آشپزخانه، لوستر، روشنایی های دیوارکوب و ... باعث می‌شود تا آشپزخانه شما جلوه ای درخشان پیدا کند. امروزه رنگ های متالیک مانند طلایی و نقره ای بسیار پر طرفدار هستند زیرا متالیک ها طبیعتا پویا هستند و به خصوص ترکیب نقره و طلا نه تنها کنتراست جذابی پدید می‌آورند بلکه حسی از بعد و بافت بصری با خود به همراه دارند. اگر شما به هر دو این فلزات علاقه مند هستید، می توانید هردو آنها در کنار هم داشته باشید چراکه ترکیب این دو با هم خیره کننده و سحرانگیز است.

 

ترکیب برنز و مس در دکوراسیون آشپزخانه

 

ترکیب دو فلز برنز و مس در دکوراسیون آشپزخانه

 

لوازم برنزی که روغن خورده باشد، به رنگ تیره‌ی مایل به مشکی در‌می‌آیند و برای استفاده در فضاهایی با تم سفید فوق العاده است. این فلز هم‌چنین دوام زیادی دارد و برای استفاده در شیرآلات آشپزخانه عالی می باشد. مس با ظاهری پرزرق‌ و برق و متالیک که سایه‌ هایی قوی از رنگ‌ های نارنجی و قرمز را به همراه دارد، به زیبایی هر چه تمام در فضای آشپزخانه شما جلوه می‌ کند. ترکیب دو فلز برنز و مس در آشپزخانه های به سبک مدرن، معاصر و حتی صنعتی و مینیمال نیز کاربرد دارد و به دلیل ظاهر براق و دلفریب خود مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. در آشپزخانه بالا، طراح در کنار سینک مسی از شیرآلات برنزی استفاده کرده است. ترکیب براق این دو در تضاد با کانتر سفید آشپزخانه بوده و کنتراست جذاب و دلفریبی را ایجاد کرده است. دوام و استحکام این سینک مسی است و خیلی هم جلب توجه نمی کند. اما زیبایی هنری بسیاری دارد. سینک مسی برای تمیز کردن به شوینده های شیمیایی نیازی ندارد و با آب و صابون معمولی تمیز می شود.

 

درخشش  فلزات نقره‌ای صیقل خورده، توجه هرکسی را به خود جلب می‌کند و باعث می‌شوند تا دیگر المان‌های دکوراسیون نیز به چشم بیایند. ترکیب فلزات نقره و طلا در لوازم آشپزخانه، لوستر، روشنایی های دیوارکوب و ... باعث می‌شود تا آشپزخانه شما جلوه ای درخشان پیدا کند. ترکیب دو فلز برنز و مس در آشپزخانه های به سبک مدرن، معاصر و حتی صنعتی و مینیمال نیز کاربرد دارد و به دلیل ظاهر براق و دلفریب خود مورد استقبال کاربران قرار گرفته است.

 

ترکیب مفرغ، کروم و آهن در دکوراسیون آشپزخانه

 

ترکیب سه  فلز مفرغ-کروم و آهن در دکوراسیون آشپزخانه

 

مفرغ آلیاژی است از مس و قلع و روی که حداقل 67 درصد مس دارد. می‌توان گفت فلز کروم این روزها پرطرفدارین فلز بین طراحان دکوراسیون داخلی و صاحبان منازل است. این فلز مدرن است و با طیف‌های سفید هم‌خوانی دارد. از فلز کروم می‌توان برای دستگیره‌ی کابینت، لامپ و شیرآلات استفاده کرد. از آویز و دیوارکوب هایی که با ورقه های فلزی چکش‌کاری شده مانند آهن ساخته شده اند را می توانید برای هر نوع دکور و سبکی استفاده کنید. این نوع وسایل با انواع چیدمان های مدرن و سنتی جور در می آید. در آشپزخانه بالا، طراح در دکوراسیون این آشپزخانه شیک از دستگیره های مفرغی، سینک ظرف شویی کروم و دیوارکوب های آهنی استفاده کرده است.

 

ترکیب نیکل و برنز در دکوراسیون آشپزخانه

 

ترکیب دو فلز نیکل و برنزدر دکوراسیون آشپزخانه

 

نیکل فلزی مقاوم، چکش خوار، براق به رنگ سفید و نقره ای می باشد و برنز فلزی براق و پر زرق و برق است. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، هود آشپزخانه بسیار چشمگیر و زیباست. طراح این هود زیبا از ترکیب دو فلز نیکل و برنز در ساخت آن استفاده کرده است. ترکیب این هود زیبا با دیوارپوش سرامیکی رنگین بسیار چشم نواز است و نگاه ها را به سوی خود جلب می کند. به یاد داشته باشید که استفاده از یک متریال مناسب و جذاب در دکوراسیون آشپزخانه می تواند فضای داخلی آن را بهتر و شادتر کند. بهتر است در دکوراسیون آشپزخانه خود، دیوار ها را فراموش نکنید و از آنها در جهت دکوراسیون مدرن وشیک بهترین استفاده را ببرید. دیوارهای آشپزخانه خود را با متریال های متنوع و طرح دار برجسته کنید. انتخاب بک اسپلشی با طراحی خاص و متفاوت می تواند نمای آشپزخانه شما را متحول سازد و مطمئنا دکوراسیون آشپزخانه شما با بک اسپلش، جذاب و ایده آل می شود.

 

ترکیب کروم و طلا در دکوراسیون آشپزخانه

 

ترکیب دو فلز کروم و طلا در دکوراسیون آشپزخانه

 

در طراحی و دکوراسیون آشپزخانه مدرن، کابینت هایی با رنگ تیره بسیار محبوب هستند. رنگ هایی با تن اسپرسو و مات، به کابینت ها روح و گرما می بخشند. اغلب در آشپزخانه های مدرن تضاد و کنتراست به وفور یافت می شود و این ویژگی منحصربه فرد بر زیبایی دکور آشپزخانه می افزاید. از آنجا که طلا فلزی گرم و کروم فلزی سرد است، ترکیب این دو فلز بدلیل تضاد بینشان خیره کننده است. فلز کروم به نقره بسیار نزدیک است و متریالی ایده آل در طراحی آشپزخانه های مدرن محسوب می شود. نورپردازی آشپزخانه یکی از هیجان‌انگیزترین جاها برای استفاده از فلزات است. در آشپزخانه تصویر بالا، طراح از آویز زیبا با روکش طلایی در  بالای جزیره و از کاشی های سفید-طلایی در دیوارپوش آشپزخانه استفاده کرده است. پایه های کروم جزیره، سبک و سیاقی خاص به آشپزخانه بخشیده است.

 

کروم فلزی مدرن است که با طیف‌های سفید هم‌خوانی دارد و کاربرد آن در دستگیره‌ی کابینت، لامپ و شیرآلات می باشد. نیکل فلزی مقاوم، چکش خوار، براق به رنگ سفید و نقره ای می باشد و برنز فلزی براق و پر زرق و برق است. از آنجا که طلا فلزی گرم و کروم فلزی سرد است، ترکیب این دو فلز بدلیل تضاد بینشان خیره کننده است.

 

گروه تولیدی ایلکا در صنعت اجرای دکوراسیون با سنگ طبیعی (گرانیت) و مصنوعی( سنگ کوارتز و سنگ کورین) و در زمینه ی کانترتاپ آشپزخانه، کانترهای اداری، هتل ، بهداشتی وصفحه کابینت آشپزخانه فعالیت دارد. اگر قصد خرید دارید، می توانید با مشاورین خود در گروه تولیدی ایلکا در تماس باشید.

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا