دکوراسیون آشپزخانه های مدرن و شیک با رنگ خاکستری

یکی از با اهمیت ترین چیدمان های منزل چیدمان آشپزخانه است که برای داشتن دکوراسیونی متفاوت و ایده آل در درون فضای آشپزخانه باید به استانداردها و همچنین اصول کاربردی مهم در زمینه طراحی آشپزخانه توجه کنید تا بتوانید فضایی مدرن را در درون آشپزخانه خود ایجاد کنید. آشپزخانه مدرن خود را با دکور مینیمالیستی و طراحی تمیز و ظریف دکور کنید. این نوع طراحی در عین سادگی و زیبایی، کاربردی می باشد. دکوراسیون و طراحی آشپزخانه های مدرن پویا هستند و با خطوط روشن و تیز و ایده های هوشمندانه برای ذخیره سازی و ظاهر خوب مشخص می شوند. انتخاب مناسب رنگ آشپزخانه، طرح و رنگ کابینت، کانترآشپزخانه و نورپردازی عالی از تصمیمات مهم و بزرگ در طراحی و دکوراسیون آشپزخانه به شمار می آید.

رنگ آشپزخانه، یکی از مهمترین فاکتورهای دکوراسیون آشپزخانه مدرن به شمار می آید. قبل از شروع دکوراسیون، ابتدا رنگ مورد نظر خود را انتخاب نموده سپس اقدام به طراحی و دکوراسیون آشپزخانه نمایید. رنگ های متعددی برای انتخاب وجود دارند که در بین آنها رنگ خاکستری یکی از رنگ های مدرنی است که فضای آشپزخانه را زیبا و متفاوت می کند. رنگ خاکستری در عین سردی و یکنواختی می تواند رنگی بسیار آرام بخش باشد و بهترین گزینه برای ایجاد دکوراسیونی مدرن در محیط آشپزخونه محسوب می شود. خاکستری به عنوان رنگی عالی برای پس زمینه ی فضاهایی مانند آشپزخانه شناخته شده است که با هر سبک و فضایی سازگاری دارد.

 

آشپزخانه های خاکستری

 

رنگ خاکستری تن های مختلفی دارد که از تناژ تیره تا روشن درجه بندی می شود. هر کدام از این تن ها تاثیر متفاوتی بر زیبایی دکوراسیون آشپزخانه می گذارند. بهتر است در آشپزخانه خود از تن های متضاد رنگ خاکستری و یا تن های هماهنگ آن استفاده کنید. اگرچه استفاده از رنگ های متضاد در دکوراسیون آشپزخانه، انرژی زیادی را به فضای اشپزخانه وارد می کند ولی در مقابل رنگ های هماهنگ، فضای آشپزخانه را محیطی سرشار از آرامش و نشاط نشان می دهند. به یاد داشته باشید که رنگ خاکستری روشن برای آشپزخانه های کوچک مناسب تر است زیرا فضا را دلباز و روشن می کند اما بهتر است برای اینکه فضای آشپزخانه یکنواخت و کسل کننده نباشد از تن های تیره نیز در بعضی از قسمت های آشپزخانه نیز استفاده کنید.

 آشپزخانه یکپارچه با تناژ خاکستری، زیبایی متفاوت و ماندگاری را در دکوراسیون آشپزخانه ی شما ایجاد می کند. در گذشته رنگ های لیمویی و پرتقالی بسیار در دکوراسیون آشپزخانه ها مورد استفاده قرار می گرفت، اما امروزه پالت های رنگی محدود شده و رنگ خاکستری در طراحی دکوراسیون آشپزخانه بسیار پرطرفدار و محبوب است. به یاد داشته باشید که تناژ رنگ در دکوراسیون آشپزخانه به عنوان یک فاکتور مهم به حساب می آید، حتی یک نوع رنگ خاکستری که تناژی گرم دارد سبب احساس بسیار متفاوتی نسبت به یک نوع رنگ خاکستری با تناژ سرد را ایجاد می کند . 

کابینت آشپزخانه و کانتر آشپزخانه از دیگر فاکتورهای مهم دکوراسیون آشپزخانه محسوب می شوند. اجرای کورین برای صفحه کابینت و کانتر آشپزخانه بهترین انتخاب است. زیرا صفحه کابینت کورین در برابر رطوبت سینک مقاوم بوده و عمر طولانی دارد. کورین بهترین سنگ  از لحاظ زیبایی و استحکام می باشد. مقاومت خش ناپذیری بالا و آنتی باکتریال بودن آنها از ویژگیهای منحصر به فرد سنگ کورین است. این سنگها تنوع بسیار زیادی در نوع رنگ، بافت و شکل دارند.

 

انتخاب مناسب رنگ آشپزخانه، طرح و رنگ کابینت، کانترآشپزخانه و نورپردازی عالی از تصمیمات مهم و بزرگ در طراحی و دکوراسیون آشپزخانه به شمار می آید. رنگ خاکستری در عین سردی و یکنواختی می تواند رنگی بسیار آرام بخش باشد و بهترین گزینه برای ایجاد دکوراسیونی مدرن در محیط آشپزخونه محسوب می شود. آشپزخانه یکپارچه با تناژ خاکستری، زیبایی متفاوت و ماندگاری را در دکوراسیون آشپزخانه ی شما ایجاد می کند. رنگ خاکستری دربین طراحان دکوراسیون آشپزخانه بسیار پرطرفدار و محبوب است.

 

در ادامه مطلب نمونه هایی زیبا از دکوراسیون آشپزخانه های مدرن و شیک با رنگ خاکستری مشاهده خواهید کرد.

 

آشپزخانه های خاکستری

 

دکوراسیون خاکستری سفید این آشپزخانه لوکس، ترکیب رنگی آرام، سرشار از ظرافت و به دور از هیجان است. انتخاب کابینت های خاکستری با کانتر آشپزخانه سفید می تواند فضای دکوراسیون شما را تا حد زیادی روشن کند. استفاده از رنگ چوب در کنار این ترکیب تا حد زیادی می تواند تعادل را در فضای آشپزخانه شما به وجود آورد. طراح در دکوراسیون این آشپزخانه شیک از کابینت هایی با رنگ خاکستری مات استفاده کرده است زیرا ترکیب رنگ های سفید و خاکستری در دکوراسیون آشپزخانه، فضایی متفاوت و مدرنی را ایجاد می کند. کانتر سفید جزیره با کفپوش چوبی آشپزخانه در تضاد است و باعث زیباتر شدن آشپزخانه شده است.

جزیره خاکستری آشپزخانه با کانتر مرمر سفید در کنار شیرآلات نقره ای ترکیبی خیره کننده و بی نظیر ایجاد کرده است. از آنجا که نورپردازی جزیره یکی از گزینه های فوق العاده مهم در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه به شمار می آید، طراح تلاش کرده است تا با نصب آویزهایی زیبا با طراحی متفاوت به رنگ نقره ای، گرما و نشاط بیشتری به این آشپزخانه زیبا ببخشد. بهتر است بدانید که رنگ نقره ای انرژی زیادی را به بیننده انتقال می کند و تاثیرات مثبت زیادی بر بدن و سلامت آن دارد. ظروف نقره به دلیل درخشندگی و تشعشع خود نقش زیادی بر زیبایی و شکوه آشپزخانه شما ایفا می کنند.

 

آشپزخانه های خاکستری

 

دکوراسیون این آشپزخانه سفید- خاکستری ترکیبی از سبک کاتیج و معاصر می باشد. کابینت های خاکستری آشپزخانه با دیوارهای چوبی به رنگ سفید براق همخوانی دارد و زیبایی متفاوتی را ایجاد کرده است. طراح برای حفظ تعادل دکوراسیون آشپزخانه از فلزات استفاده کرده است. زیرا استفاده از فلزات در دکوراسیون آشپزخانه های ساده نمود و جلوه ی بیشتری دارد. هنگامی که آشپزخانه شما فقط با چند رنگ خنثی مانند سفید و خاکستری دکور شده باشد، براحتی می توانید از فلزات گرم برای زیباتر شدن آشپزخانه خود بهره ببرید. زیرا آشپزخانه های سفید فضای بسیار مناسبی را برای استفاده از عناصر رنگارنگ و ایجاد تضاد در دکوراسیون فراهم می کنند. شما می توانید از فلز آهن به عنوان یک متریال خنثی در دکوراسیون آشپزخانه خود همانند تصویر بالا بهره ببرید. جزیره و صندلی های بار چوبی-آهنی تضاد و کنتراست زیبا و متفاوتی با دیوارهای سفید آشپزخانه ایجاد کرده است.

 

آشپزخانه های خاکستری

 

این آشپزخانه زیبا به سبک وینتیج دکور شده است و طراح تلاش کرده است تا با انتخاب لوازم روشنایی به سبک وینتیج، دکوراسیون این آشپزخانه لاکچری را تکمیل کند. کابینت های سفید با تناژ خاکستری، کفپوش و جزیره چوبی با کانتر مرمر در این آشپزخانه شیک به خوبی با آویزهای زیبای آهنی با طراحی قدیمی تناسب و همخوانی دارد و زیبایی چشمگیری به آشپزخانه بخشیده است. رنگ خاکستری در سایه ها و بافت های مختلف در سراسر این آشپزخانه نمایان است.

حال سوال این است که سبک وینتیج چیست؟ شاید بتوان گفت سبک وینتیج، یک سبک کلاسیک محسوب شود اما آنچه که امروز به طور کلی در ذهن مردم نقش بسته است این است که وینتیج سبکی نوستالژیک با عناصر کهنه و قدیمی است که یادآور خاطرات سالهای دور و گذشته می باشد و قاعده و الگوی خاصی ندارد.در دکوراسیون داخلی آشپزخانه به سبک وینتیج، استفاده از چوب مانند کفپوش، جزیره و مبلمان چوبی بسیار مرسوم است. ترکیب وینتیج با سبک مدرن می تواند بسیار جذاب ، خلاقانه و منحصر به فرد باشد.

 

ترکیب رنگ های سفید و خاکستری در دکوراسیون آشپزخانه، فضایی متفاوت و مدرنی را ایجاد می کند. استفاده از فلزات در دکوراسیون آشپزخانه های ساده نمود و جلوه ی بیشتری دارد. ترکیب وینتیج با سبک مدرن می تواند بسیار جذاب ، خلاقانه و منحصر به فرد باشد.

 

آشپزخانه های خاکستری

 

سیاه به عنوان تاریک ترین سایه خاکستری شناخته شده است. در دکوراسیون این آشپزخانه، کابینت های کلاسیک سفید با کانتر مرمر سیاه تضاد و کنتراست زیبا و جذابی ایجاد کرده است. نور مخفی در آشپزخانه ایده ای خارق العاده و بی نظیر برای دکوراسیون آشپزخانه است که در اکثر خانه های امروزی از آن استفاده میشود. نور مخفی در آشپزخانه برای سقف و کابینت ها مورد استفاده قرار میگیرد که نور مخفی در کابینت های آشپزخانه را نورپردازی کابینتی نیز می گویند. در تصویر بالا، طراح این آشپزخانه زیبا با دکوراسیون سفید را به خوبی نورپردازی کرده است. از لامپ های LED برای سقف آشپزخانه استفاده کرده است. کابینت های سفید با کفپوش چوبی کنتراست زیبایی را ایجاد کرده است و البته که نور سفید LED نیز تاثیرگزار است. از آنجا که سقف آشپزخانه بلند است، طراح این آشپزخانه ی زیبا ترجیح داده است تا از آویز های بلند در بالای جزیره ی آشپزخانه استفاده کند. این نوع آویزها به تنهایی جذاب به نظر می رسند ولی در قالب چندتایی جذابیت بیشتری نیز پیدا می کنند .

 

آشپزخانه های خاکستری

 

جزیره های دوبل خاکستری با کانترهایی از دو متریال متفاوت به نقطه کانونی این آشپزخانه این آشپزخانه لوکس تبدیل شده است. جزایر دوبل عناصری مفید و کاربردی در آشپزخانه های بزرگ به شمار می آیند. این عناصر چند کاره با عملکرد بالا علاوه بر اینکه به کارایی اشپزخانه می افزایند، باعث زیبایی اشپزخانه نیز شده و می تواند نحوه کار در اشپزخانه را به کل تغییر می دهد. انتخاب فلزات و ترکیب آنها یکی از ترفندهای دکوراسیونی آشپزخانه های مدرن است و می‌تواند نقش مهم و موثری در زیباترشدن آشپزخانه شما ایفا کند. ترکیب فلزاتی مانند نقره، طلا، برنج، آهن، مس و ... یک استراتژی عالی برای افزودن جذابیت بصری و عمق به فضای اشپزخانه به شمار می آید. طراح در دکوراسیون این آشپزخانه ازلوستر آهنی و پنجره های فولادی استفاده کرده و فضای آشپزخانه را گرم و صمیمی ساخته است.

 

آشپزخانه های خاکستری

 

هنگامی که سخن از ترکیب رنگ ها باشد، شما نمی توانید براحتی از تاثیرشگفت انگیز ترکیب سفید-خاکستری غافل شوید. همانطور که در آشپزخانه بالا مشاهده می کنید ترکیب جزیره خاکستری و دیوار های سفید با کابینت های چوبی تیره در تضاد بوده و باعث جذابیت بیشتر دکوراسیون آشپزخانه شده است. طراح از آویز های زیبا و لامپ های LED برای نورپردازی آشپزخانه انتخاب کرده است. دکوراسیون سفید آشپزخانه، نورپردازی مخفی و آویزهای زیبای بالای اپن جزیره باعث دلباز و روشن تر شدن آشپزخانه شده اند. به یاد داشته باشیدکه اندازه آویز، میزان نور آن بر روی سطح جزیره و میانگین قد اعضای خانواده شما بر روی ارتفاع آویز اثر می گذارد. به طور کلی، یک آویز باید 30 اینچ بالای جزیره آشپزخانه نصب شود. اما در مورد خانواده هایی با قد بلند، ارتفاع چراغ های آویز باید بیش از 30 اینچ از جزیره باشد، چرا که چراغ های آویز نباید مانع از دید افراد به کسی یا چیز دیگری در کنار جزیره شود.

 

 سیاه به عنوان تاریک ترین سایه خاکستری شناخته شده است. ترکیب فلزاتی مانند نقره، طلا، برنج، آهن، مس و ... یک استراتژی عالی برای افزودن جذابیت بصری و عمق به فضای اشپزخانه به شمار می آید. هرگز از تاثیرشگفت انگیز ترکیب سفید-خاکستری غافل نشوید.

 

گروه تولیدی ایلکا در صنعت اجرای دکوراسیون با سنگ طبیعی (گرانیت) و مصنوعی( سنگ کوارتز و سنگ کورین) و در زمینه ی کانترتاپ آشپزخانه، کانترهای اداری، هتل ، بهداشتی وصفحه کابینت آشپزخانه فعالیت دارد. اگر قصد خرید دارید، می توانید با مشاورین خود در گروه تولیدی ایلکا در تماس باشید.

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا