جادوی رنگ آبی در دکوراسیون آشپزخانه

رنگ آشپزخانه، یکی از مهمترین فاکتورهای دکوراسیون آشپزخانه شیک و مدرن به شمار می آید. قبل از شروع دکوراسیون، ابتدا رنگ مورد نظر خود را انتخاب نموده سپس اقدام به طراحی و دکوراسیون آشپزخانه نمایید. رنگ های متعددی برای انتخاب وجود دارند که در بین آنها رنگ آبی یکی از رنگ های مدرنی است که فضای آشپزخانه را زیبا و متفاوت می کند. رنگ آبی در عین سردی می تواند رنگی بسیار آرام بخش باشد و بهترین گزینه برای ایجاد دکوراسیونی مدرن در محیط آشپزخونه محسوب می شود.

بیشتر طراحان دکوراسیون داخلی، از رنگ‌های خنثی مانند سفید و کرم در دکوراسیون آشپزخانه استفاده می‌کنند. ولی واقعا هیچ اجباری در استفاده از این رنگ‌ها برای آشپزخانه نیست. رنگ‌های شاد و روشن مانند آبی می‌توانند فضای آشپزخانه را زیبا و متفاوت کنند. پس بهتر است برای انتخاب رنگ آشپزخانه مدرن خانه‌ خود کمی جسور باشید و با دیدی متفاوت به آن فکر کنید.

 

دکوراسیون آشپزخانه های آبی

 

رنگ آبی تمی سرد و روشن دارد. روانشناسان معتقدند استفاده از این رنگ در محیط باعث ایجاد احساس آرامش، خوش بینی، امید و شادابی می شود. طیف های گسترده رنگ آبی شامل رنگ هایی مانند: آبی آسمانی، آبی خاکستری، آبی سلطنتی، آبی سبز، آبی روشن، آبی فیروزه ایی و ... می باشد. استفاده از این رنگ در فضای داخلی می تواند باعث ایجاد حس سردی و بی روح بودن فضا شود. بنابراین بهتر است از این رنگ زیبا برای دیوارها، بک اسپلش، کابینت آشپزخانه، کانتر آشپزخانه و ... به طور انتخابی و ترکیب با رنگ های دیگر استفاده کنید.  

امروزه دکوراسیون آشپزخانه با تم آبی بسیار آسان است، چراکه اجزا و لوازم مختلف آشپزخانه مانند کانتر آشپزخانه، لوازم خانگی و حتی کاشی و کفپوش به رنگ آبی در بازار یافت می شود. در ادامه مطلب در مورد اینکه چگونه می توانیم با استفاده از رنگ آبی دکوراسیونی زیبا و منحصربه فرد در آشپزخانه ایجاد کنیم، بیشتر صحبت می کنیم. با ایلکا همراه شوید.

 

استفاده از کانترتاپ آبی در دکوراسیون آشپزخانه

 

کانتر آبی در دکوراسیون آشپزخانه های آبی

 

کانتر آشپزخانه آبی باعث روشنی و افزایش دید بصری آشپزخانه می شود. امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی سنگ های مهندسی مانند گرانیت، لمینیت و ... به رنگ آبی در بازار در دسترس می باشند. این یک خبر فوق العاده برای علاقه مندانی است که قصد دارند تا از کانتر آبی برای دکور آشپزخانه خود استفاده کنند. افراد می توانند هر یک از این متریال ها را با توجه به بودجه و اولویت خود انتخاب کنند.

کانتر آشپزخانه از قسمتهای مهم فضای داخلی آشپزخانه می باشد و لذا باید زیبا و مستحکم باشد. کانتر گرانیت بسیار زیبا و پرزرق و برق است. این صفحات کابینت از ظرافت کلاسیک و دوام قابل ملاحظه ای برخوردار هستند. صفحه کابینت سنگ گرانیتی دارای مزایایی از قبیل زیبایی چشم گیر، کیفیت عالی، قدرت و دوام بالا، مقاوم در برابر خراشیدگی، گرما، لکه است و به آسانی تمیز می شوند.

کانتر و صفحات کابینت لمینتی یکی از ارزانترین انواع صفحات ضد آب هستند که با قیمت بسیار پایین تر از گرانیت، کوارتز، کاشی و غیره هستند.  ورقه ها لمینتی در صد ها طرح و رنگ وجود دارند و شما می توانید انتخاب وسیع تری داشته باشید. همچنین پاکسازی کانترآشپزخانه لمینیتی بسیار ساده و آسان است که از مزایای مهم این صفحات به شمار می رود.

 

استفاده از بک اسپلش آبی در دکوراسیون آشپزخانه

 

استفاده از بک اسپلش آبی در دکوراسیون آشپزخانه های آبی

 

در تصویر آشپزخانه بالا، کابینت و بک اسپلش آبی با کانتر مشکی و کفپوش چوبی روشن در کنار هم به طور غیر قابل باوری زیبا و دلباز به نظر می رسد. انتخاب بک اسپلش آبی در دکوراسیون داخلی آشپزخانه می تواند بسیار چشمگیر و متفاوت باشد. زیرا یکی از دکورهایی که می تواند زیبایی بخش آشپزخانه شما باشد دیوار پشت سینک ظرفشویی و گاز( بک اسپلش)  است.

مطمئنا اولین کاربرد قرار دادن یک محافظ در پشت سینک و گاز جلوگیری از لک شدن دیوار و دیگر اتفاقات آشپزی است ولی می توان از آن در جهت دکور و زیباسازی آشپزخانه نیز بهره برد. بسیاری از طراحان بر این باورند که هیچ چیز یک آشپزخانه را مانند یک بک اسپلش زیبا و خیره کننده گرم نمی کند. شما می توانید از متریال های متنوعی مانند کاشی های سرامیکی، سنگ، فلز، کاغذ دیواری و شیشه برای دکور دیوار پشتی گاز و سینک طرفشویی استفاده کنید. بهتر است متریالی را انتخاب کنید که هنگام پاکسازی با مشکل روبرو نشوید و براحتی تمیز شود.

کفپوش چوبی به عنوان یکی از ترفندهای دکوراسیونی آشپزخانه، زیبایی غنی و خیره کننده ای را به فضای آشپزخانه شما می دهد. متریال چوب یک ماده ی طبیعی در یک طیف گسترده ای از سبک ها و رنگ است که می تواند یک انتخاب ایده آل برای آشپزخانه های سنتی و مدرن می باشد و با هر نوع سبکی سازگار است.

 

کانتر آشپزخانه آبی باعث روشنی و افزایش دید بصری آشپزخانه می شود. کانتر و صفحات کابینت لمینتی یکی از ارزانترین انواع صفحات ضد آب هستند که با قیمت بسیار پایین تر از گرانیت، کوارتز، کاشی و غیره هستند. انتخاب بک اسپلش آبی در دکوراسیون داخلی آشپزخانه می تواند بسیار چشمگیر و متفاوت باشد.

 

دیوار ها آبی گزینه ای مناسب در دکوراسیون آشپزخانه

 

دیوارهای آبی رنگ در تکمیل کردن دکوراسیون آشپزخانه های آبی

 

دیوارهای آشپزخانه نیز ممکن است به رنگ آبی باشد. با این حال، بهتر است رنگ آبی با تناژ روشن انتخاب کنید تا باعث کاهش دید بصری فضای آشپزخانه شما نشود. البته طراحان و متخصصان فن توصیه می کنند دو یا سه دیوار آشپزخانه را به رنگ خنثی مانند سفید یا کرم درآورده و تنها یک دیوار را رنگ آبی بزنید. ترکیب اینها در کنار هم فضای اشپزخانه را بسیار دلباز و شیک نشان می دهد.

ترکیب قهوه ای و آبی در دکوراسیون این آشپزخانه بسیار چشم نواز است. یکی از رنگ هایی که به طرز عجیب و معجزه آسایی با رنگ آبی ترکیب می شود و هارمونی زیبایی خلق می کند، رنگ قهوه ای است. رنگ قهوه ای از رنگ های خنثی است که حس آرامش و اعتماد را در افراد بالا می برد و تا حدودی شبیه ویژگی های رنگ آبی عمل می کند، وقتی که این دو رنگ در کنار هم قرار می گیرند همانند یک آهنگ ریتمیک و موزون، یک موسیقی جذاب را  ایجاد می کنند. بیشتر افراد معتقدند که رنگ قهوه‎ای زرق و برق ندارد و کسل کننده است و در مقابل رنگ آبی از رنگ های سرد است که حس آرامش و راحتی را به افراد القا می کند. بنابراین ترکیب این دو در دکوراسیون آشپزخانه می تواند بسیار زیبا و جذاب باشد.

 

استفاده از لوازم دکوری و دیگر اکسسوری های آبی در دکوراسیون آشپزخانه

 

استفاده از اکسسوری ه و لوازم مناسب در دکوراسیون آشپزخانه آبی

 

با انتخاب مناسب اقلام مختلفی مانند حوله، وسایل آشپزی، شیشه، بطری، کتاب آشپزی و ... دکوراسیون آشپزخانه آبی خود را زیبا و جذاب کنید. دکوراسیون این آشپزخانه، ترکیبی از رنگ سفید و آبی با تناژ آبی روشن و تیره می باشد. کابینت های سفید و ظروف دکوری سفید بر روی بک اسپلش آبی تیره، تصویر زیبا خلق کرده است. کابینت های پایینی به رنگ آبی روشن به افزایش دید بصری آشپزخانه کمک زیادی کرده است.

 

ترکیب قهوه ای و آبی در دکوراسیون این آشپزخانه بسیار چشم نواز است. رنگ قهوه ای،  یکی از رنگ هایی که به طرز عجیب و معجزه آسایی با رنگ آبی ترکیب می شود و هارمونی زیبایی خلق می کند. با انتخاب مناسب اقلام مختلفی مانند حوله، وسایل آشپزی، شیشه، بطری، کتاب آشپزی و ... دکوراسیون آشپزخانه آبی خود را زیبا و جذاب کنید.

 

گروه تولیدی ایلکا در صنعت اجرای دکوراسیون با سنگ طبیعی (گرانیت) و مصنوعی( سنگ کوارتز و سنگ کورین) و در زمینه ی اجرای کورین، اجرای کوارتز، کانترتاپ آشپزخانه، کانترهای اداری، هتل ، بهداشتی وصفحه کابینت آشپزخانه فعالیت دارد. اگر قصد خرید دارید، می توانید با مشاورین خود در گروه تولیدی ایلکا در تماس باشید.

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا