ترکیب رنگ های جادویی که آشپزخانه شما را زیباتر می کند؟

دکوراسیون آشپزخانه، یکی از مهمترین طراحی های منزل، است که برای داشتن دکوراسیونی متفاوت و ایده آل در درون فضای آشپزخانه باید به استانداردها و همچنین اصول کاربردی مهم در زمینه طراحی آشپزخانه توجه کنید تا بتوانید فضایی مدرن را در درون آشپزخانه خود ایجاد کنید. انتخاب مناسب طرح و رنگ کابینت آشپزخانه، کانترآشپزخانه و نورپردازی عالی از تصمیمات مهم و بزرگ در طراحی و دکوراسیون آشپزخانه به شمار می آید. رنگ ها و ترکیباتشان از چالش برانگیزترین بحث های طراحی داخلی محسوب می شود زیرا تاثیرات رنگ بر روحیه انسان و همینطور محیط زندگی او امروزه بیش از پیش بر همگان آشکار گشته و پژوهش های کاربردی بسیاری دراین باره انجام شده است.

 

دکوراسیون آشپزخانه هایی زیبا با ترکیب رنگ جادویی

 

رنگ ها علاوه بر تاثیر بر احساسات انسانی و تغییر روحیه افراد، فضا را به زیبایی آراسته و در زندگی خاکستری امروزی می تواند تاثیرات عمیقی را در جامعه ایجاد کند. بهتر است بدانید رنگ‎های مورد علاقه‎تان بیانگر شخصیت شما هستند و از آنجا که این رنگ ها با روحیه‎ شما سازگاری بیشتری دارند, پس بهتر است تا از ترکیب جادویی آن‎ها در دکوراسیون آشپزخانه خود بهترین استفاده و لذت را ببرید. علم فنگ شویی معتقد است فضای آشپزخانه به دلیل عملکردی بودن نیاز به انرژی و سرزندگی بسیار زیادی دارد که می توان این انرژی محیط را از راه رنگ ها تامین کرد؛ بنابراین برای انتخاب ترکیب رنگ مناسب دکوراسیون آشپزخانه حتما به سراغ رنگ هایی با تم روشن و غالبا سرزنده بروید تا بتوانید انرژی لازم در محیط را ایجاد نمایید.

متخصصان رنگ ها را به سه گروه اصلی، سرد، گرم و خنثی تفکیک کرده اند. رنگ های گرم شامل قرمزها،  نارنجی ها و زردها می باشند و رنگ های سرد شامل آبی ها و سبزها و رنگ های تم سفید و خاکستری در محدوده رنگ های خنثی تفکیک می شوند. انتخاب اصولی رنگ ها زیبایی و هارمونی بیشتری به دکوراسیون آشپزخانه بخشیده و دانستن اصول رنگ، کمک زیادی برای روح بخشیدن به فضا و ترکیب بندی متعادل درطراحی و دکوراسیون آشپزخانه خواهد بود.

بیشتر طراحان دکوراسیون داخلی، از رنگ‌های خنثی مانند سفید و کرم در دکوراسیون آشپزخانه استفاده می‌کنند. ولی واقعا هیچ اجباری در استفاده از این رنگ‌ها برای آشپزخانه نیست. رنگ‌های شاد و روشن می‌توانند فضای آشپزخانه را زیبا و متفاوت کنند. پس بهتر است برای انتخاب رنگ آشپزخانه مدرن خانه‌ خود کمی جسور باشید و با دیدی متفاوت به آن فکر کنید. با ایلکا همراه شوید و از ترکیب رنگ های جادویی زیر برای اجرای دکوراسیونی زیباتر، ایده بگیرید.

 

رنگ ها و ترکیباتشان از چالش برانگیزترین بحث های طراحی داخلی محسوب می شوند زیرا امروزه دیگر تاثیر رنگ بر روی روحیه انسان و همینطور محیط زندگی او بر هیچ کس پوشیده نیست و پژوهش های کاربردی بسیار زیادی دراین مورد انجام شده است. انتخاب اصولی رنگ ها زیبایی و هارمونی بیشتری به دکوراسیون آشپزخانه بخشیده و دانستن اصول رنگ، کمک زیادی برای روح بخشیدن به فضا و ترکیب بندی متعادل درطراحی و دکوراسیون آشپزخانه خواهد بود.

 

ترکیب رنگ آبی و نارنجی

 

دکوراسیون آشپزخانه هایی زیبا با ترکیب رنگ جادویی

 

با این دو رنگ پر انرژی، زندگی را به آشپزخانه خود بیاورید. نارنجی رنگ شادابی، سرزندگی و رنگ مرکبات است که برای دکوراسیون آشپزخانه بسیار مناسب است. ترکیب جادویی آبی و نارنجی با کابینت های سفید بسیار هماهنگ است و در مقابل کفپوش چوبی تیره، جنب و جوش طراحی مدرن را خلق می کند. رنگ نارنجی که از ترکیب رنگ های زرد و قرمز ایجاد شده، مکمل رنگ آبی است. به یاد داشته باشید اگرچه ترکیب این دو رنگ، آرامش و نشاط را به همراه دارد ولی وسعت سطح رنگ آبی در فضا باید حد اقل دو برابر وسعت رنگ نارنجی باشد تا از نظر بصری با آن هماهنگ شود. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید جزیره آبی با صندلی های بار نارنجی، فضای این آشپزخانه سفید را گرم و مملو از انرژی کرده است. کفپوش چوبی به عنوان یکی از ترفندهای دکوراسیونی آشپزخانه، زیبایی غنی و خیره کننده ای را به فضای این آشپزخانه مدرن می دهد. متریال چوب یک ماده ی طبیعی در یک طیف گسترده ای از سبک ها و رنگ است که می تواند یک انتخاب ایده آل برای آشپزخانه های سنتی و مدرن می باشد و با هر نوع سبکی سازگار است.

 

ترکیب رنگ های زرد و قرمز

 

دکوراسیون آشپزخانه هایی زیبا با ترکیب رنگ جادویی

 

ترکیب رنگ زرد و قرمز، سال‎هاست که در اروپا محبوب و متداول بوده و و راه خود را به طراحی مدرن یافته است. ترکیب قرمز تیره به همراه زرد مات، به فضای آشپزخانه شما حال و هوای اروپایی می‎بخشد. بهتر برای بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه‎تان از رنگ زرد به عنوان رنگ غالب استفاده کنید و از قرمز برای نقاط و وسایل کوچک‎تر بهره ببرید.

زرد از دسته رنگ های گرم چرخه رنگ است. زرد به راحتی، شادی را القا می کند و با احساس انرژی زایی و تشویق در ارتباط است. این رنگ بسیار مهیج است و به همه چیز حس روشنایی می بخشد. از طیوف رنگ زرد، بهترین و مناسب ترین رنگ برای کاربرد دائمی و همیشگی کابینت آشپزخانه، زرد مات است. رنگ قرمز جزو رنگ های چشم نواز محسوب می شود. به کارگیری هوشمندانه از رنگ قرمز بر روی زمینه سفید به هرچه جذاب تر شدن دکوراسیون آشپزخانه کمک می کند اما این در حالی است که میزان استفاده از این ترکیب رنگ ها می بایست حساب شده بوده و بیش از اندازه نباشد چرا که در این صورت نه تنها دیگر جذاب نخواهد بود، بلکه زننده هم به نظر می رسد.

 

ترکیب رنگ خاکستری و بنفش

 

دکوراسیون آشپزخانه هایی زیبا با ترکیب رنگ جادویی

 

دکوراسیون بنفش خاکستری جذابیت های بسیاری را برای دکوراسیون آشپزخانه شما به ارمغان خواهد آورد، ترکیب رنگ های بنفش و خاکستری ترکیبی ایده آل برای آشپزخانه هایی به سبک مدرن و معاصر است که علاوه بر جذابیت، فضای آرامی را به شما هدیه می دهد. از این گذشته، از نظر ترکیب بندی رنگ ها، رنگ بنفش و خاکستری جزء بهترین تضاد های رنگی هستند و باعث القاء حس آرامش و بالا رفتن صمیمیت فضا می شود. استفاده از این ترکیب رنگ جذاب و جادویی در دکوراسیون آشپزخانه باعث ایجاد اشتها می شود و آشپزی را برای شما لذت بخش تر می کند.

 همانطور که می دانید خاکستری، رنگی خنثی و بدون تاثیر است که با اغلب رنگ ها ست می شود اما هارمونی آن با بنفش در دسته ای جدا قرار می گیرد. زیرا رنگ بنفش رنگی زیبا، پر انرژی و در عین حال آرامش بخش است. در دکوراسیون های مدرن که پایه و اساس طراحی بر روی رنگ خاکستری است، هیچ چیز مانند رنگ بنفش نمی تواند زینت بخش فضای مدرن آشپزخانه ها باشد.

 

ترکیب رنگ سیاه و سفید

 

دکوراسیون آشپزخانه هایی زیبا با ترکیب رنگ جادویی

 

رنگ سفید کابینت آشپزخانه در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه بسیار پر طرفدار و محبوب است. اگرچه رنگ سفید درخشان، پرنور، آرامش دهنده و نشان دهنده ی تمیزی و پاکی است ولی سردی و بی روحی را نیز به محیط القا می کند. بنابراین بهتر است تا از ترکیب سیاه و سفید در دکوراسیون آشپزخانه خود استفاده کنید تا فضایی گرم و پر زرق و برق داشته باشید. ترکیب سفید و سیاه، از محبوب‌ترین ترکیب رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون آشپزخانه به سبک های مختلف مانند مدرن، معاصر محسوب می شود. دکوراسیون سیاه و سفید از جمله دکوراسیون های است که علاوه بر به روز بودن در زمان های مختلف شما را هیچ گاه دچار خستگی از دکوراسیون آشپزخانه خود نمی کند. به کار بردن رنگ های مشکی در آشپزخانه چیز عجیبی نیست اما این یک روند طراحی محسوب می‌شود که امروزه بسیار پرطرفدار شده است. این نوع دکوراسیون برای آشپزخانه های مدرن براق و پرزرق و برق بسیار مناسب است.

 

ترکیب جادویی آبی و نارنجی با کابینت های سفید بسیار هماهنگ است و در مقابل کفپوش چوبی تیره، جنب و جوش طراحی مدرن را خلق می کند. ترکیب قرمز تیره به همراه زرد مات، به فضای آشپزخانه شما حال و هوای اروپایی می‎بخشد. ترکیب رنگ های بنفش و خاکستری ترکیبی ایده آل برای آشپزخانه هایی به سبک مدرن و معاصر است که علاوه بر جذابیت، فضای آرامی را به شما هدیه می دهد. دکوراسیون سیاه و سفید از جمله دکوراسیون های است که علاوه بر به روز بودن در زمان های مختلف شما را هیچ گاه دچار خستگی از دکوراسیون آشپزخانه خود نمی کند.

 

ترکیب رنگ آبی و قهوه ای

 

دکوراسیون آشپزخانه هایی زیبا با ترکیب رنگ جادویی

 

یکی از رنگ هایی که به طرز عجیب و معجزه آسایی با رنگ آبی ترکیب می شود و هارمونی زیبایی خلق می کند، رنگ قهوه ای است. رنگ قهوه ای از رنگ های خنثی است که حس آرامش و اعتماد را در افراد بالا می برد و تا حدودی شبیه ویژگی های رنگ آبی عمل می کند، وقتی که این دو رنگ در کنار هم قرار می گیرند همانند یک آهنگ ریتمیک و موزون، یک موسیقی جذاب را  ایجاد می کنند. بیشتر افراد معتقدند که رنگ قهوه‎ای زرق و برق ندارد و کسل کننده است و در مقابل رنگ آبی از رنگ های سرد است که حس آرامش و راحتی را به افراد القا می کند. بنابراین ترکیب این دو در دکوراسیون آشپزخانه می تواند بسیار زیبا و جذاب باشد. در تصویر بالا، صندلی های بار آبی قهوه ای با طراحی قدیمی به زیبایی فضای آشپزخانه افزوده است. همچنین نورپردازی مناسب  زیبایی و جذابیت این آشپزخانه معاصر را دوچندان کرده است. نورپردازی از دیگر گزینه های فوق العاده مهم در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه معاصر است. منظور از نورپردازی آشپزخانه ای جزیره ای، صرفا استفاده از لوسترها و چراغ های خیلی گرانقیمت و فانتزی نیست بلکه منظور، بکارگیری یک نورپردازی صحیح و مناسب در آشپزخانه است که با طراحی داخلی آشپزخانه هماهنگ باشد و به زیبایی و وقار آشپزخانه بیافزاید.

 

ترکیب رنگ خاکستری و زرد

 

دکوراسیون آشپزخانه هایی زیبا با ترکیب رنگ جادویی

 

ترکیب رنگ زرد و خاکستری یکی از ترکیبات رنگی بسیار جالب توجه در دکوراسیون آشپزخانه محسوب می شود. اگرچه این ترکیب خیره کننده نیست ولی ظریف و شاد است. رنگ خاکستری در عین سردی و یکنواختی می تواند رنگی بسیار آرام بخش باشد و بهترین گزینه برای ایجاد دکوراسیونی مدرن در محیط آشپزخونه محسوب می شود. خاکستری به عنوان رنگی عالی برای پس زمینه ی فضاهایی مانند آشپزخانه شناخته شده است که با هر سبک و فضایی سازگاری دارد و در مقابل زرد، رنگی شاد است که شور و هیجان و انرژی را با خود به فضای آشپزخانه شما می آورد.

رنگ زرد براق همان رنگی است که به خوبی در کنار خاکستری تیره و یا حتی خاکستری سرد و کم رنگ می نشید. انتخاب اینکه کدام رنگ خاکستری را انتخاب کنید به میزان سلیقه ی شما نسبت به داشتن آشپزخانه ای با فضای گرم تر یا سرد تر بستگی دارد. استفاده زیاد از رنگ زرد باعث ایجاد نوعی انرژی مضاعف در فضای آشپزخانه می شود، این در حالی است که استفاده از رنگ خاکستری اثری کاملا متفاوت دارد. زمانی که این دو رنگ با یکدیگر ترکیب می شوند، باعث القای انرژی و گرما به فضا و ایجاد تعادل در فضای آشپزخانه می شود.

 

ترکیب رنگ قرمز و مشکی

 

دکوراسیون آشپزخانه هایی زیبا با ترکیب رنگ جادویی

 

ترکیب رنگ قرمز و مشکی، ترکیبی لوکس و سحر انگیز در دکوراسیون آشپزخانه محسوب می شود. تصویر بالا، نمونه ای زیبا و خیره کننده از یک آشپزخانه معاصر قرمز و مشکی می باشد. ممکن است همه افراد برای انتخاب رنگ مناسب کابینت آشپزخانه، به سراغ رنگ‌ قرمز نروند. ولی شاید رنگ قرمز برای اضافه کردن روح و نشاط به آشپزخانه، مناسب باشد. ولی به یاد داشته باشید که نباید تمام کابینت های آشپزخانه را به رنگ قرمز انتخاب کرد. زیرا اگر چند واحد کابینت را به این رنگ اختصاص دهید، جلوه و تاثیر بسزایی در دکوراسیون آشپزخانه شما خواهد داشت. کابینت ها، صندلی های بار و کفپوش مشکی و جزیره قرمز از ویژگی های این آشپزخانه معاصر به شمار می رود. همچنین جزیره قرمز آشپزخانه نقطه قوت و کانونی این آشپزخانه معاصر محسوب می شود.زیرا جزیرهای رنگی آشپزخانه رنگارنگ فضای کاری خیره کننده و بی نظیری را در آشپزخانه های مدرن و معاصر ایجاد می کنند.

 

ترکیب رنگ سفید و صورتی

 

دکوراسیون آشپزخانه هایی زیبا با ترکیب رنگ جادویی

 

ترکیب سفید و صورتی بسیار شاد و نشاط انگیز است. اگرچه اغلب تصور می کنند که رنگ صورتی بسیار بچگانه است ولی اگر با سفید ترکیب شود، بی نظیر است. به این آشپزخانه زیبا نگاه کنید. میز ناهار خوری با صندلی های مدرن به نقطه کانونی این آشپزخانه به سبک رترو تبدیل شده است. طراحی و سبک و رنگ این صندلی ها ، همه نشان از سبک رترو در این آشپزخانه دلباز و شاد می دهد. این صندلی های صورتی در فضای سفید و بی روح آشپزخانه بسیار چشمگیر هستند و همه ی نگاه ها را به خود جلب می کنند. از دیگر ویژگیهای بارز سبک رترو، شلف های باز می باشد. شلف های باز فضای مناسبی برای قرار دادن ظروف تزیینی است که به زیباتر شدن دکوراسیون آشپزخانه نیز کمک می کند. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید طراح در بالای کابینت ها شلف هایی را طراحی کرده تا کاربر بتواند از آنها برای قرار دادن ظروف تزیینی و دیگر وسایل استفاده کند.

 

رنگ قهوه ای از رنگ های خنثی است که حس آرامش و اعتماد را در افراد بالا می برد و تا حدودی شبیه ویژگی های رنگ آبی عمل می کند. ترکیب رنگ زرد و خاکستری یکی از ترکیبات رنگی بسیار جالب توجه در دکوراسیون آشپزخانه محسوب می شود. اگرچه این ترکیب خیره کننده نیست ولی ظریف و شاد است. ترکیب رنگ قرمز و مشکی، ترکیبی لوکس و سحر انگیز در دکوراسیون آشپزخانه است.

 

 

گروه تولیدی ایلکا در صنعت اجرای دکوراسیون با سنگ طبیعی (گرانیت) و مصنوعی( سنگ کوارتز و سنگ کورین) و در زمینه ی اجرای کورین، اجرای کوارتز، کانترتاپ آشپزخانه، کانترهای اداری، هتل ، بهداشتی وصفحه کابینت آشپزخانه فعالیت دارد. اگر قصد خرید دارید، می توانید با مشاورین خود در گروه تولیدی ایلکا در تماس باشید.

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا