5 ایده جذاب طراحی آشپزخانه معاصر

طراحی و دکوراسیون آشپزخانه مانند دیگر قسمت های خانه از اهمیت زیادی برخوردار است. بعضی از افراد تصور می کنند که دکوراسیون آشپزخانه خیلی جای کار برای طراحی ندارد درصورتیکه آشپزخانه آزادی عمل بیشتری را به شما می‌دهد تا بتوانید خلاقیت خود را در آن به کار بگیرید. اگر از ظاهر آشپزخانه‌ی فعلی‌تان راضی نیستید، شما باید به طور جدی در مورد تغییر دکوراسیون آن تصمیم بگیرید. آشپزخانه به سبک معاصر یکی از بهترین گزینه‌ها برای دکوراسیون خانه‌ها می‌باشد و شما هر بار می‌توانید آن را براحتی تغییر دهید.

 

ویژگیهای آشپزخانه های معاصر

 

آشپزخانه ی معصر با کانترتاپ سفید

 

در طراحی آشپزخانه های به سبک معاصر لازم است تا لوازم و تجهیزات آشپزخانه را به روز کنید. کارایی و عملکرد بالا از مهمترین پارامترهای سبک معاصر محسوب می شود. به این معنی که همه چیز را بدون اینکه فضای آشپزخانه شما بهم‌ریخته یا کوچک به نظر برسد، در اختیار داشته باشید. طراحی‌های جسورانه، استفاده از فناوری و متریالهای جدید از ویژگی های مهم در طراحی آشپزخانه های معاصر می باشد. طراحان در دکوراسیون معاصر بیشتر از متریال های جدید مانند سنگ کوارتز، سرامیک پرسلان و کورین برای کانتر آشپزخانه استفاده می کنند.

تمیزی و طراوت در فضای آشپزخانه های معاصر بسیار حائز اهمیت است به گونه ای که کاربر بتواند آزادانه در آن حرکت کرده و به راحتی وسایل مورد نیاز خود را پیدا کند. استفاده از رنگ های خنثی مانند سفید و سیاه در دکوراسیون آشپزخانه معاصر کاربرد زیادی دارد ولی متخصصین فن توصیه می کنند برای اینکه بتوانید فضای آشپزخانه را از یکنواختی خارج کنید بهتر است از یک رنگ تند و پویا در تم رنگ آشپزخانه خود بهره ببرید.

در ادامه با ایلکا همراه شوید و از دیدن ایده های جذاب طراحی آشپزخانه معاصر استفاده کرده و  لذت ببرید.

 

کارایی و عملکرد بالا از مهمترین پارامترهای سبک معاصر محسوب می شود. متریال های جدید مانند سنگ کوارتز، سرامیک پرسلان و کورین برای کانتر آشپزخانه در طراحی و دکوراسیون معاصر مرسوم است.

 

مدل هایی جذاب از آشپزخانه های معاصر

 

آشپزخانه معاصر

 

استفاده از متریال چوب در دکوراسیون این آشپزخانه معاصر جلوه ای جذاب و زیبا به فضای ساده آشپزخانه داده است. کابینت های چوبی با کانتر سنگی سفید ترکیبی گیرا و چشمگیر ایجاد کرده است. در آشپزخانه های معاصر کابینت ها بسیار ساده و بدون هیچ زرق و برق در سطوح مستمر و تقریبا بدون درز طراحی می شوند. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید کابینت های بالایی با درهای سفید و کابینت های پایین با درهای چوبی و بدون دستگیره به صورت پیوسته و در کنار هم قرار گرفته اند. میز بزرگ غذاخوری چوبی انتخابی مناسب برای آشپزخانه های معاصر می باشد زیرا انرژی و روح زندگی را به فضای یکنواخت آشپزخانه می آورد.

 LED ها یا دیودهای نورافكن، منابع نوری هستند كه انرژی زیادی مصرف نمی‌كنند، دوام زیادی دارند، و دارای انعطاف‌پذیری زیادی برای پروژه طراحی شما هستند. همانطور که در تصویر بالا می بینید طراح برای دکوراسیون این آشپزخانه زیبا از لامپ های LED در سقف آشپزخانه استفاده کرده است.

 

آشپزخانه معاصر با جزیره سفید

 

تصویر بالا یک نمونه ی زیبای دیگر از طراحی آشپزخانه های معاصر می باشد. جزیره ی سفید با طراحی ساده از نقاط کانونی این آشپزخانه جزیره ای به شمار می آید. اگر شما نیز از آشپزخانه‌های اپن خسته شده‌اید، بهتر است که به سمت آشپزخانه‎های جزیره‎ای بروید. در این مدل معمولا کابینت در وسط قرار داده می‌شود که در نوع خود بسیار جالب و متفاوت می‌باشد. آویزهای زیبا و درخشان بالای جزیره، جذابیتی بی نظیر به این جزیره ساده بخشیده است. فراموش نکنیدکه نورپردازی جزیره ی آشپزخانه جدا از نورپردازی کل آشپزخانه می باشد. زیرا اپن جزیره یکی از فضاهای اصلی آشپزخانه محسوب می شود و افراد خانواده برای میان وعده، چت و حتی سرگرمی در دور اپن جزیره ی آشپزخانه جمع می شوند. بنابراین لازم است که نورپردازی بالای جزیره کاربردی و اصولی باشد.

 

آشپزخانه معاصر سیاه و سفید

 

کابینت آشپزخانه از انواع تجهیزاتی است که می تواند چهره ای جذاب و متفاوت به دکوراسیون داخلی آشپزخانه بدهد. در تصویر بالا، ترکیب سیاه و سفید کابینت ها و جزیره، طراحی این آشپزخانه ی معاصر را بسیار شیک و دوست داشتنی نشان می دهد. ترکیب سفید و سیاه، از محبوب‌ترین ترکیب رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون آشپزخانه به سبک های مختلف مانند مدرن، معاصر محسوب می شود. همچنین دکوراسیون سیاه و سفید از جمله دکوراسیون های است که علاوه بر به روز بودن در زمان های مختلف شما را هیچ گاه دچار خستگی از دکوراسیون آشپزخانه خود نمی کند.

 

آشپزخانه معاصر

 

معمولا مبلمان آشپزخانه‌ی معاصر کاملا مینیمالیستی بوده و دارای طراحی اولیه، شکل ساده و خطوط صاف و مستقیم می‌باشد. در سبک معاصر لازم نیست هر چیزی در فضا گنجانده شود. شما باید بتوانید سادگی دکور را کاملا حفظ کرده و استفاده‌ی بهینه‌ای از فضای موجودتان داشته باشید. کفپوش چوبی در تضاد با کابینت ها و جزیره سفید آشپزخانه است و می تواند گرما و انرژی زیادی به این فضا تزریق کند. کفپوش چوبی آشپزخانه زیبایی غنی و خیره کننده ای را به فضای آشپزخانه شما می دهد. متریال چوب یک ماده ی طبیعی در یک طیف گسترده ای از سبک ها و رنگ است که می تواند یک انتخاب ایده آل برای آشپزخانه های سنتی و مدرن می باشد و با هر نوع سبکی سازگار است. صفحات چوبی زیبایی و گرما دارند و استرس را از ما دور می کنند.

 

آشپزخانه معاصر  با نورپردازی مونوریل

 

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید ترکیب لوازم استیل در کنار کابینت ها و جزیره سفید آشپزخانه، بی نظیر و چشم نواز می باشد. معمولا استیل در سبک معاصر کاربرد بالایی دارد و می‎تواند زیبایی خاصی را به آشپزخانه‌تان اضافه کند. نورپردازی این آشپزخانه معاصر نیز به نوبه ی خود بسیار جالب و شگفت انگیز است. طراح خلاق این آشپزخانه از لامپ های ال ای دی در زیر کابینت ها و سیستم مونوریل در بالای جزیره استفاده کرده است. نورپردازی مونوریل یکی از سیستم های جدید نورپردازی به شمار می رود که امروزه طرفداران زیادی را به سوی خود جلب کرده است. همانطور که قبلا گفتیم  نورپردازی در طراحی هر فضایی بسیار مهم است، اما نورپردازی بالای جزیره آشپزخانه بدلیل درخشش، زیبایی و کارایی بیشتر امری مهم و اجتناب ناپذیر می باشد.

 

در آشپزخانه های معاصر کابینت ها بسیار ساده و بدون هیچ زرق و برق در سطوح مستمر و تقریبا بدون درز طراحی می شوند. مبلمان آشپزخانه‌ی معاصر کاملا مینیمالیستی بوده و دارای طراحی اولیه، شکل ساده و خطوط صاف و مستقیم می‌باشد. ترکیب سفید و سیاه، از محبوب‌ترین ترکیب رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون آشپزخانه به سبک های مختلف مانند مدرن، معاصر محسوب می شود.

 

اگر قصد خرید، اجرا و یا مشاوره در زمینه کورین را دارید، می توانید با مشاورین خود در گروه تولیدی ایلکا تماس بگیرید. گروه تولیدی ایلکا در صنعت اجرای دکوراسیون با سنگ طبیعی (گرانیت) و مصنوعی( سنگ کوارتز و سنگ کورین) و در زمینه ی اجرای کورین، اجرای کوارتز، کانترتاپ آشپزخانه، کانترهای اداری، هتل، بهداشتی وصفحه کابینت آشپزخانه فعالیتی طولانی دارد.

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا