طراحی داخلی آشپزخانه به سبک رترو

طراحی آشپزخانه، یکی از با اهمیت ترین چیدمان های منزل  است که برای داشتن دکوراسیونی متفاوت و ایده آل در درون فضای آشپزخانه باید به استانداردها و همچنین اصول کاربردی مهم در زمینه طراحی آشپزخانه توجه کنید تا بتوانید فضایی مدرن را در درون آشپزخانه خود ایجاد کنید. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، طراحی و دکوراسیون آشپزخانه های شیک و به روز از مهم ترین مسائل در طراحی دکوراسیون داخلی به شمار می رود. زیرا آشپزخانه از مهم ترین بخش های هر خانه محسوب می شود که چالش بزرگ طراحان نیز می باشد.

 

آشپزخانه هایی به سبک رترو

 

سبک رترو چیست؟

 

حس نوستالژی به یک دوره بخصوص و اجرای تکنیک های دکوراسیون داخلی آن دوره را گاهی سبک رترو می نامیم. در دنیای طراحان رترو به عنوان سبکی متشکل از چندین سبک شناخته می شود که به دلیل مجموعه رنگی، سرزندگی، ساختار ها و فرم های غیرمعمولیش بسیار متفاوت است. سبک رترو ساختاری بی نظیر از ترکیب دکوراتیو، مصالح، رنگ ها و بافت ها، بر اساس گرایش ها و سبک های گذشته، در عین حال استفاده از لوازم و تجهیزات مد روز می باشد. شما می توانید با استفاده از این ساختارهای بی نظیر در طراحی و دکوراسیون آشپزخانه خود به یک اثر خاص و سحرانگیز در دکوراسیون داخلی دست یابید. در این سبک، طراحان و دکوراتیوها می توانند با الهام از عناصر گذشته فی البداهه طراحی منحصر به فرد و هیجان انگیزی را ایجاد کنند.

پس از  گذشت هر چند دهه، طراحی های قدیمی دوباره با رویکردی جدید تکرار می شوند. به این شیوه سبک رترو گفته می شود که ترکیبی از سبک های قدیمی با فرم هایی جدید، یا فرم های جدید با متریال و نازک کاری های قدیمی می باشد. سبک رترو، برگرفته از گذشته است که به حالت مدرن درآمده و علاوه براینکه حس آرامش و راحتی را در افراد القا می کند، باعث خلاقیت بیشتر آنها نیز می شود. به یاد داشته باشید که مشخصه کلیدی برای تشخیص سبک رترو، استفاده از سبک های قدیمی با رویکردی مدرن و جدید است.

شما نیز اگر به این سبک علاقه دارید می توانید تنها با تغییر بعضی اکسسوری ها، سبک رترو را در آشپزخانه خود ایجاد کنید. البته اگر تصمیم دارید که تمام لوازم طراحی آشپزخانه خود را بر اساس سبک رترو انتخاب کنید، باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که ممکن است بعد از مدتی از این منظره خسته شوید، پس با در نظر داشتن این موضوع وسایل خود را انتخاب کنید.

 

آشپزخانه هایی به سبک رترو

 

دکوراسیون آشپزخانه های به سبک رترو به خاطر ترکیب انفجاری آن از رنگها، بسیار چشمگیر و قابل توجه هستند. این سبک بحث انگیز و پیچیده، مناسب افراد آزاد و شاد است. در این سبک رنگ های قرمز، آبی و زرد-سبز به طور پیوسته و نا پیوسته در دکوراسیون آشپزخانه دیده می شوند؛ در حالی که رنگهای سفید و سیاه به عنوان پیش زمینه ای عالی و مناسب انتخاب شده اند .

در هنگام ساخت و یا بازسازی آشپزخانه، قبل از اینکه تصمیم بگیرید که آشپزخانه خود را به چه سبکی طراحی کنید، انتخاب متریال مناسب برای کانترآشپزخانه در اولویت می باشد. زیرا کانتر آشپزخانه از قسمتهای مهم فضای داخلی آشپزخانه بدلیل کاربرد بالا می باشد و لذا باید زیبا و مستحکم باشد. سنگ از مقاوم ترین مصالح موجود برای دکوراسیون داخلی است که علاوه بر زیبایی، دوام آن نیز بر ارزشش می افزاید. تنوع رنگ و طرح انواع مختلف متریال های صفحه کابینت آشپزخانه با هر نوع سبکی از دکوراسیون آشپزخانه امکان پذیر می باشد. اجرای کورین و کوارتز بهترین انتخاب برای سنگ کابینت آشپزخانه های مدرن و شیک می باشد. زیرا صفحه کابینت کورین و کوارتز در برابر رطوبت سینک مقاوم بوده و عمر طولانی دارد. کورین بهترین سنگ از لحاظ زیبایی و استحکام می باشد. مقاومت خش ناپذیری بالا و آنتی باکتریال بودن آنها از ویژگیهای منحصر به فرد سنگ کورین است.

 

حس نوستالژی به یک دوره خاص و اجرای تکنیک های دکوراسیون داخلی آن دوره را سبک رترو می نامند. سبک رترو ترکیبی از سبک های قدیمی با فرم هایی جدید، یا فرم های جدید با متریال و نازک کاری های قدیمی می باشد. دکوراسیون آشپزخانه های به سبک رترو به خاطر ترکیب انفجاری آن از رنگها، بسیار چشمگیر و قابل توجه هستند. در این سبک رنگ های مانند قرمز، آبی، زرد و سبز با تم تند به طور پیوسته و نا پیوسته در دکوراسیون آشپزخانه بیداد می کند.

 

در ادامه مطلب با ایلکا همراه شوید و از این آشپزخانه های زیبا لذت ببرید و ایده بگیرید.

 

آشپزخانه هایی به سبک رترو

 

کابینت های سفید و براق با تم خاکستری و لوازم جانبی استیل از مشخصه بارز این آشپزخانه به سبک رترو می باشد. کابینت های دو طرف گاز با پانل شیشه ای طراحی شده اند. طراح با قرار دادن ساعت قدیمی بر روی پانل نارنجی، ترکیب این دو را به طور برجسته ای نشان می دهد. صندلی های بار زیر جزیره آشپزخانه از جنس استیل بوده و طراحی آن ترکیبی از سبک قدیم و جدید می باشد. این طراحی به سبک قدیم و با فرم جدید می باشد که یکی از ویژگیهای سبک رترو به شمار می رود.

 

آشپزخانه هایی به سبک رترو

 

دکوراسیون این آشپزخانه زیبا ترکیبی از سبک وینتیج و رترو می باشد. طراح از رنگ های سفید، سیاه و قهوه ای برای پس زمینه آشپزخانه استفاده کرده است که از رنگ های شایع در سبک وینتیج می باشد. طراح تلاش کرده است با انتخاب صندلی های بار سفید و قرمز، آویز قرمز آتشین در بالای جزیره و کاغذ دیواری های طرحدار به سبک کلاسیک دکوراسیون این آشپزخانه را به سبک رترو تکمیل کند. همانطور که در مقالات قبل گفتیم سبک وینتیج، یک سبک کلاسیک محسوب شود اما آنچه که امروز به طور کلی در ذهن مردم نقش بسته، این است که وینتیج سبکی نوستالژیک با عناصر کهنه و قدیمی است که یادآور خاطرات سالهای دور و گذشته می باشد و قاعده و الگوی خاصی ندارد. در دکوراسیون داخلی آشپزخانه به سبک وینتیج، استفاده از چوب مانند کفپوش، جزیره و مبلمان چوبی بسیار مرسوم است.

 

آشپزخانه هایی به سبک رترو

 

دکوراسیون این آشپزخانه روشن با  طراحی خطی ساده از سبک مدرن اسکاندیناوی الهام گرفته شده است. در نگاه اول طراحی کابینت ها از سبک صنعتی سخن می گوید، اما انتخاب متفکرانه متریال و رنگ خاص آن که باعث جذابیت بیشتر آشپزخانه شده، از سبک رترو خبر می دهد. جزیره و کفپوش چوبی گرما و نشاط را به این آشپزخانه زیبا بخشیده اند. جزیره آشپزخانه به گونه ای طراحی شده است که از آن می توان به عنوان میز غذا خوری نیز استفاده کرد. طراح در دکوراسیون این آشپزخانه به مقدار زیادی چوب به کار برده است زیرا متریال چوب زیبایی و گرما دارد و استرس را از ما دور می کند. فراموش نکنید که متریال چوب کاملا بادوام است و به ما دهها سال خدمات ارائه می دهد. طراح برای نورپردازی این آشپزخانه بزرگ از لامپ های LED استفاده کرده است.

 

آشپزخانه هایی به سبک رترو

 

استفاده از یک متریال مناسب و جذاب بک اسپلش در دکوراسیون آشپزخانه می تواند فضای داخلی آن را شادتر کند. بهتر است در دکوراسیون آشپزخانه خود به سبک رترو، دیوارها را فراموش نکنید و از آنها در جهت دکوراسیون مدرن وشیک بهترین استفاده را ببرید. انتخاب بک اسپلشی با طراحی خاص و متفاوت می تواند نمای آشپزخانه شما را متحول سازد و مطمئنا دکوراسیون آشپزخانه شما با بک اسپلش، جذاب و ایده آل می شود. دیوارپوش و جزیره آبی فیروزه ای نشان دهنده ی سبک رترو در دکوراسیون این آشپزخانه زیبا می باشد. طراح برای حفظ تعادل و زیبایی بیشتر آشپزخانه از کفپوش چوبی استفاده کرده است. در دکوراسیون آشپزخانه های سفید اهمیت نورپردازی دوچندان می شود. آشپزخانه های سفید با نورپردازی حرفه ای کابینت, سقف و اپن زیباتر می شوند. در تصویر بالا، آویز های آنتیک شیشه ای بالای جزیره، جذابیت سبک قدیمی را به این آشپزخانه رترو بخشیده است.

 

کابینت های سفید و براق با تم خاکستری و لوازم جانبی استیل از مشخصه بارز این آشپزخانه به سبک رترو می باشد. در دکوراسیون داخلی آشپزخانه به سبک وینتیج، استفاده از چوب مانند کفپوش، جزیره و مبلمان چوبی بسیار مرسوم است. انتخاب بک اسپلشی با طراحی خاص و متفاوت می تواند نمای آشپزخانه شما را متحول سازد و مطمئنا دکوراسیون آشپزخانه شما با بک اسپلش، جذاب و ایده آل می شود.

 

آشپزخانه هایی به سبک رترو

 

طراح آشپزخانه بالا برای اجرای سبک رترو از رنگ نارنجی تند بر روی پس زمینه ی سفید استفاده کرده است. همانطور که در بالا بیان کردیم در سبک رترو اغلب رنگ های تند و شاد بر روی پس زمینه ی سفید اجرا می شوند. ساعت قدیمی روی دیوار، بک اسپلش زیبا با طراحی هندسی و پانل شیشه ای کابینت ها از دیگر ویژگیهای سبک رترو در این آشپزخانه لوکس و دوست داشتنی می باشد. کفپوش چوبی زیبایی غنی و خیره کننده ای را به فضای آشپزخانه های به سبک رترو می دهد. متریال چوب یک ماده ی طبیعی در یک طیف گسترده ای از سبک ها و رنگ است که می تواند یک انتخاب ایده آل برای آشپزخانه های سنتی و مدرن می باشد و با هر نوع سبکی سازگار است. اگر شما عاشق زیبایی های طبیعی هستید و قصد استفاده از یک متریال طبیعی برای کفپوش و کانتر آشپزخانه خود دارید، بهترین و مناسب ترین گزینه چوب می باشد. 

آشپزخانه هایی به سبک رترو

 

دکوراسیون این آشپزخانه ترکیبی از دو سبک مدرن و رترو می باشد. دکوراسیون آشپزخانه های مدرن پویا هستند و با خطوط روشن و تیز و ایده های هوشمندانه برای ذخیره سازی و ظاهر خوب مشخص می شوند. کابینت های چوبی بامبو با طراحی جدید از مشخصه ی بارز این آشپزخانه رترو می باشد. طراح در کنار کابینت های چوبی، هود شیشه ای آبی رنگ مدرنی را بر روی دیوار پوش منقش به شکل های هندسی نصب کرده است. آویز زیبای بالای جزیره برزیبایی و جذابیت دکوراسیون آشپزخانه می افزاید. به یاد داشته باشید که نورپردازی جزیره ی آشپزخانه جدا از نورپردازی کل آشپزخانه می باشد. زیرا  جزیره یکی از فضاهای اصلی آشپزخانه محسوب می شود و افراد خانواده برای میان وعده، چت و حتی سرگرمی در دور اپن جزیره ی آشپزخانه جمع می شوند. بنابراین لازم است که نورپردازی بالای جزیره کاربردی و اصولی باشد.

 

آشپزخانه هایی به سبک رترو

 

میز ناهار خوری با صندلی های مدرن به نقطه کانونی این آشپزخانه رترو تبدیل شده است. طراحی و سبک و رنگ این صندلی ها ، همه نشان از سبک رترو در این آشپزخانه دلباز و شاد می دهد. این صندلی های مرجانی در فضای سفید و بی روح آشپزخانه بسیار چشمگیر هستند و همه ی نگاه ها را به خود جلب می کنند. از دیگر ویژگیهای بارز سبک رترو، شلف های باز می باشد. شلف های باز فضای مناسبی برای قرار دادن ظروف تزیینی است که به زیباتر شدن دکوراسیون آشپزخانه نیز کمک می کند. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید طراح در بالای کابینت ها شلف هایی را طراحی کرده تا کاربر بتواند از آنها برای قرار دادن ظروف تزیینی و دیگر وسایل استفاده کند.

 

آشپزخانه هایی به سبک رترو

 

دکوراسیون این اشپزخانه شیک ترکیبی از سبک های کلاسیک، معاصر و رترو می باشد. طراحی معاصر تمیز، براق و مینیمالیستی است. طراحی‌های جسورانه، استفاده از فناوری و متریالهای جدید از ویژگی های مهم در طراحی و دکوراسیون آشپزخانه های معاصر می باشد. کابینت های فلزی آبی و دیوار پوش برجسته این آشپزخانه نشانه ای از اجرای سبک رترو در این آشپزخانه لوکس می باشد. در کنار این همه فناوری و طراحی های جسورانه، کفپوش چوبی خبر از سبک کلاسیک می دهد. طراح برای نورپردازی این آشپزخانه از لامپ های ال ای دی و آویزهای مدرن فلزی و کریستالی استفاده کرده است.

 

در سبک رترو اغلب رنگ های تند و شاد بر روی پس زمینه ی سفید اجرا می شوند. طراحی‌های جسورانه، استفاده از فناوری و متریالهای جدید از ویژگی های مهم در طراحی و دکوراسیون آشپزخانه های معاصر می باشد. شلف های باز فضای مناسبی برای قرار دادن ظروف تزیینی است که به زیباتر شدن دکوراسیون آشپزخانه نیز کمک می کند.دکوراسیون آشپزخانه های مدرن پویا هستند و با خطوط روشن و تیز و ایده های هوشمندانه برای ذخیره سازی و ظاهر خوب مشخص می شوند.

 

گروه تولیدی ایلکا در صنعت اجرای دکوراسیون با سنگ طبیعی (گرانیت) و مصنوعی( سنگ کوارتز و سنگ کورین) و در زمینه ی کانترتاپ آشپزخانه، کانترهای اداری، هتل ، بهداشتی وصفحه کابینت آشپزخانه فعالیت دارد. اگر قصد خرید دارید، می توانید با مشاورین خود در گروه تولیدی ایلکا در تماس باشید.

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
saze گفته که : یکشنبه, 29 اردیبهشت 1398

از سایت ما هم بازدید فرمایید www.sazeafzar.com

گروه تولیدی ایلکا