5 ویژگی دکوراسیون آشپزخانه مدرن

طراحی داخلی آشپزخانه سبک مدرن بیشتر به سبک میانه قرن نزدیک و مرتبط است. آشپزخانه مدرن خود را با دکور مینیمالیستی و طراحی تمیز و ظریف دکور کنید. امروزه آشپزخانه های به سبک مدرن طرفداران زیادی دارند و از سبک های دیگر مانند سنتی، معاصر و قدیمی قابل تشخیص می باشد. اگر چه بعضی از متریال ها و لوازم در همه ی سبک ها مشابه است ولی جزییات طراحی آنها با هم متفاوت است. برای داشتن یک آشپزخانه زیبا و راحت به سبک مدرن، باید به جزئیات کوچک توجه داشته باشید که این نیز هم وقت گیر بوده و هم ممکن است شما را با برخی مشکلات رو به رو کند، اما متخصصین و طراحان شما را در چنین وضعیتی کمک خواهند کرد.

 

دکوراسیون آشپزخانه های مدرن

 

این نوع طراحی در عین سادگی و زیبایی، کاربردی می باشد. دکوراسیون آشپزخانه های مدرن پویا هستند و با خطوط روشن و تیز و ایده های هوشمندانه برای ذخیره سازی و ظاهر خوب مشخص می شوند. یکی از با اهمیت ترین چیدمان های منزل چیدمان آشپزخانه است که برای داشتن دکوراسیونی متفاوت و ایده آل در درون فضای آشپزخانه باید به استانداردها و همچنین اصول کاربردی مهم در زمینه طراحی آشپزخانه توجه کنید تا بتوانید فضایی مدرن را در درون آشپزخانه خود ایجاد کنید.

سبک مدرن می تواند از جهاتی دارای پیچیدگی هایی باشد چراکه خیلی ها آن را نقطه ی مقابل سنتی می دانند. وقتی سبک مدرن را برای دکوراسیون آشپزخانه خود انتخاب می کنیم در اولین تصورها به کابینت های بدون قاب و ساده، وسایلی فلزی و ساده و تعداد خیلی کم و ناچیزی وسایل تزئینی می رسیم. ایلکا در این مطلب تصمیم دارد تا 5 ویژگی جزیی که مختص به سبک آشپزخانه های مدرن را به شما ارائه بدهد.

 

طراحی داخلی آشپزخانه سبک مدرن بیشتر به سبک میانه قرن نزدیک و مرتبط است. دکوراسیون آشپزخانه های مدرن پویا هستند و با خطوط روشن و تیز و ایده های هوشمندانه برای ذخیره سازی و ظاهر خوب مشخص می شوند. اگر چه بعضی از متریال ها و لوازم در همه ی سبک ها مشابه است ولی جزییات طراحی آنها با هم متفاوت است. سبک مدرن می تواند از جهاتی دارای پیچیدگی هایی باشد چراکه خیلی ها آن را نقطه ی مقابل سنتی می دانند.

 

وسایل تزیینی کم در دکوراسیون آشپزخانه های مدرن

 

دکوراسیون آشپزخانه های مدرن

 

یکی از تفاوت های سبک مدرن و دیگر سبک های دکوراسیون داخلی آشپزخانه در لوازم تزئینی به کار برده شده در هر کدام از این سبک هاست. دکوراسیون آشپزخانه های مدرن، تزئین آنچنانی ندارند ولی شما می توانید برای تزیین آشپزخانه های مدرن از عناصر طبیعی استفاده نمایید، داشتن گل و گلدان های ساده و یا استفاده از سنگ مرمر در کانتر آشپزخانه و اپن جزیره، نمونه هایی از این المان ها برای تزیین آشپزخانه به شمار می آیند.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید طراح در دکوراسیون این آشپزخانه مدرن از وسایل تزیینی استفاده نکرده است و طراحی آن بسیار ساده و کاربردی می باشد. طراح تلاش کرده است تا با انتخاب کابینت آشپزخانه و جزیره آبی با صفحه کابینت سنگی سفید، رنگ و حالی تازه به این آشپزخانه مدرن ببخشد. صفحات کابینت سنگ مرمر سفید، مرسوم اما بی نظیر هستند. سنگ مرمر اغلب دارای چرخش های خاکستری با الگوی طبیعی است که در دکوراسیون آشپزخانه های مدرن و معاصر با عناصر استیل ضدزنگ همراه است. سطوح سنگ مرمر متخلخل است، بنابراین برای جلوگیری از لکه ها بر روی کانتر،  بلافاصله بعد از ریختن مواد آن را تمیز کنید و مواد غذایی را به طور مستقیم بر روی آشپزخانه برش ندهید.

 

استفاده ار کابینت هایی با درهای صاف و ساده در دکوراسیون آشپزخانه های مدرن

 

دکوراسیون آشپزخانه های مدرن

 

درهای بسیار ساده و کاملا صاف را می توان یکی از اصلی ترین المان های آشپزخانه های به سبک مدرن دانست. طراح این آشپزخانه مدرن زیبا برای تکمیل کردن دکوراسیون آن از جزیره و  کابینت های آبی با درهای ساده و صاف استفاده کرده است. کفپوش چوبی آشپزخانه احساس گرما و صمیمیت را به این فضا القا می کند و زیبایی و جذابیت دکوراسیون آشپزخانه را دوچندان کرده است.

 اپن جزیره یکی از فضاهای اصلی آشپزخانه مدرن محسوب می شود. اینکه آیا شما آشپزخانه ای کوچک و یا بزرگ دارید مهم نیست، بلکه نکته این جاست که  جزیره ای حتی کوچک با یک رنگ متضاد با کابینت ها و یا تم اصلی آشپزخانه می تواند کنتراست زیبایی در آشپزخانه ی شما به وجود آورد. بهتر است كابینت‌های بخش جزیره آشپزخانه را با رنگهایی متفاوت و حتی از رنگ‌های جسورانه انتخاب کنید. همین تغییر رنگ باعث می‌شود فضای جزیره آشپزخانه شاخص‌تر به نظر برسد. این جزایر آشپزخانه رنگارنگ فضای کاری خیره کننده و بی نظیری برای آشپزخانه های مدرن و معاصر ایجاد می کنند.

 

یکی از تفاوت های سبک مدرن و دیگر سبک های دکوراسیون داخلی آشپزخانه در لوازم تزئینی به کار برده شده در هر کدام از این سبک هاست. درهای بسیار ساده و کاملا صاف را می توان یکی از اصلی ترین المان های آشپزخانه های به سبک مدرن دانست. جزایر آشپزخانه رنگارنگ فضای کاری خیره کننده و بی نظیری  برای آشپزخانه های مدرن و معاصر ایجاد می کنند.

 

استفاده از کابینت های ساده و بدون قاب در دکوراسیون آشپزخانه های مدرن

 

دکوراسیون آشپزخانه های مدرن

 

کابینت های بدون قاب و ساده از از دیگر المان های آشپزخانه های مدرن محسوب می شود. این نوع کابینت ها که در آشپزخانه های مدرن دیده می شوند، تقریبا نوع پیشرفته و تکامل یافته ی دیگر سبک های طراحی مانند سنتی می باشند. فراموش نکنید کابینت ها ستون اصلی آشپزخانه مدرن هستند و اندازه و طرح ها پیکربندی کابینت ها را تشکیل می دهند. در طراحی کابینت های مدرن علاوه بر رعایت این اصول، به یکپارچگی درب ها و قرارگیری آن ها در یک قاب مشخص نیز تاکید می شود. به این صورت که زمانیکه درب ها ی کابینت بسته است مرزی بین کابینت ها به چشم نمی خورد و فقط خط باریکی بین پنل های افقی درب هاست که ابعاد کار را نشان می دهد.

از این گذشته کابینت مدرن نسبت به کابینت کلاسیک به فضای کمتری نیاز دارد و ارتفاع آنها  کمی کوتاه تر از نوع کلاسیک آن می باشد. دستگیره های کابینت مدرن معمولا ساده می باشد و حتی گاهی اصلا دستگیره ای بکار نمی رود که در آن صورت درب کابینت ها با کمی فشار بازوبسته می شوند و سادگی آنها تمام توجه شما را جلب خواهد کرد. جزیره تصویر بالا بسیار ساده طراحی شده و دارای قفسه باز می باشد. قفسه های باز جزیره بهترین مکان برای قرار دادن وسایل دکوری و یا حتی کتاب های مورد علاقه ی شما می باشند.

 

سطوح ساده در دکوراسیون آشپزخانه های مدرن

 

دکوراسیون آشپزخانه های مدرن

 

همانطور که در این آشپزخانه مشاهده می کنید حتی در سطوح دیگر آشپزخانه مدرن هم پیچیدگی خاصی دیده نمی شود و حتی شیرهای آب هم سادگی مدرن را با خود به همراه دارند. کابینت ها و جزیره استیل به صورت افقی در یک راستا قرار گرفته اند. این جزیره استیل ساده در این آشپزخانه، رنگ و بویی از سبک مدرن دارد. طراحی مدرن تمیز، براق و سادگی است. اولین و مهم‎ترین ویژگی سبک طراحی جزیره مدرن، کارایی و عملکرد بالای آن می‌باشد. فضای کاربردی و باز در زیر این جزیره مدرن، مکان مناسبی برای حفظ و نگهداری از وسایل و لوازم آشپزخانه می باشد و به کاربر در مرتب کردن آشپزخانه کمک زیادی می کند.

شلف های باز در کنار کابینت ها به این آشپزخانه مدرن نمایی جذاب و شیک می دهد. قفسه های باز نه تنها زیبایی را با خود به آشپزخانه ما می آورند بلکه از نظر عملکرد نیز بسیار کاربردی خواهند بود. شما می توانید لوازم پر مصرف آشپزخانه خود مانند سرویس ادویه یا سرویس قند شکر، بشقاب های پلو خوری، سرویس چای خوری و هر آن چه که لازم است را در این شلف ها قرار دهید. شلف ها مکان مناسبی هم برای اشیاء تزئینی و لوکس خواهند بود. حتی شما می توانید گلدان های کوچک سبزیجات را بر روی آن ها قرار دهید. در هر صورت شلف های باز، بسیار زیبا و پرکاربرد خواهند بود و می توانند بخش جذابی دکوراسیون آشپزخانه جدید ما باشند.

 

استفاده از عناصر صنعتی در دکوراسیون آشپزخانه های مدرن

 

دکوراسیون آشپزخانه های مدرن

 

استفاده از عناصر صنعتی می تواند نقش چشمگیری در دکوراسیون آشپزخانه های مدرن داشته باشد. زیرا در بیشتر وقت ها، یک آشپزخانه مدرن با عناصر صنعتی به تنهایی تکمیل می شود. برای مثال، شما می توانید از کفپوش و کانترتاپ بتنی یا چراغ های آویز در دکوراسیون آشپزخانه مدرن خود داشته باشید. طراح این آشپزخانه از سیستم مونوریل در بالای جزیره برای نورپردازی آن استفاده کرده است. با نصب چند سیستم روشنایی می توانید فضایی راحت و متناسب با نوردهی خوب داشته باشید. آشپزخانه از جمله قسمت های خانه است که می توان در آن چند سیستم مختلف نورپردازی را پیاده و اجرا کرد. نورپردازی مونوریل یکی از سیستم های جدید نورپردازی به شمار می رود که امروزه طرفداران زیادی را به سوی خود جلب کرده است. در تصویر آشپزخانه ی کوچک بالا، طراح علاوه بر سیستم مونوریل، چراغ های مخفی را در زیر کابینت آشپزخانه نصب کرده است. استفاده از هر کدام از این سیستم ها به تنهایی فضایی متفاوت را ایجاد می کند و تجربه ای جدید در یک فضا را برای شما به ارمغان می آورد.

 

کابینت های بدون قاب و ساده از از دیگر المان های آشپزخانه های مدرن محسوب می شود. فضای کاربردی و باز در زیر جزیره مدرن، مکان مناسبی برای حفظ و نگهداری از وسایل و لوازم آشپزخانه می باشد و به کاربر در مرتب کردن آشپزخانه کمک زیادی می کند. استفاده از عناصر صنعتی می تواند نقش چشمگیری در دکوراسیون آشپزخانه های مدرن داشته باشد. زیرا در بیشتر وقت ها، یک آشپزخانه مدرن با عناصر صنعتی به تنهایی تکمیل می شود.

 

گروه تولیدی ایلکا در صنعت اجرای دکوراسیون با سنگ طبیعی (گرانیت) و مصنوعی( سنگ کوارتز و سنگ کورین) و در زمینه ی اجرای کورین، اجرای کوارتز، کانترتاپ آشپزخانه، کانترهای اداری، هتل ، بهداشتی وصفحه کابینت آشپزخانه فعالیت دارد. اگر قصد خرید دارید، می توانید با مشاورین خود در گروه تولیدی ایلکا در تماس باشید.

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا