جزایر آشپزخانه مدرن با طراحی های خلاقانه و تماشایی

جزیره آشپزخانه پیشخوانی کاملا مستقل وجدا از سایر کابینت ها است که در وسط آشپزخانه قرار می گیرد. این قطعه چند کاره علاوه بر اینکه به کارایی آشپزخانه می افزاید، باعث زیبایی آشپزخانه نیز شده و می تواند نحوه کار در اشپزخانه را به کل تغییر می دهد. امروزه بیشتر آشپزخانه ها به سبک طراحی باز ساخته می شوند و جزیره عضو اصلی آشپزخانه محسوب می شود.

اینکه آیا شما آشپزخانه ای کوچک و یا بزرگ دارید مهم نیست، بلکه نکته این جاست که  جزیره ای حتی کوچک با یک رنگ متضاد با کابینت ها و یا تم اصلی آشپزخانه می تواند کنتراست زیبایی در آشپزخانه ی شما به وجود آورد. وجود جزیره سبک و عملکرد آشپزخانه را به کلی تغییر داده و می تواند آرامش را در کنار دسترسی آسان برای کاربر فراهم آورد و آشپزخانه را به فضایی متناسب تر با آشپزی لذت بخش تر تبدیل کند.

 

جزایر آشپزخانه با طراحی های خلاقانه

 

در اپن جزیره آشپزخانه، کانتر حرف اول و آخر را می زند و به عنوان پخش اصلی آشپزخانه از آن یاد می شود. اجرای کورین برای صفحه کابینت آشپزخانه و کانتر آشپزخانه بهترین انتخاب می باشد. زیرا صفحه کابینت کورین در برابر رطوبت سینک مقاوم بوده و عمر طولانی دارد. کورین بهترین سنگ  از لحاظ زیبایی و استحکام می باشد. مقاومت خش ناپذیری بالا و آنتی باکتریال بودن آنها از ویژگیهای منحصر به فرد سنگ کورین است. این سنگها تنوع بسیار زیادی در نوع رنگ، بافت و شکل دارند.

حداقل کاری که یک جزیره انجام می‌دهد، این است که یک پیشخوان اضافی و جای بیشتر برای وسیله‌ها به آشپزخانه اضافه می‌کند. با اضافه کردن گاز، سینک ظرف‌شویی و صندلی در جزیره آشپزخانه، این پیشخوان به تنهایی مرکز فعالیت‌های کاربردی در آشپزخانه می‌شود. محل قرارگیری جزیره بیشتر در وسط آشپزخانه‌های بزرگ می باشد و اگر آشپزخانه کوچک باشد، جزیره در مرز بین اتاق نشیمن و آشپزخانه قرار گرفته البته توجه به این نکته از اهمیت زیادی برخوردار است که جزیره باید در جایی قرار گیرد که مانع از رفت و آمد نشده و عبور و استفاده از فضا را مختل نسازد.

 

در ادامه با مشاهده نمونه هایی زیبا از جزایر آشپزخانه مدرن با طراحی های خلاقانه و تماشایی همراه باشید.

 

جزیره آشپزخانه پیشخوانی کاملا مستقل وجدا از سایر کابینت ها است که در وسط آشپزخانه قرار می گیرد. وجود جزیره سبک و عملکرد آشپزخانه را به کلی تغییر داده و می تواند آرامش را در کنار دسترسی آسان برای کاربر فراهم آورد و آشپزخانه را به فضایی متناسب تر با آشپزی لذت بخش تر تبدیل کند. اجرای کورین برای صفحه کابینت آشپزخانه و کانتر آشپزخانه بهترین انتخاب می باشد.

 

 

جزایر آشپزخانه با طراحی های خلاقانه

 

نه تنها این جزیره آشپزخانه بسیار طویل است، بلکه دارای طراحی غیر معمول و چشمگیر است. جزیره ای کاملا سفید که هیچ جزئیاتی وجود ندارد تا بتواند شکوه و زیبایی این جزیره را تحت تأثیر قرار دهد. اگر فضای آشپزخانه ی شما  اجازه دهد، یک جزیره طویل می تواند فرصتی طلایی برای طراحی و دکوراسیون چشمگیر و کاربردی آشپزخانه باشد. جزیره های دراز بهترین گزینه برای سرو غذا، پخت و پز و همچنین مکانی مناسب برای دورهمی های خانوادگی ودوستانه می باشند. اندازه جزیره آشپزخانه بستگی به متراژ فضای آشپزخانه شما دارد. بسیار مهم است که در اطراف جزیره ی آشپزخانه فضای کافی وجود داشته باشد. زیرا درب های کابینت باید براحتی باز و بسته شوند. عرض جزیره های طویل باید حدود 42 اینچ باشد، زیرا کابینت ها در سمت کار جزیره  و صندلی ها در طرف دیگر جزیره قرار می گیرند.

 

جزایر آشپزخانه با طراحی های خلاقانه

 

ممکن است در نگاه اول این جزیره را به راحتی با یک مجسمه مدرن اشتباه بگیرید. این جزیره ساده توسط خطوط و زاویه تمیز تعریف شده و برای این فضای خاص طراحی شده است. شما نیز می توانید این جزیره را به گونه ای طراحی کنید که کاملا با خط مورب پنجره هماهنگ باشد. از دیگر امکانات منحصربه فرد این آشپزخانه خیلی مدرن، نورپردازی مناسب آن می باشد.

نورپردازی یکی از گزینه های فوق العاده مهم در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه است. منظور از نورپردازی در آشپزخانه ، صرفا استفاده از لوسترها و چراغ های خیلی گرانقیمت و فانتزی نیست بلکه منظور، بکارگیری یک نورپردازی صحیح و به جا در آشپزخانه است که با طراحی داخلی آشپزخانه هماهنگ باشد و به زیبایی و وقار آشپزخانه بیافزاید. به یاد داشته باشید که نورپردازی جزیره ی آشپزخانه جدا از نورپردازی کل آشپزخانه می باشد. زیرا اپن جزیره یکی از فضاهای اصلی آشپزخانه محسوب می شود و افراد خانواده برای میان وعده، چت و حتی سرگرمی در دور اپن جزیره ی آشپزخانه جمع می شوند. بنابراین لازم است که نورپردازی بالای جزیره کاربردی و اصولی باشد.

 

جزیره های دراز بهترین گزینه برای سرو غذا، پخت و پز و همچنین مکانی مناسب برای دورهمی های خانوادگی ودوستانه می باشند. منظور از نورپردازی در آشپزخانه ، صرفا استفاده از لوسترها و چراغ های خیلی گرانقیمت و فانتزی نیست بلکه منظور، بکارگیری یک نورپردازی صحیح و به جا در آشپزخانه است که با طراحی داخلی آشپزخانه هماهنگ باشد و به زیبایی و وقار آشپزخانه بیافزاید.

 

جزایر آشپزخانه با طراحی های خلاقانه

 

در واقع این جزیره برای گسترش سطح کانتر آشپزخانه طراحی شده است. این سطح جزیره در یک زاویه غیرمعمول قرار گرفته و دو صندلی بار در زیر آن جای می گیرد. ایده این جزیره بسیار جالب و غیر معمول است و نشان می دهد که در هر آشپزخانه ای با متراژ کم یا زیاد و با هر شکلی می توان با یک جزیره سفارشی، آن به نقطه کانونی تبدیل کرد. رنگ تیره کانتر تضاد و کنتراست جذابی با کفپوش و کابینت های سفید آشپزخانه ایجاد کرده است.

استفاده از کابینت آشپزخانه سفید آن هم از نوع ساده، مدرن بودن دکوراسیون آشپزخانه شما را تضمین می کند. رنگ سفید در سبک مدرن و البته مینیمال جایگاه ویژه ای دارد. از ویژگی های مثبت کابینت آشپزخانه سفید این است که شما می توانید براحتی آن را با هر رنگ دیگری ترکیب کنید و همچنان مدرن بودن فضای آشپزخانه خود را حفظ کنید. رنگ سفید کابینت آشپزخانه در طراحی دکوراسیون داخلی بسیار پر طرفدار و محبوب است. اگرچه رنگ سفید درخشان، پرنور، آرامش دهنده و نشان دهنده ی تمیزی و پاکی است ولی سردی و بی روحی را نیز به محیط القا می کند.

 

جزایر آشپزخانه با طراحی های خلاقانه

 

طراحی نو و خلاقانه این جزیره به گونه ای است که در ادامه ی افزایش سطح کانترجزیره، آن به یک میزغذا خوری تبدیل شده است. هیچ پایه و ستونی برای حمایت از این جزیره وجود ندارد و به نظر می رسد که به پلت فرم اصلی متصل شده است. شما به راحتی می توانید به دلیل فضای خالی زیر کانتر جزیره، تعداد بیشتری صندلی بار در زیر آن قرار دهید و در هنگام دورهمی های خانوادگی و دوستانه بدون کمبود جا، از دور هم بودن لذت ببرید. صندلی های بار شایع ترین گزینه برای جزیره آشپزخانه به شمار می روند. آنها در انواع مختلفی از شکل، اندازه و با انواع طرح های جذاب در بازار در دسترس هستند. ترکیب دو رنگ یا بیشتر با طرح های یکسان در صندلی های بار ایده جالبی است.

 

طراحی جزیر های جالب و غیر معمول نشان می دهد که در هر آشپزخانه ای با متراژ کم یا زیاد و با هر شکلی می توان با یک جزیره سفارشی، آن را به نقطه کانونی تبدیل کرد. رنگ سفید در سبک مدرن و البته مینیمال جایگاه ویژه ای دارد. صندلی های بار شایع ترین گزینه برای جزیره آشپزخانه به شمار می روند. ترکیب دو رنگ یا بیشتر با طرح های یکسان در صندلی های بار ایده جالبی است.

 

گروه تولیدی ایلکا در صنعت اجرای دکوراسیون با سنگ طبیعی (گرانیت) و مصنوعی( سنگ کوارتز و سنگ کورین) و در زمینه ی اجرای کورین، اجرای کوارتز، کانترتاپ آشپزخانه، کانترهای اداری، هتل ، بهداشتی وصفحه کابینت آشپزخانه فعالیت دارد. اگر قصد خرید دارید، می توانید با مشاورین خود در گروه تولیدی ایلکا در تماس باشید.

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا