آشپزخانه مدرن و معاصر، با این چند ایده دکوراسیون تان را به روز کنید

اگر دکوراسیون داخلی آشپزخانه به صورت زیبا و در عین حال کاربردی طراحی شود، فضای آشپزخانه به فضایی دلچسب و خوشایند تبدیل می شود تا جاییکه کدبانوی خانواده در دکوراسیون آشپزخانه احساس رضایت و آرامش بیشتری خواهد داشت و فعالیت های روزمره اش را با شور و اشتیاق بیشتری انجام می دهد از این رو بهتر است در هنگام طراحی آشپزخانه مدرن و معاصر اطلاعات و دقت لازم را داشته باشید.

به نظر می رسد دکوراسیون و چیدمان آشپزخانه در مقابل دیگر فضاهای خانه مانند اتاق خواب یا اتاق نشیمن آسان و راحت نباشد. زیرا یکی از با اهمیت ترین چیدمان های منزل چیدمان آشپزخانه است که برای داشتن دکوراسیونی متفاوت و ایده آل در درون فضای آشپزخانه باید به استانداردها و همچنین اصول کاربردی مهم در زمینه طراحی آشپزخانه توجه کنید تا بتوانید فضایی مدرن را در درون آشپزخانه خود ایجاد کنید.

 

ایده دکوراسیون آشپزخانه مدرن - معاصر

 

 مطمئنا بین طراحی آشپزخانه های به سبک معاصر و مدرن تفاوت های زیادی وجود دارد. آشپزخانه‌های معاصرعلاوه بر اینکه می‌توانند مدرن باشند، در عین حال می‌توانند عناصری از دیگر سبک‌ها را نیز در خود جای دهند. طراحی‌های جسورانه، استفاده از فناوری و متریالهای جدید از ویژگی های مهم در طراحی و دکوراسیون آشپزخانه های معاصر می باشد. طراحان در دکوراسیون معاصر از متریال های جدید مانند سنگ کوارتز، سرامیک پرسلان و کورین برای کانتر آشپزخانه استفاده می کنند. فضای آشپزخانه‌ی معاصر باید بسیار تمیز و باطراوات باشد به طوری که شما بتوانید آزادانه در آن حرکت کرده و، وسایل مورد نیاز خود براحتی را پیدا کنید. 

 دکوراسیون آشپزخانه های مدرن پویا هستند و با خطوط روشن و تیز و ایده های هوشمندانه برای ذخیره سازی و ظاهر خوب مشخص می شوند. اگر چه بعضی از متریال ها و لوازم در همه ی سبک ها مشابه است ولی جزییات طراحی آنها با هم متفاوت است. فراموش نکنید برای داشتن یک آشپزخانه زیبا و راحت به سبک مدرن، باید به جزئیات کوچک توجه ویژه ای داشته باشید.

ترکیبی از سبک های دکوراسیون معاصر و مدرن را در این مطلب مشاهده خواهید کرد. با ایده ها و عکس های آمده در این مقاله، با طرح های مختلف آشنا شده و می توانید سبکی دلخواه را برای خود پیاده سازی کنید.

 

طراحی‌های جسورانه، استفاده از فناوری و متریالهای جدید از ویژگی های مهم در طراحی و دکوراسیون آشپزخانه های معاصر می باشد. طراحان در دکوراسیون معاصر از متریال های جدید مانند سنگ کوارتز، سرامیک پرسلان و کورین برای کانتر آشپزخانه استفاده می کنند. دکوراسیون آشپزخانه های مدرن پویا هستند و با خطوط روشن و تیز و ایده های هوشمندانه برای ذخیره سازی و ظاهر خوب مشخص می شوند.

 

ایده دکوراسیون آشپزخانه مدرن - معاصر

 

طراحی ساده و شیک کابینت ها و جزیره نشان از دو سبک معاصر و مدرن در دکوراسیون این آشپزخانه زیبا می باشد. هماهنگی بین رنگ ها و توجه ویژه طراح به جزییات ضروری در انتخاب وسایل، جذابیت آشپزخانه را دوچندان کرده است. استفاده از عناصر طبیعی مانند چوب می تواند نقش چشمگیری در دکوراسیون آشپزخانه های مدرن داشته باشد. زیرا در بیشتر وقت ها، یک آشپزخانه مدرن با عناصر طبیعی به تنهایی تکمیل می شود. جزیره چوبی چند منظوره با طراحی خاص و متفاوت از نقاط قوت این آشپزخانه مدرن - معاصر می باشد. شاید مهم ترین نقشی که جزیره های آشپزخانه بازی می کنند دور هم جمع کردن خانواده است. بیشتر خانواده ها دوست دارند که در آشپزخانه به صرف غذا یا میان وعده دور هم جمع شوند و از کنار هم بودن لذت ببرند. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید در طراحی داخلی مدرن سطوح کف را خالی و بدون هیچ پوششی نگه می دارند.

 

ایده دکوراسیون آشپزخانه مدرن - معاصر

 

یکی دیگر از عناصر کلیدی در آشپزخانه مدرن و معاصر، جزیره آشپزخانه می باشد. جزیره آشپزخانه پیشخوانی کاملا مستقل وجدا از سایر کابینت ها است که در وسط آشپزخانه قرار می گیرد. این قطعه چند کاره علاوه بر اینکه به کارایی آشپزخانه می افزاید، باعث زیبایی فضا نیز شده و می تواند نحوه کار در آشپزخانه را به کل تغییر دهد. آشپزخانه جزیره ای قلب تپنده در خانه های امروزی و مدرن است و مهم ترین نقشی که این طراحی آشپزخانه دارد جمع کردن افراد خانواده دور هم است و علاوه بر این آشپزخانه های جزیره ای فضای مناسبی برای نگهداری وسایل و پخت و پز و سایر فعالیت هایی که در آشپزخانه انجام می شود را در اختیار شما قرار می دهد. طراح این آشپزخانه زیبا نیز با انتخاب یک جزیره کاربردی و شیک، دکوراسیون خود را تکمیل کرده است. این جزیره چند منظوره دارای چند کابینت است که فضای ذخیره سازی مناسبی را ایجاد می کند.

 

ایده دکوراسیون آشپزخانه مدرن - معاصر

 

فضای آشپزخانه‌ی مدرن - معاصر باید بسیار تمیز و باطراوات باشد به طوری که شما بتوانید آزادانه در آن حرکت کرده و، وسایل مورد نیاز خود را براحتی پیدا کنید. سفید از محبوب‌ترین رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون آشپزخانه مدرن - معاصر به شمار می آید و البته اگر به رنگ چوب علاقه دارید، می‌توانید سایه‌های چوبی رنگ را به پالت رنگی خود اضافه کنید. علاوه بر این‌ شما باید از یک رنگ تند و پویا در تم رنگ آشپزخانه خود استفاده کنید تا بتوانید فضای آشپزخانه را از یکنواختی خارج کنید. شما همچنین می توانید تن های خنثی مانند خاکستری، بژ، قهوه ای روشن را با مقدار کمی از رنگ های سبز، قرمز یا حتی زرد ترکیب کنید. این ها رنگ هایی هستند که فضای گرم را ایجاد می کنند. البته، طرح های مدرن و معاصر نیز به خاطر فاکتور قابل توجه و ترکیب پر جنب و جوش رنگ ها شناخته شده اند.

 

جزیره چوبی چند منظوره با طراحی خاص و متفاوت از نقاط قوت این آشپزخانه مدرن - معاصر می باشد. شاید مهم ترین نقشی که جزیره های آشپزخانه بازی می کنند دور هم جمع کردن خانواده است. سفید از محبوب‌ترین رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون آشپزخانه مدرن - معاصر به شمار می آید و البته اگر به رنگ چوب علاقه دارید، می‌توانید سایه‌های چوبی رنگ را به پالت رنگی خود اضافه کنید.

 

ایده دکوراسیون آشپزخانه مدرن - معاصر

 

نورپردازی مناسب و اصولی از دیگر ویژگی های مهم آشپزخانه های مدرن – معاصر به شمار می رود. منظور از نورپردازی آشپزخانه، صرفا استفاده از لوسترها و چراغ های خیلی گرانقیمت و فانتزی نیست بلکه منظور، به کارگیری یک نورپردازی صحیح و مناسب در آشپزخانه است که با طراحی داخلی آشپزخانه هماهنگ باشد و به زیبایی و وقار آشپزخانه بیافزاید. به یاد داشته باشید که نورپردازی جزیره ی آشپزخانه جدا از نورپردازی کل آشپزخانه می باشد. زیرا اپن جزیره یکی از فضاهای اصلی آشپزخانه محسوب می شود و افراد خانواده برای میان وعده، چت و حتی سرگرمی در دور اپن جزیره ی آشپزخانه جمع می شوند. بنابراین لازم است که نورپردازی بالای جزیره کاربردی و اصولی باشد.

LED یا دیودهای نورافكن، منابع نوری هستند كه انرژی زیادی مصرف نمی‌كنند، دوام زیادی دارند، و دارای انعطاف‌پذیری زیادی برای پروژه طراحی شما هستند. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید طراح برای دکوراسیون این آشپزخانه زیبا از لامپ های LED در سقف آشپزخانه استفاده کرده است. آویز زیبا با طراحی متفاوت در بالای جزیره زیبا و چشمگیر است. زیرا همانطور که قیلا گفتیم  نورپردازی در طراحی هر فضایی بسیار مهم است، اما نورپردازی بالای جزیره آشپزخانه بدلیل درخشش، زیبایی و کارایی بیشتر امری مهم و اجتناب ناپذیر می باشد.

 

ایده دکوراسیون آشپزخانه مدرن - معاصر

 

کفپوش چوبی دردکوراسیون آشپزخانه های مدرن – معاصر بسیارکلیدی و محبوب است. سعی کنید از متریال طبیعی برای کفپوش استفاده کنید ولی اگر احیانا به کفپوش سنگی بیشتر علاقه دارید، بهتر است که کفپوش سنگی خاکستری را انتخاب کنبد. کفپوش معمولا باید با دیوارها مطابقت داشته باشد تا یکنواختی در سراسر فضای آشپزخانه ایجاد نشود. کفپوش چوبی آشپزخانه زیبایی غنی و خیره کننده ای را به فضای آشپزخانه شما می دهد. متریال چوب یک ماده ی طبیعی در یک طیف گسترده ای از سبک ها و رنگ است که می تواند یک انتخاب ایده آل برای آشپزخانه های معاصر و مدرن باشد و با هر نوع سبکی سازگار است. اگر شما عاشق زیبایی های طبیعی هستید و قصد استفاده از یک متریال طبیعی برای کفپوش و کانتر آشپزخانه خود دارید، بهترین و مناسب ترین گزینه چوب می باشد. صفحات چوبی زیبایی و گرما دارند و استرس را از ما دور می کنند. متریال چوب کاملا بادوام است و به ما دهها سال خدمات ارائه می دهد.

 

نورپردازی مناسب و اصولی از دیگر ویژگی های مهم آشپزخانه های مدرن – معاصر به شمار می رود. LED  یا دیودهای نورافكن، منابع نوری هستند كه انرژی زیادی مصرف نمی‌كنند، دوام زیادی دارند، و دارای انعطاف‌پذیری زیادی برای پروژه طراحی شما هستند. متریال چوب یک ماده ی طبیعی در یک طیف گسترده ای از سبک ها و رنگ است که می تواند یک انتخاب ایده آل برای آشپزخانه های معاصر و مدرن باشد و با هر نوع سبکی سازگار است.

 

گروه تولیدی ایلکا در صنعت اجرای دکوراسیون با سنگ طبیعی (گرانیت) و مصنوعی( سنگ کوارتز و سنگ کورین) و در زمینه ی اجرای کورین، اجرای کوارتز، کانترتاپ آشپزخانه، کانترهای اداری، هتل ، بهداشتی وصفحه کابینت آشپزخانه فعالیت دارد. اگر قصد خرید دارید، می توانید با مشاورین خود در گروه تولیدی ایلکا در تماس باشید.

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا