دکوراسیون آشپزخانه های خود را با جزایر دوبل به روز و زیبا کنید.

آشپزخانه مکانی است که بدلیل کارایی و بهره وری بالا از اهمیت زیادی برخوردار است و هر متر از فضای آشپزخانه ارزشمند می باشد. زیرا شما می توانید لحظات خوبی را در آنجا با خوردن یک خوردنی خوشمزه، یک وعده غذای عالی یا یک نوشیدنی دلپذیر صرف کنید. بنابراین بهتر است با تغییرات طراحی کاربردی و پیشرفت های تکنولوژیی، دکوراسیون آشپزخانه را تغییر دهید.

امروزه با مدرن سازی فضای آشپزخانه، کانترآشپزخانه و جزیره ها ی زیبا در جهت زیبا سازی آشپزخانه ساخته شده اند که علاوه بر حجم کم و اشغال فضای کمتر دارای زیبایی و قابلیت های بسیاری می باشند. با حرکت طراحان به سمت گسترش آشپزخانه باز، جزیره آشپزخانه به یک ضرورت تبدیل شده است. حتی اگر شما در آشپزخانه خود فضای گسترده و باز بیشتری دارید، می توانید با یک طرح هوشمند و نصب دو جزیره مجزا و یا به عبارتی جزایر دوبل، جریان و عملکرد ترافیک آشپزخانتان را بهبود بخشید. جزیره هایی که از طراحی هوشمندانه بهره ببرند علاوه بر اینکه جلوه ای بی نظیر به دکوراسیون آشپزخانه می بخشند، با انجام چند وظیفه در یک زمان، پخت و پز در فضای آشپزخانه را هم بسیار آسان تر از مدل های بدون جزیره می کنند.

طراحی یک آشپزخانه بسیار پیچیده و دشوار است و چگونگی طراحی یك جزیره برای مالكان خانه‌ها امری چالش‌برانگیز و گیج‌كننده می باشد. جزیره اشپزخانه، پیشخوانی کاملا مستقل وجدا از سایر کابینت ها است که در وسط اشپزخانه قرار می گیرد. این قطعه چند کاره علاوه بر اینکه به کارایی اشپزخانه می افزاید، باعث زیبایی اشپزخانه نیز شده و می تواند نحوه کار در اشپزخانه را به کل تغییر می دهد.

 

جزایر دوبل

 

جزایر دوبل عناصری مفید و کاربردی در آشپزخانه های بزرگ به شمار می آیند. این عناصر چند کاره با عملکرد بالا علاوه بر اینکه به کارایی اشپزخانه می افزایند، باعث زیبایی اشپزخانه نیز شده و می تواند نحوه کار در اشپزخانه را به کل تغییر می دهد.

 

 کانتر آشپزخانه در اپن جزیره حرف اول و آخر را می زند و به عنوان بخش اصلی آشپزخانه از آن یاد می شود. کانترهای اپن جزیره می توانند کاربری های متفاوتی داشته باشند. در برخی موارد سینک و گاز بر روی کانتر آشپزخانه قرار گرفته و همچنین می توان از فضاهای خالی زیر جزیره برای ذخیره سازی بهره برد. در بیشتر موارد از اپن جزیره برای امور آشپزی و میز ناهارخوری نیز استفاده می شود.

اجرای کورین برای صفحه کابینت و کانتر آشپزخانه بهترین انتخاب است. زیرا صفحه کابینت کورین در برابر رطوبت سینک مقاوم بوده و عمر طولانی دارد. کورین بهترین سنگ از لحاظ زیبایی و استحکام می باشد. مقاومت خش ناپذیری بالا و آنتی باکتریال بودن آنها از ویژگیهای منحصر به فرد سنگ کورین است. این سنگها تنوع بسیار زیادی در نوع رنگ، بافت و شکل دارند.

شاید مهم ترین نقشی که جزیره های آشپزخانه بازی می کنند دور هم جمع کردن خانواده است. بیشتر خانواده ها دوست دارند که در آشپزخانه به صرف غذا یا میان وعده دور هم جمع شوند و از کنار هم بودن لذت ببرند. آشپزخانه های جزیره ای امروزی چند منظوره هستند و در هر مدل و مطابق هر سلیقه و هر نوع فضا وجود دارند. در ادامه مطلب با ما همراه شوید تا از دیدن آشپزخانه هایی زیبا با جزایر دوبل لذت ببرید و با مزایای آن آشنا شوید.

 

جزایر دوبل در دکوراسیون آشپزخانه

 

فضاي باريک و دراز براي طراحي آشپزخانه ايده‌آل نيست. اما از آن‌جا که ما هميشه نمي‌توانيم به ايده‌آل‌هايمان دست پيدا کنيم بايد بدنبال راهي باشیم تا با داشته های خود کنار بياييم. هرچند دکوراسیون اين مدل آشپزخانه نا خوشايند و چالش برانگیز است، اما باز هم روش‌هايي وجود دارد که آشپزخانه‌اي زيبا و کاربردي طراحي کنيم. جزایر دوبل می توانند گرهگشای مشکل ما باشند.

فراموش نکنید که دردکوراسیون آشپزخانه های باریک، دو جزیره بهتر از یک جزیره است. شما می توانید با نصب سینک ظرف شویی بر روی یکی ازجزایر، از آن برای قرار دادن، شستشوی و پاک سازی سریع ظروف کثیف استفاده کنید. و از جزیره دیگر به عنوان میز غذا خوری و برای دورهمی های خانوادگی و دوستانه بهره ببرید. و به این ترتیب فضای آشپزخانه خود را از بی نظمی و درهم ریختگی نجات دهید. همچنین می توانید از فضای بین دو جزیره به عنوان راه میانبر از یک طرف آشپزخانه به طرف دیگر بروید.  همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید طراح با استفاده از جزایر دوبل این آشپزخانه باریک را به شکل زیبا و کاربردی دکور کرده است.

 

جزایر دوبل در دکوراسیون آشپزخانه

 

جزایر دوبل با تفاوت کم از ویژگیهای دکوراسیون منحصربه فرد این آشپزخانه سنتی می باشد. دکوراسیون آشپزخانه سنتی با استفاده از پوشش های چوبی واقعی و رنگ هایی مانند کرم، خاکستر و قهوه ای روشن که هماهنگ و قابل اجرا در سراسر فضا هستند، شکل می گیرد. همچنین متریال سنگ و الگوهای کلاسیک نیز درآشپزخانه سنتی به وفور یافت می شود. اجاق گاز مرکزی، با فضای کابینت فراوان برای ذخیره سازی ظروف آشپزخانه از دیگر ویژگی های این سبک می باشد.

همانطور که در آشپزخانه بالا مشاهده می کنید، کابینت آشپزخانه و جزایر دوبل از جنس چوب هستند که صفحه کابینت مرمر بر ارزش و زیبایی آنها افزوده است. صفحه کابینت مرمر با ظرافت کلاسیک خود آشپزخانه شما را فوق العاده زیبا می کند و زمانیکه با کابینت ها و دکوراسیون جدید ترکیب شود واقعا شگفت انگیز است. محبوبیت اپن و صفحه کابینت آشپزخانه مرمر روز به روز در حال افزایش است و یکی از انتخاب های کلاسیک با کیفیت برتر به شمار می رود. علاوه بر این اپن و صفحه کابینت مرمر دارای دوام فوق العاده، مقاومت عالی در برابر گرما و برای بیشتر طراحی ها از کلاسیک تا مدرن مناسب است. مهم نیست که چقدر این دو جزیره در ظاهر متفاوتند، بلکه مهم این است که هر دو جزیره در کنار هم فضای زیادی را برای تهیه غذا و سرو آن فراهم می کنند.

 

جزایر دوبل در دکوراسیون آشپزخانه

 


طراحی معاصر تمیز، براق و مینیمالیستی است. آشپزخانه‌های معاصرعلاوه بر اینکه می‌توانند مدرن باشند، در عین حال می‌توانند عناصری از دیگر سبک‌ها را نیز در خود جای دهند. طراحی‌های جسورانه، استفاده از فناوری و متریالهای جدید از ویژگی های مهم در طراحی و دکوراسیون آشپزخانه های معاصر می باشد.

طراحی و دکوراسیون این آشپزخانه معاصر نیز بسیار چشمگیر و خیره کننده است. جزایر چوبی سفید با کانتر گرانیت به نقطه کانونی این آشپزخانه معاصر تبدیل شده اند. سطح گسترده جزایر دوبل این آشپزخانه فضای زیادی را ایجاد کرده است و کاربر در هنگام آشپزی و سرو غذا با مشکل کمبود جای خالی برای قرار دادن وسایل روبرو نمی شود و می تواند با آرامش کامل آشپزی کرده و از آن لذت ببرد. وسایل استیل براق و بک اسپلش سنگی در کنار هم ترکیبی منحصربه فرد ایجاد کرده اند.  

طراح کابینت های دو طرف اجاق گاز را از نوع کابینت شیشه ای انتخاب کرده است. مدل کابینت شیشه ای از انواع کابینت ها با طراحی لوکس و متفاوت است که شما می توانید با نصب این کابینت ها دکوراسیون زیبا و مدرنی را در فضای آشپزخانه معاصر خود بوجود آورید. اگر شما نیز مانند بیشتر افراد تمایل دارید که ظروف و وسایل لوکس را در دکوراسیون آشپزخانه خود به نمایش بگذارید بهتر است از کابینت های شیشه ای با شیشه شفاف استفاده کنید.

نورپردازی مناسب بر زیبایی این آشپزخانه معاصر افزوده است. نورپردازی از دیگر گزینه های فوق العاده مهم در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه معاصر است. منظور از نورپردازی آشپزخانه ای جزیره ای، صرفا استفاده از لوسترها و چراغ های خیلی گرانقیمت و فانتزی نیست بلکه منظور، بکارگیری یک نورپردازی صحیح و مناسب در آشپزخانه است که با طراحی داخلی آشپزخانه هماهنگ باشد و به زیبایی و وقار آشپزخانه بیافزاید.

 

جزایر دوبل در دکوراسیون آشپزخانه

 

جزایر بزرگ با سطح گسترده به خوبی در این آشپزخانه بزرگ نمود پیدا کرده است. دکوراسیون این آشپزخانه به گونه ای است که به نظر می رسد برای دورهمی های دوستانه و خانوادگی طراحی شده است. کانتر و بک اسپلش سنگی سفید با جزایر چوبی و وسایل استیل آشپزخانه در تضاد بوده و کنتراست جذاب و متفاوتی را ایجاد کرده است. کانتر آشپزخانه در تماس مستقیم با آب و مواد غذایی است، بنابراین باید کیفیت متریالی که قرار است بر کانتر قرار داده شود، مورد توجه قرار بگیرد. سوای رنگ و طرح کانتر که باید نظر صاحبخانه را جلب کند، مساله جنس ماده ای که بکار گرفته می شود و تا مدت ها جلوی چشم خود نمایی می کند هم از اهمیت زیادی برخوردار است. 

کانتر آشپزخانه از قسمتهای مهم فضای داخلی آشپزخانه بدلیل کاربرد بالا می باشد و لذا باید زیبا و مستحکم باشد. سنگ از مقاوم ترین مصالح موجود برای دکوراسیون داخلی است که علاوه بر زیبایی، دوام آن نیز بر ارزشش می افزاید. کانتر های چوبی در بین افراد بسیار محبوب هستند، در حالی که سنگ مرمر اغلب یک انتخاب برتر است. شما مجبور نیستید یک نوع متریال را برای صفحه کابینت و کانتر جزیره  انتخاب کنید. بسیاری از صاحب خانه ها، از متریال های مختلف مانند سنگ گرانیت و چوب را در صفحه کابینت و کانتر جزیره در کنار هم استفاده می کنند.

 

در دکوراسیون آشپزخانه های باریک، دو جزیره بهتر از یک جزیره است. متریال سنگ و الگوهای کلاسیک درآشپزخانه سنتی به وفور یافت می شود. مهم نیست که دو جزیره چقدر در ظاهر متفاوتند، بلکه مهم این است که هر دو جزیره در کنار هم می توانند فضای زیادی را برای تهیه غذا و سرو آن فراهم کنند. طراحی‌های جسورانه، استفاده از فناوری و متریالهای جدید از ویژگی های مهم در طراحی و دکوراسیون آشپزخانه های معاصر می باشد.

 

جزایر دوبل در دکوراسیون آشپزخانه

 

با نصب جزایر دوبل، دکوراسیون آشپزخانه سنتی خود را همانند بالا به بهترین شکل تکمیل کنید. یکی از جزایر این آشپزخانه فضای مناسبی را برای تهیه غذا فراهم کرده و دیگری مجهز به سینک ظرف شویی بوده و برای قراردادن ظروف کثیف و شستشوی آنها مناسب است. در هر حال هر دو جزیره آشپزخانه فضای کافی برای سرو غذا، چت و گفتگوهای دوستانه با آشپز و دیگران را فراهم می کنند. جزایر و کفپوش چوبی از ویژگیهای مهم این آشپزخانه کلاسیک می باشند.

در تصویر بالا، طراح این آشپزخانه زیبا با دکوراسیون سفید را به خوبی نورپردازی کرده است. از لامپ های LED برای سقف آشپزخانه استفاده کرده است. کابینت های سفید با کفپوش چوبی کنتراست زیبایی را ایجاد کرده است و البته که نور سفید LED نیز تاثیرگزار است. از آنجا که سقف آشپزخانه بلند است، طراح این آشپزخانه ی زیبا ترجیح داده است تا از آویز های بلند در بالای جزیره ی آشپزخانه استفاده کند. این نوع آویزها به تنهایی جذاب به نظر می رسند ولی در قالب چندتایی جذابیت بیشتری نیز پیدا می کنند .

  

جزایر دوبل در دکوراسیون آشپزخانه

 

آشپزخانه بالا نمونه ای دیگر از طراحی و دکوراسیون آشپزخانه های باریک با استفاده از جزایر دوبل می باشد. همانطور که قبلا اشاره کردیم دردکوراسیون آشپزخانه های باریک، دو جزیره بهتر از یک جزیره است. بهتر است كابینت‌های بخش جزیره آشپزخانه را همانند تصویر بالا با رنگهایی متفاوت و حتی از رنگ‌های جسورانه انتخاب کنید. همین تغییر رنگ باعث می‌شود فضای جزیره آشپزخانه شاخص‌تر به نظر برسد. این جزایر آشپزخانه رنگی فضای کاری خیره کننده و بی نظیری برای آشپزخانه های مدرن و معاصر ایجاد می کنند.

طراح صفحه کابینت این جزایر را از دو متریال متفاوت انتخاب کرده است. صفحه کابینت جزیره ای که سینک ظرف شویی بر روی آن قرار گرفته است از جنس چوب و جزیره دیگر از متریال سنگ می باشد. البته که صفحات چوبی در آشپزخانه ای با طراحی مدرن می تواند کنتراست غیرمنتظره ای را به فضای آشپزخانه اضافه کند. کانترهای چوبی بسیار ظریف هستند. برای جلوگیری از لکه غذا و نوشیدنی ها باید فورا تمیز شوند. صفحات کابینت چوبی در برابر حرارت مقاوم نیستند و خشکی شدید می تواند موجب ترک خوردگی  آنها شود. فراموش نکنید که باید اغلب بر روی سطح کانتر های چوبی روغن بزنید تا بتوانید هم خراش ها را پر کنید و هم از سطح آنها محافظت کنید. از آنجا این صفحات آنتی باکتریال نیستند، نیاز به ضد عفونی مکرر دارند.

 

جزایر دوبل در دکوراسیون آشپزخانه

 

دکوراسیون آشپزخانه های مدرن پویا هستند و با خطوط روشن و تیز و ایده های هوشمندانه برای ذخیره سازی و ظاهر خوب مشخص می شوند. این آشپزخانه آفتاب گیر مدرن دارای جزایر دوبل با صفحه کابینت مرمر می باشد. سطح گسترده روی هردو جزیره کاربر را در هنگام آشپزی دچار چالش نمی کند. آویزهای زیبا با طراحی نامتعارف و شیک در بالای هر دو جزیره بسیار چشمگیر و خیره کننده است. طراح در دکوراسیون این آشپزخانه از رنگ های زرد کره ای، عسلی و قهوه ای استفاده کرده است.

زرد از دسته رنگ های گرم چرخه رنگ است. زرد به راحتی، شادی را القا می کند و با احساس انرژی زایی و تشویق در ارتباط است. این رنگ بسیار مهیج است و به همه چیز حس روشنایی می بخشد. از طیوف رنگ زرد، بهترین و مناسب ترین رنگ برای کاربرد دائمی و همیشگی کابینت آشپزخانه، زرد کره ای است. زرد ملایمی که تندی زرد آفتابی را ندارد و در ترکیب با سایر رنگ ها زیبایی دلچسبی دارد. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید طراحی منحصر به فردکابینت ها و انتخاب رنگ زرد کره ای برای آنها ، دکوراسیون این آشپزخانه مدرن را متفاوت کرده است.

 

جزایر دوبل در دکوراسیون آشپزخانه

 

در دکوراسیون یک آشپزخانه شلوغ، دو مشخصه ی نظم و ترتیب نقش مهمی را ایفا می کنند. جزیره های دوبل می توانند در این نوع از آشپزخانه ها مانند تصویر بالا بسیار مفید و کاربردی باشند. در اینجا یک جزیره به منظور تهیه غذا اختصاص داده شده است، و دیگری به عنوان یک فضای مناسب برای غذا خوردن و گفتگو های دوستانه می باشد. همانطور که در تصویربالا مشاهده می کنید طراح از صندلی های بار بلند برای راحتی افراد خانواده در هنگام نشستن در نظر گرفته است. نورپردازی عالی و کابینت های سفید فضای شلوغ آشپزخانه را روشن و دلباز نشان می دهند.

 

جزایر و کفپوش چوبی از ویژگیهای مهم آشپزخانه های کلاسیک محسوب می شوند. جزایر دوبل رنگی فضای کاری خیره کننده و بی نظیری برای آشپزخانه های مدرن و معاصر ایجاد می کنند. صفحات کابینت چوبی آنتی باکتریال نیستند و نیاز به ضد عفونی مکرر دارند. از طیوف رنگ زرد، بهترین و مناسب ترین رنگ برای کاربرد دائمی و همیشگی کابینت آشپزخانه، زرد کره ای است.

 

گروه تولیدی ایلکا در صنعت اجرای دکوراسیون با سنگ طبیعی (گرانیت) و مصنوعی( سنگ کوارتز و سنگ کورین) و در زمینه ی کانترتاپ آشپزخانه، کانترهای اداری، هتل ، بهداشتی وصفحه کابینت آشپزخانه فعالیت دارد. اگر قصد خرید دارید، می توانید با مشاورین خود در گروه تولیدی ایلکا در تماس باشید.

 

 

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا