از دیدن آشپزخانه هایی شیک به سبک کاتیج لذت ببرید!

در زمان های گذشته طراحی و دکوراسیون زیبا آشپزخانه از اهمیت زیادی برخوردار نبود ولی امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، طراحی و دکوراسیون شیک آشپزخانه از مهم ترین مسائل در طراحی دکوراسیون داخلی به شمار می رود. زیرا آشپزخانه از مهم ترین بخش های هر خانه محسوب می شود که چالش بزرگ طراحان نیز می باشد. امروزه در طراحی بیشتر آشپزخانه های شیک و مدرن از سبک های اروپایی با طراحی های کاتیج استفاده می شود که این نوع سبک می تواند فضای متفاوتی را در درون آشپزخانه برای دورهمی های خانوادگی و دوستانه به وجود آورد. اگر شما نیز به دنبال طراحی خاص و زیبایی چشمگیر برای دکوراسیون آشپزخانه خود هستید، سبک کاتیج می تواند برای شما انتخابی ایده آل و مناسب باشد.

 

آشپزخانه هایی به سبک کاتیج

 

سبک کاتیج چه نوع سبکی است؟

 

آشپزخانه های به سبک کاتیج، طراحي شاد، ساده و بدون تجمل دارند و بسيار دنج و راحت هستند. اين سبک از آشپزخانه احساس سادگي را به کاربران منتقل مي کند و خيلي سخت گيرانه طراحي نمي شود. در واقع هدف اين سبک بيشتر استفاده از طرحهاي شاد و ايجاد احساس راحتي در هنگام استفاده از آشپزخانه است. طراحان در دکوراسیون آشپزخانه هایی به سبک کاتیج از پرده هاي رنگي وکفپوش چوبي استفاده می کنند و لوازم جانبی را با تم رنگ های ملایم و خنثی انتخاب می کنند. استفاده زیاد از وسایل تزیینی چه وسایل مدرن امروزی و یا وسایل عتیقه و حتی لوازم سمساری از دیگر ویژگیهای سبک کاتیج می باشد.

 

 انتخاب مناسب طرح و رنگ کابینت آشپزخانه، نورپردازی عالی و کانترآشپزخانه از تصمیمات مهم طراحی و دکوراسیون آشپزخانه های شیک و مدرن به شمار می آید. کانتر آشپزخانه از قسمتهای مهم فضای داخلی آشپزخانه بدلیل کاربرد بالا می باشد و لذا باید زیبا و مستحکم باشد. سنگ از مقاوم ترین مصالح موجود برای دکوراسیون داخلی است که علاوه بر زیبایی، دوام آن نیز بر ارزشش می افزاید. تنوع رنگ و طرح انواع مختلف متریال های صفحه کابینت آشپزخانه با هر نوع سبکی از دکوراسیون آشپزخانه امکان پذیر می باشد. اجرای کورین و کوارتز بهترین انتخاب برای سنگ کابینت آشپزخانه های مدرن و شیک می باشد. زیرا صفحه کابینت کورین و کوارتز در برابر رطوبت سینک مقاوم بوده و عمر طولانی دارد. کورین بهترین سنگ از لحاظ زیبایی و استحکام می باشد. مقاومت خش ناپذیری بالا و آنتی باکتریال بودن آنها از ویژگیهای منحصر به فرد سنگ کورین است.

 

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، طراحی و دکوراسیون شیک آشپزخانه از مهم ترین مسائل در طراحی دکوراسیون داخلی می باشد. آشپزخانه های به سبک کاتیج، طراحي شاد، ساده و بدون تجمل دارند و بسيار دنج و راحت هستند. لوازم جانبی با تم رنگ های ملایم و خنثی،  پرده هاي رنگي وکفپوش چوبي از ویژگیهای مهم سبک کاتیج محسوب می شود. در دکوراسیون داخلی آشپزخانه به سبک کاتیج، استفاده از چوب مانند کفپوش، جزیره و مبلمان چوبی بسیار مرسوم است.

 

در ادامه مطلب بیشتر با ویژگی های سبک کاتیج آشنا می شوید و می توانید از دیدن آشپزخانه هایی به این سبک لذت ببرید.

 

آشپزخانه هایی به سبک کاتیج

 

فضای روشن، آرام و بافت های قابل لمس از ویژگیهای بارز طراحی و دکوراسیون این آشپزخانه کاتیج می باشد. تم اصلی این آشپزخانه زیبا ترکیبی از رنگ سفید و خاکستری است. کابینت های سفید و کانتر سفید – خاکستری مرمر آشپزخانه در کنار هم بسیار زیبا دیده می شوند. استفاده از کابینت آشپزخانه سفید آن هم از نوع ساده، مدرن بودن دکوراسیون آشپزخانه شما را تضمین می کند. رنگ سفید در سبک مدرن و البته کاتیج جایگاه ویژه ای دارد. رنگ سفید کابینت آشپزخانه در طراحی دکوراسیون داخلی بسیار پر طرفدار و محبوب است. اگرچه رنگ سفید درخشان، پرنور، آرامش دهنده و نشان دهنده ی تمیزی و پاکی است ولی سردی و بی روحی را نیز به محیط القا می کند. کفپوش چوبی از دیگر اولویت های سبک کاتیج می باشد. زیرا کفپوش های چوبی به دلیل خاصیت های منحصر به فردشان، گرما و صمیمیت را با خود به آشپزخانه های کاتیج می آورند.

 

آشپزخانه هایی به سبک کاتیج

 

دکوراسیون این آشپزخانه به سبک کاتیج تا حدودی به سبک کلاسیک نزدیک می باشد. زیرا طراح بیشتر از لوازم جانبی و اکسسوری های کلاسیک در دکوراسیون این آشپزخانه کاتیج استفاده کرده است. شلف های روی دیوار با طراحی خاص، آویزها و شیرآلات حس کلاسیک را به این آشپزخانه کاتیج القا می کند. استفاده از سینک های بزرگ ظرفشویی از ترفند های دکوراسیون آشپزخانه های شیک محسوب می شود. در آشپزخانه بالا، طراح از سینک یک لگنه با شیر آلات بلند استفاده کرده است. استفاده از سینک های یک لگنه، فضای لازم را برای شستن ظرف ها و قرارگیری ظروف و ماهی تابه های بزرگ را فراهم کرده و از طرفی طراحی بسیار شیک و زیبایی نیز دارند.

کفپوش چوبی آشپزخانه، زیبایی غنی و خیره کننده ای را به فضای آشپزخانه شما می دهد. متریال چوب یک ماده ی طبیعی در یک طیف گسترده ای از سبک ها و رنگ است که می تواند یک انتخاب ایده آل برای آشپزخانه های سنتی و مدرن می باشد و با هر نوع سبکی سازگار است. اگر شما عاشق زیبایی های طبیعی هستید و قصد استفاده از یک متریال طبیعی برای کفپوش و کانتر آشپزخانه خود دارید، بهترین و مناسب ترین گزینه چوب می باشد. صفحات چوبی زیبایی و گرما دارند و استرس را از ما دور می کنند. متریال چوب کاملا بادوام است و به ما دهها سال خدمات ارائه می دهد.

 

آشپزخانه هایی به سبک کاتیج

 

در آشپزخانه بالا، طراح با جسارت تمام از کابینت هایی به رنگ زرد تیره مات در دکوراسیون این آشپزخانه کاتیج استفاده کرده است. کابینت آشپزخانه خانه مهمترین و اولین چیزی است که در بدو ورود به آشپزخانه به چشم می آید و با توجه به نوع دکوراسیون طراح ممکن است که کابینت ها همه فضای دیوار و یا بخشی از فضای دیوار آشپزخانه را اشغال کنند. از این رو انتخاب رنگ کابینت از اولویت های بسیار مهم در آشپزخانه محسوب می شود. رنگ‌های شاد و روشن می‌توانند فضای آشپزخانه را زیبا و متفاوت کنند. پس بهتر است برای انتخاب رنگ آشپزخانه مدرن خانه‌ خود کمی جسور باشید و با دیدی متفاوت به آن فکر کنید. کانتر سفید جزیره با کفپوش چوبی آشپزخانه در تضاد است و باعث زیباتر شدن این آشپزخانه شده است.

 LED ها یا دیودهای نورافكن، منابع نوری هستند كه انرژی زیادی مصرف نمی‌كنند، دوام زیادی دارند، و دارای انعطاف‌پذیری زیادی برای پروژه طراحی شما هستند. همانطور که در تصویر بالا می بینید طراح برای دکوراسیون این آشپزخانه زیبا از لامپ های LED در سقف آشپزخانه استفاده کرده است. آویزهای زیبای بالای کانتر سفید اپن جزیره چشمگیر هستند. زیرا همانطور که قیلا گفتیم  نورپردازی در طراحی هر فضایی بسیار مهم است، اما نورپردازی بالای جزیره آشپزخانه بدلیل درخشش، زیبایی و کارایی بیشتر امری مهم و اجتناب ناپذیر می باشد.

 

آشپزخانه هایی به سبک کاتیج

 

از دیگر ویژگیهای بارز سبک کاتیج، کابینت هایی با درب شیشه ای و شلف های باز می باشد. شلف های باز فضای مناسبی برای قرار دادن ظروف تزیینی است که به زیباتر شدن دکوراسیون آشپزخانه کمک می کند. آشپزخانه بالا نمونه ای جذاب از دکوراسیون سیاه و سفید می باشد. کابینت ها و صفحات کابینت سفید در برابر جزیره سیاه آشپزخانه، کنتراست خیره کننده ای را ایجاد کرده اند. جزیره سیاه با کانتر سفید یک انتخاب جسورانه است و به نظر می رسد با هر نوع سبکی مطابقت داشته باشد. به کار بردن رنگ های مشکی در آشپزخانه چیز عجیبی نیست اما این یک روند طراحی محسوب می‌شود که امروزه بسیار پرطرفدار شده و در سبک کاتیج نیز مشاهده می شود.

نورپردازی در طراحی هر فضایی بسیار مهم  و حیاتی است. حتی اگر آشپزخانه شما از یک نورپردازی خوب و کامل برخوردار باشد، باز هم لازم است که در بالای جزیره ی آشپزخانه خود، چراغ های اضافی مانند یک آویز زیبا نصب کنید. همانطور که در تصویر بالا می بینید طراح با آویزهای شیک، اپن جزیره آشپزخانه را به خوبی نورپردازی کرده است.

 

کفپوش چوبی از دیگر اولویت های سبک کاتیج می باشد. زیرا کفپوش های چوبی به دلیل خاصیت های منحصر به فردشان، گرما و صمیمیت را با خود به آشپزخانه های کاتیج می آورند. استفاده از سینک های بزرگ ظرفشویی از ترفند های دکوراسیون آشپزخانه های شیک محسوب می شود.  LED ها یا دیودهای نورافكن، منابع نوری هستند كه انرژی زیادی مصرف نمی‌كنند، دوام زیادی دارند، و دارای انعطاف‌پذیری زیادی برای پروژه طراحی شما هستند. از دیگر ویژگیهای بارز سبک کاتیج، کابینت هایی با درب شیشه ای و شلف های باز می باشد.

 

آشپزخانه هایی به سبک کاتیج

 

پنجره های بزرگ و تابش نور زیاد به داخل آشپزخانه از ویژگیهای طراحی آشپزخانه های کاتیج می باشد. طراحی بی نظیر این آشپزخانه کاتیج با جزیره آنتیک کوچک چوبی و صندلی های بار چوبی ساده تکمیل شده است. یکی از طراحی های مدرن و جالب توجه که به تدریج در حال رایج شدن می باشد، طراحی آشپزخانه های جزیره ای و ایجاد فضایی چند عملکردی به خصوص در خانه هایی با متراژ های کمتر است. جزیره یکی از فضاهای اصلی آشپزخانه محسوب می شود. اینکه آیا شما آشپزخانه ای کوچک و یا بزرگ دارید مهم نیست، بلکه نکته این جاست که  جزیره ای حتی کوچک با یک رنگ متضاد با کابینت ها و یا تم اصلی آشپزخانه می تواند کنتراست زیبایی در آشپزخانه ی شما به وجود آورد.

 

آشپزخانه هایی به سبک کاتیج

 

طراحی باز با تم خاکستری این آشپزخانه کاتیج بسیار آرامبخش و دلنشین است. آشپزخانه یکپارچه با تناژ خاکستری، زیبایی متفاوت و ماندگاری را در دکوراسیون آشپزخانه ی شما ایجاد می کند. ظروف نقره و لوازم جانبی استیل از ویژگیهای بارز این آشپزخانه می باشد. بهتر است بدانید که رنگ نقره ای انرژی زیادی را به بیننده انتقال می کند و تاثیرات مثبت زیادی بر بدن و سلامت آن دارد. ظروف نقره به دلیل درخشندگی و تشعشع خود نقش زیادی بر زیبایی و شکوه آشپزخانه شما دارد. شما نیز می‌توانید همانند تصویر بالا از زیبایی و ظرافت چشمگیر ظروف نقره در دکوراسیون آشپزخانه خود بهره برید.

اگر به آشپزخانه بالا دقت کنید، حتما متوجه می شوید که جزیره زیبای متحرک به نقطه کانونی آشپزخانه تبدیل شده است. امروزه با مدرن سازی فضای آشپزخانه، کانترها و جزیره های ثابت و متحرک در جهت زیبا سازی آشپزخانه ساخته شده اند که علاوه بر حجم کم و اشغال فضای کمتر دارای زیبایی و قابلیت های بسیاری می باشند. طراح این جزیره زیبا را به گونه ای طراحی کرده است تا کاربر بتواند از فضای خالی زیر جزیره برای قرار دادن و نگهداری از ظروف بهترین بهره را ببرد.

 اپن جزیره ی متحرک در آشپزخانه مزیت های زیادی دارد؛ این میزها می توانند به راحتی در سراسر آشپزخانه حرکت کنند و به جاهای مختلف منتقل شوند تا فرایند آماده کردن غذا را راحت تر کنند، آنها می توانند برای پذیرایی از میهمانان و سرو غذا استفاده شوند. در زیر جزیره متحرک آشپزخانه چرخ هایی قرار دارد تا به راحتی بتواند با توجه به نیازهای فوری کاربر جابجا شود. این آزادی و تنوع در آشپزخانه بسیار مهم است. چنین طراحی هایی به شما امکان می دهد که جزیره را به هر کجا که به آن نیاز دارید حرکت دهید. البته، شما همچنین می توانید یک نقطه دائمی برای آن بقیه زمان پیدا کنید.

 

آشپزخانه هایی به سبک کاتیج

 

شلف های باز، آویز های زیبا و لوستر درخشان بر زیبایی و جذابیت این آشپزخانه کاتیج افزوده است. طراح از فضای عمودی دیوار بین دو کابیت در جهت نصب کابینت آشپزخانه باز استفاده کرده است تا هم به فضای ذخیره سازی آشپزخانه اضافه شود و هم به عنوان فضایی برای نشان دادن وسایل دکوری زیبا بهره برد. کابینت های باز به شما اجازه می دهند تا وسایل دکوری زیبای خود را در آشپزخانه نشان دهید. به عنوان نمونه، برخی از بشقاب های تزیینی آنقدر زیبا هستند که می توان آنها را به عنوان دکوراتیو در دکوراسیون آشپزخانه قرار داد. هم چنین قفسه دکوری سیاه در کنار کابینت های سفید، تضاد دلنشینی را ایجاد می کند.

 

آشپزخانه هایی به سبک کاتیج

 

آشپزخانه بالا نمونه ای زیبا از دکوراسیون یک آشپزخانه بزرگ به سبک کاتیج است. پنجره های بزرگ، جزیره و کابینت های ساده سفید با دستگیره های آهنی و کانتر سیاه جزیره از مشخصه ی مهم دکوراسیون این آشپزخانه کاتیج می باشد. آویزهای زیبای آهنی با طراحی قدیمی در بالای جزیره، زیبایی چشمگیری به این آشپزخانه کاتیج بخشیده است.

جزیره اشپزخانه، پیشخوانی کاملا مستقل وجدا از سایر کابینت ها است که در وسط اشپزخانه قرار می گیرد. این قطعه چند کاره علاوه بر اینکه به کارایی اشپزخانه می افزاید، باعث زیبایی اشپزخانه نیز می شود. در طراحی دکوراسیون اشپزخانه های امروزی استفاده از جزیره به یک عنصر مهم و ضروری تبدیل شده و بیشتر کسانی که به دکوراسیون داخل خانه ی خود اهمیت می دهند از جزیره اشپزخانه استفاده می کنند. زیرا اپن جزیره نحوه کار در اشپزخانه را به کل تغییر می دهد. امروزه طراحان با ترفندهای متنوع و هوشمندانه از فضاهای خالی زیر جزیره بهترین استفاده را می برند و فضاهای ذخیره سازی زیادی را در آشپزخانه ایجاد می کنند.

 

پنجره های بزرگ و تابش نور زیاد به داخل آشپزخانه از ویژگیهای طراحی آشپزخانه های کاتیج می باشد. آشپزخانه یکپارچه با تناژ خاکستری، زیبایی متفاوت و ماندگاری را در دکوراسیون آشپزخانه ی شما ایجاد می کند. کابینت های باز به شما اجازه می دهند تا وسایل دکوری زیبای خود را در آشپزخانه نشان دهید. امروزه طراحان با ترفندهای متنوع و هوشمندانه از فضاهای خالی زیر جزیره بهترین استفاده را می برند و فضاهای ذخیره سازی زیادی را در آشپزخانه ایجاد می کنند.

 

گروه تولیدی ایلکا در صنعت اجرای دکوراسیون با سنگ طبیعی (گرانیت) و مصنوعی( سنگ کوارتز و سنگ کورین) و در زمینه ی کانترتاپ آشپزخانه، کانترهای اداری، هتل ، بهداشتی وصفحه کابینت آشپزخانه فعالیت دارد. اگر قصد خرید دارید، می توانید با مشاورین خود در گروه تولیدی ایلکا در تماس باشید.

 

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا